Gå til innhold

Funker reklame på HW.no?

Anbefalte innlegg

altså, dette er kanskje litt feil kategori, fant ikke noe som passet helt..

Spørsmpålet er enkelt, funker reklame på hw.no? feks de komplet, netshop reklamene vi ser vær dag. Vi har jo pris guide å selv om jeg ser en LCD skjerm i en reklame fra feks komplett, hvorfor skal jeg kjøpe den derfra hvis en ann butikk selger den billigere? Prisguiden hjelper jo bra til å valge billigst butikk. Kan derfor ikke se å skjønne hvem som kjøper på andre plasser enn den billigste.

ja ja, litt dårlig forklart men fikk vel frem poenget mitt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette går ikke bare på at Komplett/andre aktører vil selge det enkelte produkt, men eksponere merkenavnet sitt (firmanavn) så mye som mulig hos sine potensielle kjøpere.

Jo flere ganger en potensiell kunde har sett navnet, jo større kjangs er det for at han/hun endre opp med å kjøpe hos annonsør.

Lenke til kommentar

Reklamen er jo det første du ser når du kommer innpå siden.

Effektivt virkemiddel spør du meg, og de fleste reklamene er jo produkter som det er salg på eller er nye på markedet. Fin måte å markedføre nye produkter på.

Endret av John Kåre
Lenke til kommentar

Prisguider som dinpris, kelkoo og prisguiden har en meget høyere klikk til salg rate enn bannere.

Mens bannere på sin side er mer for merkevare skapning(branding).

Det blir bare klemt inn i underbesvistheten vår, se på Coca Cola, de ligger ikke på noen prisguider, men er likevel godt klemt inn i hodet vårt.

Kanskje litt dårlig å dra inn Cola :blush: , men de har vært veldig flinke med dette.

Lenke til kommentar
Prisguiden hjelper jo bra til å valge billigst butikk. Kan derfor ikke se å skjønne hvem som kjøper på andre plasser enn den billigste.

Pris er ikke alt.

Et produkt skal være veldig mye billigere før jeg kjøper det hos f.eks. databutikken/itbutikken istedet for hos komplett/netshop. Det har med service å gjøre når noe går galt. Det er ikke alle butikker som har det i sitt vokabular.

Lenke til kommentar
Prisguiden hjelper jo bra til å valge billigst butikk. Kan derfor ikke se å skjønne hvem som kjøper på andre plasser enn den billigste.

Pris er ikke alt.

Et produkt skal være veldig mye billigere før jeg kjøper det hos f.eks. databutikken/itbutikken istedet for hos komplett/netshop. Det har med service å gjøre når noe går galt. Det er ikke alle butikker som har det i sitt vokabular.

Databutikken.com har som regel mye bedre priser en de fleste andre på masse komponenter, jeg kjøper alltid fra dem nesten. Å di få gangene det har vært noe trøbbel så har jeg fått hjelp fort...

hmm tenker alle som deg vil ikke konkuransen fungere og vi må betale mere for hardwaren vi har lyst på. Å det er ikke bra

Lenke til kommentar
altså, dette er kanskje litt feil kategori, fant ikke noe som passet helt..

Spørsmpålet er enkelt, funker reklame på hw.no? feks de komplet, netshop reklamene vi ser vær dag. Vi har jo pris guide å selv om jeg ser en LCD skjerm i en reklame fra feks komplett, hvorfor skal jeg kjøpe den derfra hvis en ann butikk selger den billigere? Prisguiden hjelper jo bra til å valge billigst butikk. Kan derfor ikke se å skjønne hvem som kjøper på andre plasser enn den billigste.

ja ja, litt dårlig forklart men fikk vel frem poenget mitt.

Tror nok reklame for IT-utstyr virker bra på HW sine sider...

Om komplett betaler 10000 for en reklame for en LCD-skjerm på HW og har en fortjeneste på 500,- per skjerm, så må de selge over 20 skjermer EKSTRA for å tjene inn reklamen...

Men hovedverdien for Komplett ligger heller i at de ved å eksponere seg, bli de EN av FLERE leverandører som blir vurdert når DU skal kjøpe en eller annen komponent... De finner sikkert 100 butikker som selger hardware, og jeg tipper at du bare sjekker prisene hos 4-5... Komplett og noen andre :-)

Da har altså komplett oppnådd å bli "prekvalifisert" til alle dine innkjøp - noe som garantert resulterer i et eller annet salg, før eller senere...

Så konklusjonen må nok bli at reklame virker (og den virker best på dem som ikke tror den virker :-)

Wintel

Lenke til kommentar
Fordi det er penger å tjene på reklame kanskje?

:dontgetit: ??

Du lurer på hvorfor komponenter på reklamer ofte er dyrere en du kan få dem andre steder. Fordi reklame er effektivt... 50 kr er ikke så mye heller som det er på de flesete komponenter. Og hvis en sjappe har et tilbud, så må de spre ordet.

Lenke til kommentar

Databutikken.com har som regel mye bedre priser en de fleste andre på masse komponenter, jeg kjøper alltid fra dem nesten. Å di få gangene det har vært noe trøbbel så har jeg fått hjelp fort...

ifølge nettsiden deres har databutikken ikke hatt noen organisasjon i Norge før i starten av året i år. Dersom du har hatt problemer med ting før det, kan det være derfor...

EDIT: databutikken er omtrent som REMA 1000, de har ikke tilbud men konstant lave priser. Også har de hele norden som arbeidsplass, så de får endel stordriftseffekter...

Endret av smeboe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...