Azizel Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Hei. jeg har montert en ny kjøle vifte i cpu'n min.. Det er en av de beste fra zalman.. jeg har montert den fast, og prøver å starte den.. Men det kommer ingen bilder på sjermen å varmen stiger uten stopp.. etter sikkert 1 minutt etter jeg slo på pc'n så er varmen på godt over 70 grader, og den bare stiger. men jeg får heller ingen bilde på sjermen. Er det noen som vet hva som feiler?? Lenke til kommentar
FLuAA Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 sikkert dårli kontakt mellom cpu og kjøler Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Ta av cpu kjøleren å sjekk om du har gjort noe feil. Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Gjør som nevnt over, sjekk med det samme at det er et tynt lag med kjølepasta mellom kjøler og CPU. Kan jo se etter om kjøleren i det hele tatt har vært nedpå CPU-en ved å sjekke om kjølepastaen er smurt utover. Dersom du har kjøpt kjøler og vifte hver for seg, kan det hende at viften ikke er sterk nok til å kjøle din prosessor. Er nesten 100% sikker på at dette ikke er feilen, men det kan være greit å nevne det. Lenke til kommentar
Azizel Skrevet 27. november 2004 Forfatter Del Skrevet 27. november 2004 (endret) Men den sitter helt fast..det går ikkeå feste den bedre... kan det ha noe med at jeg tok på kjøle pastaen min dagen før, eller kan det ha noe med ha jeg har ødlagt noen av kretsene til cpu'n?? Endret 27. november 2004 av Azizel Lenke til kommentar
HarryKlein Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Antar at du har festet kjøleren riktig vei, har du satt den feil vei så vil det se greit ut og den vil sitte fast , men det vil ikke være noe særlig kontakt mellom CPU og kjøleblokk. Gjorde det selv en gang , tempen steg da fryktelig fort og jeg klarte akkurat å boote opp i XP før alt kolapset. Lenke til kommentar
Azizel Skrevet 27. november 2004 Forfatter Del Skrevet 27. november 2004 Hmm.. jeg skal prøve å snu den da.. men jeg tok den den veien slik at det var kortest til strømm utaket til viften.. Lenke til kommentar
Azizel Skrevet 28. november 2004 Forfatter Del Skrevet 28. november 2004 Men det kan altså ikke ha noe med at det er noen kretser som er brudt på vei til cpu´n på hovedkortet??? Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Hvilken CPU og hvilken kjøler er det snakk om? Lenke til kommentar
Azizel Skrevet 28. november 2004 Forfatter Del Skrevet 28. november 2004 (endret) Det er en p4 2,8c 800fbs. og en zalman kjøler. og en Zalman kjøler. en av de beste der fra. Endret 28. november 2004 av Azizel Lenke til kommentar
Azizel Skrevet 28. november 2004 Forfatter Del Skrevet 28. november 2004 Nå har jeg snud vifta.. akkurat den helvettes stiginga i tempen.. den sjøt ganske fort opp til 75 grader.. Lenke til kommentar
Azizel Skrevet 29. november 2004 Forfatter Del Skrevet 29. november 2004 Jaha. da slutta folk å skrive ja. Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 (endret) hvilken zalman kjøler er det prat om.. ? Har du prøvd å fjerne kjøleren og se om den faktisk har rørt pastaen ? Hvor mye pasta tok du egentlig på ? ikke ta for mye, da dette virker isolerende istedet for "hjelpende". Endret 29. november 2004 av Vizla Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Det må nok være dårlig kontakt mellom cpu og kjøler. Gjør som sagt over her og se om den har satt avtrykk i pastaen. Sikker på at viften går rundt? Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 høres ut som veldig dårlig kontakt.. smør et tynt fint lag med AS5 på cpu, og sett kjøleren på.. Lenke til kommentar
Azizel Skrevet 29. november 2004 Forfatter Del Skrevet 29. november 2004 (endret) Jeg tok på ett ganske kjukt lag me pasta da. nesten hele tuben. isolerer det altså. hva er det egentlig til?? Endret 29. november 2004 av Azizel Lenke til kommentar
Heimen Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Da har du driti på draget. Meningen med pastaen er at den skal fylle ut eventuelle små riper og ugjevnheter i overflaten på CPUen slik at det blir mest mulig kontaktflate mellom kjøler og kjerne. Rens vekk pastaen med q-tips og isopropanol og legg på ett nytt, tynt lag med kjølepasta. Da skal du se ting blir bedre Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Du kan jo også kjenne på kjøle-elementet med fingerene, hvis du har god kontakt mellom cpu og kjøler, bør den være ubehagelig varm å ta på hvis prosessoren er 70c. Er den bare lunken er det neppe kontakt nok. Lenke til kommentar
king_pedersen Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Da har du driti på draget. Meningen med pastaen er at den skal fylle ut eventuelle små riper og ugjevnheter i overflaten på CPUen slik at det blir mest mulig kontaktflate mellom kjøler og kjerne. Rens vekk pastaen med q-tips og isopropanol og legg på ett nytt, tynt lag med kjølepasta. Da skal du se ting blir bedre men legger ikke q-tips igjen masse partikler og skit? fikk hvertfall høre at det ikke var bra med q-tips! (punch me if i'm wrong) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå