Gå til innhold

World of Warcraft fra USA


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du må oppgi australsk adresse for å få lage account og du kan bare spille på amerikanske servere. Enn så lenge er jo det de eneste serverne(unntatt korea), men når spillet kommer ut i Europa vil vi jo få egne servere her. Blizzard har sagt at det skal bli mulig å bytte mellom europeiske/amerikanske servere en stund etter spillet kommer ut her.

 

Bestilte akkurat spillet fra dvdboxoffice.com selv :) kommer vel en gang i neste uke... noen andre som har bestilt derfra som har fått det? hvor lang tid tok det?

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte en konto/cd-key av en fyr fra USA. Går ikke ann å skifte navnet som er registrert på kontoen, men fant en australsk fyr med samme etternavn og første bokstav i fornavn på http://www.whitepages.com.au, og brukte bare den adressen (tviler sterkt på om man i det hele tatt trenger å finne navn som passer, men gjorde det bare for sikkerhetsskyld). Mitt helt vanlige Visa kort funker også.

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte en konto/cd-key av en fyr fra USA. Går ikke ann å skifte navnet som er registrert på kontoen, men fant en australsk fyr med samme etternavn og første bokstav i fornavn på http://www.whitepages.com.au, og brukte bare den adressen (tviler sterkt på om man i det hele tatt trenger å finne navn som passer, men gjorde det bare for sikkerhetsskyld). Mitt helt vanlige Visa kort funker også.

Hvorfor ville du bytte navn på kontoen egentlig? Er det noe sjekk på det i det hele tatt?

 

Eneste som har noe å si, vil jeg tro, er billing navn og adresse, og på mitt visa kort er den norsk iallefall. Så du sier at norsk visa kort fungerer bra?

 

edit: egentlig skjønner jeg ingenting... Det går ikke å bytte navn, ok, så du fant adressen til en kar med samme etternavn og brukte adressen hans på visa kort adressen eller?

Endret av tacomodo
Lenke til kommentar

På konto-informasjonssiden hvor man har registrert navn, adresse, telefonnummer, osv, går det ikke ann å forandre det opprinnelige navnet kontoen ble registrert på. Jeg hadde tenkt å bruke adressen til en australsk person med samme etternavn/første bokstav i fornavn som meg selv - men dette gikk jo ikke når man ikke kunne forandre navnet kontoen er registrert på.

 

Dette er antakeligvis ikke nødvendig, fordi de sannsyneligvis ikke sjekker adressen bortsett fra at den er fra USA eller Australia/New Zealand.

 

Visa-kortet mitt (fra Sparebank1) som er registrert på mitt navn funka helt fint, så der sjekker de ikke.

Lenke til kommentar

Blizzard har gitt beskjed til amerikanske nettbutikker om å ikke sende WoW til europeiske adresser. Videre så har de blitt instruert i å ikke akseptere utenlandske VISA/master/whatever som betaling for akuratt dette spillet.

 

Under selve registreringen så må du oppgi en amerikansk adresse og et amerikansk visa/master/amex kort.

 

Så ja, det er fult mulig å bli med på den amerikanske WoW og hoppe over til en europa server når de kommer online. Men det krever litt organisering og en god amerikansk kompis som hjelper deg med en adresse og et betalingskort.

 

Men det går ann, jeg er med og det er gøy :)

 

Tviler sterkt på om det vil være noe forskjell på serverene når det blir lansert her på berget. Det jeg ser for meg er at de amerikanske (og koreanske) serverene har en større populasjon av erfarne spillere. Dermed så vil det være 'lettere' å begynne på disse serverene for de av oss så er så lat at de må ha hjelp til den minste ting... :roll:

Endret av MultipleTinBitZ
Lenke til kommentar

For ikke å snakke om for en HORRIBEL lagg du ville fått..ville nok vært ganske uspillbart med tusenvis av amerikanere, når du må koble deg til fra "across the atlantic". Nei...dårlig ide. Tror det er best at vi venter.

 

Blizzard vil nok ikke gjøre kundene sine en sånn bjørnetjeneste, rett og slett.

Man vil ikke få i nærheten av spilleopplevelsen man ville fått på en europeisk server.

Lenke til kommentar

Jeg sendte billing folka på Blizzard en mail med en forespørsel om hvorvidt det gikk å betale med PayPal. Det spørsmålet hoppet de glatt over i reply'et jeg fikk.

 

For de spesielt interesserte kan Blizzard svaret leses her.

 

Så om jeg forstår folk her rett så må man kun ha amerikansk adresse under selve opprettingen av konto, mens du senere kan bytte til norsk (på visa billingen)?

Lenke til kommentar

Poenget med dette er vel at de ikke vil ha 20843928432895823 europeiske folk på serverne sine i tillegg til alle de 239483298923 amerikanerne som kommer på. Blir totalt overbelastet da. Derfor vil de vi skal vente på EU release så vi ikke kommer og ødelegger kapasiteten for amerikanerne, som jo faktisk har offisiell releasedato da. Det har ikke vi.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...