DesertGlow Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 TEST: Creative Zen Touch Den nye Zen Touch er et direkte frontalangrep mot alt som Apple iPod har stått for. Kan Creative overta tronen som kongen av harddiskbaserte MP3-spillere? Les artikkelen her Lenke til kommentar
chil Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 nei Ipod er fortsatt kongen Lenke til kommentar
Killi Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Får vondt inni meg når jeg ser hvor lik menyene er på denne iforhold til ipoden min som jeg har brukt i to år. Er sikkert en grei spiller, men det er frekt å kopiere noen andres suksess. Dette virker som en plastikk kopi til orginalen ipod. Lenke til kommentar
ZkedaR Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Hadde jeg skulle hatt en HDD basert Mp3 spiller i nær fremtid hadde jeg heller valgt en Creative spiller enn en iPod. Her er hvorfor: 1. Lavere pris 2. bedre lyd 3. Bedre batteritid Pluss at jeg syns at iPod ser så inni hampen plastikkræl ut, plasten ser ut som den er tatt rett fra en leke som ikke engang Skrap Sturla ville tatt i med en 10 meters kjepp. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Liker egentlig zen-opplegget, ja det er en skamløs kopi, men det driter jeg i som konsument. Og de har en ren og fin mp3-spiller med lang batterilevetid, trenger ikke det andre dillet. To ting som gjerne kunne vært annerledes. 1. Enda litt billigere 2. Litt stress å overføre slik det er i dag. AtW Lenke til kommentar
Ola Olsen Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Testen på HW var bra, akkurat slik jeg opplever spilleren. Det er også viktig at den kan fungere som flyttbar HD, siden jeg bruker den til både musikk og HD (må innstallere program/drivere for HD funksjonalitet). Fint at den har lang batteritid, og lyden er helt OK med bra hodetelefoner. Lenke til kommentar
Malevolence Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 litt kjipt med drivere, men ellers virket det som den var helt på høyden. dama mi har bestilt en creative nettopp på grunn av lengre batteritid.. det virker som en ganske straight forward mp3spiller... hva mer kan man ha behov for dersom man ikke bruker ogg? Lenke til kommentar
TCK Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Har hatt spilleren i en måned og to nå. Kan vel egentlig si meg fornøyd, men hadde jeg hatt pengene og hvis det ikke hadde vert for batteritiden så hadde jeg nok gått for iPod. Men må si at Creative Zen Touch er ett meget godt alternativ. Lenke til kommentar
koks Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Ville heller gått for zen "ikke-touch", siden det er mye mer praktisk å kunne ha spilleren i lomma men likevel bytte til neste sang, stille volum, etc. Dette, i tillegg til pris og batteritid var hva jeg mente gjorde creative zen til en bedre spiller enn ipod. Synd å se at de har gått over til touch-design Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 (endret) Ville heller gått for zen "ikke-touch", siden det er mye mer praktisk å kunne ha spilleren i lomma men likevel bytte til neste sang, stille volum, etc. Dette, i tillegg til pris og batteritid var hva jeg mente gjorde creative zen til en bedre spiller enn ipod. Synd å se at de har gått over til touch-design Jeg kan bytte sanger,og skru volumet opp å ned selvom jeg har den i lommen. Har du prøvd en Ipod før? Endret 26. november 2004 av Nikkor Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Bra test! Utrolig hvor lite originale disse asiatiske produsentene kan være, der Creative egentlig bare har laget en billigere kopi av Apples iPod. Hvor er nyvinningen blitt av mon tro? Lenke til kommentar
Vice Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Hadde uansett ikke gått for "såpeboksen" Ipod nå da det er blitt et skikkelig "produkt for massene". Før hadde den hvertfall et litt ekslusivt preg over seg for folk som ønsket noe litt spesielt, men nå er flommer det jo over av Ipod'er. Ellers er også viktige elementerr ,som tidligere nevnt,: bedre pris/lyd/batteritid. Synes dog det er litt trist at denne Zen-saken ligner endel både i utseende og bruk på Ipod'en. Lenke til kommentar
Debauchery Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 iRiver iHP-120 er min favoritt En smule tykkere enn iPod, men det er alt. Bedre batteritid, støtte for OGG, massevis av funksjoner, god bundle.... Den er konge, rett og slett. Lenke til kommentar
henrik^ Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Virker som en bra test! Jeg venter nå bare på lønning, så skal jeg bestille min egen. Ett fett om det er en kopi, hvorfor fikse på noe som fungerer flott? Da blir det jo bare høyere pris, og det er pga prisen jeg skal ha en, og bedre lyd (og man slepper den teite blanke baksiden på iPod, som bare blir fettete og oppskrapet. Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Pluss at jeg syns at iPod ser så inni hampen plastikkræl ut, plasten ser ut som den er tatt rett fra en leke som ikke engang Skrap Sturla ville tatt i med en 10 meters kjepp. Seriøst? Der er jeg helt uenig med deg. Har sett Zen Touch i butikken, og jeg ville heller omtalt plastikken dens på samme måte du gjorde over. Lenke til kommentar
Format71 Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Hvor har dere det fra at Zen Touch og iPod er så innmari like?? I artikkelen er det 'Now playing'-bildet som er trekt frem som sterkt inspirert av iPod, men hvor mange fornuftige måter har man å vise denne informasjonen på i en liten rute? Det som er likt er at begge viser brukt tid og gjenstående tid på samme plass, og rekkefølgen på tittel, album, artist ser ut til å være lik. Progressbaren er helt forskjellig, batteri og play-symbolet er plassert forskjellig. Da gjenstår kun overskriften 'Now playing'. Skulle de kanskje ha putta overskriften nederst for å skille seg ut....? På min spiller (zen xtra) har man dessuten mulighet for å velge et litt annet utseende på 'now playing'-informasjonen, men husker ikke nå akkurat hvor annerledes den var... Når det gjelder de fysiske knappene og innpakkinga ellers kan jeg heller ikke si at de ser så like ut. Riktig nok var iPod først ute med touch-styring, men Creative sin fungerer nå rimelig forskjellig fra iPod sin. iPod var jo dessuten ikke den første mp3-spilleren som hadde fysiske knapper så sånnsett er jo de også bare en etterligning... En kan være for den ene eller for den andre, det er mange faktorer som spiller inn der, men si at den ene bare er en billig kopi av den andre syns jeg er ufattelig usakelig. mvh, -Vegar (Lykkelig eier av en Zen Xtra - dobbelt så stor disk til halve prisen noe som for meg teller langt mer enn hvem som var først ute med visning av 'now playing'-informasjon'...) Lenke til kommentar
okvangar Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Synes det er smått synd at Zen Touch er såpass lik iPod i fysisk utseende. Zen Touch ser ut som en kopi, hadde heller sett at de hadde rendyrket aluminiumslooken fra de andre Zen-modellene. At now-playing vinduet ser likt ut er ikke akkurat overraskende, men er vel neppe plagiat på grunn av det. Min originale Zen har nesten samme vindu. Når jeg engang skal kjøpe ny mp3spiller er batteritid, pris og lyd de viktigste attributtene i nevnte rekkefølge. Minispill og mulighet for å lese tekstfiler klarer jeg meg uten, har jo mobil.... Lenke til kommentar
tankbug Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 iPod er underlegen ved tekniske spesifikasjoner, den ser helt standard ut, den er MYE dyrere enn tilsvarende spillere hos sine konkurrenter, alikevel selger den mest. Ofte hører man latterlige argumenter som : "Nei, den ser penest ut!" ....skal man SE på lyden den spiller av? "Apple svikter aldri!" .....no comment "Du kan spille på den" ....virkelig festlig, gidder ikke engang å spille på telefonen, og den har fargeskjerm Konklusjon: Forbrukere er idioter som går for hva som har høyest status, og betaler gladelig dobbelte prisen for en halvparten så god spiller. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Tja å kopiere en annens suksess er ikke det vanlig da , det ser en jo stadig vekk på de fleste felt , en finner på noe for så å bli kopiert i neste øyeblikk . Dette har selvsagt både sine fordeler og ulemper , men sånn er det og det får vi nok bare leve med . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå