Gå til innhold

Chess sin forsikring


Anbefalte innlegg

Fikk i går ny mobil og klarte å få den frastjelt samme dag:( Hadde bestilt forsikring fra chess, men gjelder egentlig denne? I vilkårene står det:

Forsikringen trer i kraft, når Chess har mottat 1. premiebetaling og det aktive Chess SIM-kort med forsikring er

installert i telefonen.

Betyr dette at forsikringen ikke gjelder før jeg har betalt neste mobilregning? Noen som har erfaringer med dette / chess sin forsikring?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fikk i går ny mobil og klarte å få den frastjelt samme dag:( Hadde bestilt forsikring fra chess, men gjelder egentlig denne? I vilkårene står det:
Forsikringen trer i kraft, når Chess har mottat 1. premiebetaling og det aktive Chess SIM-kort med forsikring er

installert i telefonen.

Betyr dette at forsikringen ikke gjelder før jeg har betalt neste mobilregning? Noen som har erfaringer med dette / chess sin forsikring?

Siden de ikke har mottatt 1.premiebetaling, gjelder som skrevet ikke forsikringen din ennå.

Lenke til kommentar

Ja det er jeg enig i pologutt. Husker han som ble frastjelt telefonen sin (lommetyveri tror jeg) så ble han nektet utbetaling fordi han ikke ropte ut ordet ran. Da var det simpelt tyveri. Men det ble ordnet opp i heldig vis, og de sluttet med den forsikringen i en periode. Men den de har nå er jo i grunn like ille.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig er det mulig med forsikringssvindel, men det vil det jo alltid være. Jeg KAN si at jeg har hatt mobilen avslått helt til jeg har betalt neste regning, for så å melde mobilen stjålet. Det blir akkurat det samme. Og det er litt kjipt at de ikke har noen måte å forsikre mobilen på fram til første betaling. Ny mobil = større risiko for å bli stjålet, mener nå jeg.

Lenke til kommentar

Hvis du forteller chess at du har hatt mobilen avslått til regningen forfaller tror jeg nok ikke du får et øre... For da kan du nemlig ikke bevise at kortet sto i når mobilen ble stjelt.. Men chess forsikring er rimelig dårlig... Å forsikringssvindel er aldri noe som bør prøves. Straffen er litt forstreng i forhold til gevinsten.

Lenke til kommentar
Sa ikke at jeg hadde tenkt å prøve meg på forsikringssvindel, sa bare at det var mulig:) Forsikring er vel en tjeneste som krever ærlige kunder, så en får være det;)

Ja, jeg blir så forbanna, en på gamlejobben gjorde en sport av mobilsvindel, og satt og skrøyt av det i kantina. Han bare herpet telefonen når han hadde lyst på ny :realmad:

Lenke til kommentar

Denne tråden tar jo helt av.....

Mobilforsikring er tull uansett....

 

Våkn opp.

Hvorfor forsikre en dum ting til 2-3-4-5 eller 6000????

 

Må da være viktigere ting å forsikre her i livet!!!

 

Innrømmer jeg sier det for å provosere, men mener det faktisk.

Mobiltelefonforsikring må være det største tullet som er funnet opp om den ikke dekkes av andre forsikringer.....

 

Er jo bare for å "fore" selskapene..

 

sukk

Lenke til kommentar
Litt rart om et selskap skal gi deg en tjeneste du ikke har betalt noe for ennå.

Skjer jo hele tiden det, eller mener du det er rart at du får ringt med ett abo før du har betalt første mnd avgift? Eller er det rart at man kan bruke det man har kjøpt med ett kredittkort før man har betalt varen til kredittkortselkapet? Eller hva med de som er ute å spiser på restaurant og betaler når de er ferdig å spise? Kunne sikkert dratt drøssevis med tilsvarende eksempler på varer/tjenester som tas i bruk før de er betalt, er ikke så unormalt som du ser ut til å tro.

 

Hadde ikke vært noe problem for Chess å aktivere forsikringen med en gang man bestillte den, hva har Chess å tape på det? 30 kr(eller hva det er) på første innbetaling? Absolutt ALLE andre forsikringer jeg har hørt om gjelder fra det tidspunktet man bestiller, så her er det Chess som suger big time.

Lenke til kommentar
Denne tråden tar jo helt av.....

Mobilforsikring er tull uansett....

 

Våkn opp.

Hvorfor forsikre en dum ting til 2-3-4-5 eller 6000????

 

Må da være viktigere ting å forsikre her i livet!!!

 

Innrømmer jeg sier det for å provosere, men mener det faktisk.

Mobiltelefonforsikring må være det største tullet som er funnet opp om den ikke dekkes av andre forsikringer.....

 

Er jo bare for å "fore" selskapene..

 

sukk

Fint at du provoserer. Ingen her har noe i mot det. Men om man vil sikre telefonen sin mot skader, uhell og tap/tyveri, kan du vise til en BEDRE forsikring enn feks netcom sin mobilforsikring? Ikke bare generell gjetting, men en konkret forsikring som er bedre?

Lenke til kommentar
Denne tråden tar jo helt av.....

Mobilforsikring er tull uansett....

 

Våkn opp.

Hvorfor forsikre en dum ting til 2-3-4-5 eller 6000????

 

Må da være viktigere ting å forsikre her i livet!!!

 

Innrømmer jeg sier det for å provosere, men mener det faktisk.

Mobiltelefonforsikring må være det største tullet som er funnet opp om den ikke dekkes av andre forsikringer.....

 

Er jo bare for å "fore" selskapene..

 

sukk

jeg personlig vil ikke kaste bort mellom 5000 og 6000 per telefon bare fordi andre mener det er tull. Hell, skal jeg miste en av dem så er det bedre om jeg bare betaler 300 kroner i egenandel.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

De fleste forsikringer har en karantenetid. Dvs at forsikringen starter etter en gitt tid. Du må likevel betale for perioden hvor forsikringen ikke gjelder.

 

Jeg tviler på at det er Chess som har bestemt dette. Tror det ligger i hendene av leverandøren.

 

Jeg mener uansett at det ikke er noe galt i praksisen til Chess i dette tilfellet.

 

Selv har jeg kjøpt flere forsikringer hvor det er karantenetid. Inntil 3 mnd på det meste.

 

Du som kunde har uansett et valg; Du MÅ ikke kjøpe tilleggstjenester. Det er et valg du tar. Som regel etter at du har sjekket omkringliggende faktorer som priser, betingelser og vilkår.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...