BePe Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Pumpa på waterchill settet mitt svikta meg her om dagen. Må jo selfølgelig ha meg ny pumpe, og da lurer jeg på å kjøpe eheim 1048. Hva slags nipler må jeg ha da? Stemmer det at Waterchill slangene har en indre diameter på 10 mm? Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 har du ikke linjal da? du har da waterchill settet og da bør jo slangene også ligge en plass.. Lenke til kommentar
Libbe Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 yttre diameter på 10 indre på 7 jeg trudde jeg sku dø da jeg fant ut at kuriama slangene er 9,5mm og 6,4mm... vannlekaaaaaaaaaasje :/ sitter fortsatt å prøver å finne ut en løsning ( det lekker fra pumpen eheim 1046 mist som bruker NIPLER og ikke medfølgende hurtigkoblinger :/ så dermed blir det ett liiiiiite mellomrom mellom nippel og invendig slange og dermed lekker det, har festet HARDT med slangeklemmer, men selv ikke dette funker ) noen som kanskje har en løsning til mitt problem mens vi er igang ? Lenke til kommentar
CSSSK Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Har akkurat skifta pumpa på mitt waterchill sett i dag. Jeg kjøpte den minste alphacool tanken med innebygd eheim pumpe. Kan ikke annet enn å anbefale dette på det sterkeste! 400 spenn for en pumpe+tank som tilsvarer eheim 1048 er ikke verst. Stilig og støysvakt hvis du setter det på et lag skumgummi. Kjøp med to nipler med 3/8" gjenger og 5/16" nipler (hvis du har versjonen med 10mm ytre og 7mm indre slanger), så hiver du ut den gamle tanken og pumpa og kobler rett på. Støyer mindre og er lettere å plassere enn det gamle. Libbe: Kan jo prøve gjengeteip og silikon kanskje? Ellers ville jeg vel gått for større nipler Har du en tess forhandler i nærheten har de nok det du trenger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå