radon Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Jeg går rundt å tenker på å kjøpe et nytt digitalkamera til firmaet. Noe som er veldig viktig er selvsagt kvaliteten på bildene, men samtidig så er det viktig at dette er et lite og kompakt kamera. Jeg har sett litt på de testene akam.no har gjennomført, og det er helt klart mye bra... Det jeg lurer på er hvilken av disse to anbefaler dere?? og Hvorfor? Sony Cyber-shot DSC-P150 og Casio Exilim EX-Z55. Et annet spørsmål: Jeg ser at Sony kameraet er litt større, virker dette STORT å ha i en bukselomme?? eller er det ikke så stor forskjell på de to?? Et tredje spørsmål: Tar Sony kameraet vanlig Memory Stick?? Har vanlige (ikke små) i et Sony videokamera fra før.... Et fjerde spørsmål: Ser at skjermen på Casio kamera er mye større enn den på Sony kamera. Men Sony kamera har fortsatt mange flere pixler... Så hvem er da best? Ser du bedre om du har fokus på Sony sitt kamera? er Casio skjermen grovkornet i forhold til Sony skjermen?? Et femte spørsmål: Manuelle innstillinger... Hvilket har størst muligheter? Automatiske innstillinger... Hvem tar best bilder, med alt AUTO??? Håpe dette ikke virker masete... TUSEN TAKK FOR HJELPEN!!! Det er viktig for meg å vite jeg gjør et best mulig kjøp... TAKK igjen! radon Sony Cyber-shot DSC-P150 http://akam.no/art.php?artikkelid=11563 Casio Exilim EX-Z55 http://akam.no/art.php?artikkelid=11637 Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Nå er jeg så heldig at jeg har begge kameraene (det ene skal selges), så jeg skal forsøke å svare så godt jeg kan P150 er hakket større ja, men det går uten problemer ned i bukselomma. Kameraene er nemlig så og si like tykke. P150 tar også vanlig memorystick, men da kan du ikke ta video med kameraet. Videofunksjonen er forresten overlegen! Skjermen til P150 føles faktisk klart bedre enn Z55 sin. Skarp og god, og egentlig ikke for liten heller. Sony sitt kamera har også klart størst mulighet for manuelle innstillinger, med manuell modus, mulighet for å stille ISO og fargegjengivelse. På funksjoner fikk kameraet terningkast 5 mot Z55 som fikk 4. Min mening er at P150 er et klart bedre kamera, og anbefaler deg dette. Det ser mer profft ut, er forbausende lett å bruke, og tar bilder med mye mindre støy enn Z55. Derfor selger jeg Z55, og beholder P150 Lenke til kommentar
photoguy Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Helt enig! Men som du sikkert ser ut fra diskusjonene her på Akam, så bør du vurdere P100 også, ut i fra hva du skal bruke bildene til. Vidvinkel er feks kjekt å ha, om man ikke har behov for 2MP ekstra. :-) Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Mulig jeg ikke har fått dette med meg, men hva er dårligere med vidvunkel på P150 enn på P100? Lenke til kommentar
photoguy Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Mente vel heller at det kan være bedre å bruke 1000kr på vidvinkel enn på 2MP ekstra. :-) Lenke til kommentar
kfet Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 P150 tar også vanlig memorystick, men da kan du ikke ta video med kameraet. Hva må til for å få video? PRO eller DUO? Har bestilt dette: http://www.mamut.com/controls/shop/shops/5...as=it24&pid=113 Bør jeg kansellere? Håper på hurtig svar... Lenke til kommentar
kfet Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 (endret) Linken funka ikke nei... det skal være dette: Memory Stick PRO 256MB (MS) Flash Card, Sandisk Men fant svaret i en annen test: "640 Fine mode requires a Memory Stick Pro card" Da skulle jo alt være i skjønneste orden :-) Men det var jo greit å være klar over denne haken.... Endret 6. januar 2005 av kfet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå