Gå til innhold

Tv out kabel

erikau

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva slags skjermkort har du? Det er to forskjellige typer kabler som er vanlig til å få bilde på TV fra skjermkort, S-video og kompositt. Hvis du bare skal ha bilde til TV-en, trenger du sannsynligvis en S-videokabel, det kan du kjøpe f.eks på nærmeste Elkjøp/Expert eller tilsvarende. Hvis du også skal ha lyd trenger du sannsynligvis en kabel med minijack i den ene enden og 2x RCA-plugger i andre enden. Dette får du også i disse butikkene.

Lenke til kommentar

Litt offtopic..

Hvordan skal jeg koble med x800xt kortet mitt? Har en scart, 1 s-video kabel og 1 ledning fra pcen som splittes i to og kobles i scarten..

Men faar enten svart hvitt bilde eller ikke noe i det hele tatt D: La merke til at svideo inn/ut paa skjermkortet er forskjellig fra 9800pro og dermed aner jeg ikke hva jeg skal koble hvor :(

Lenke til kommentar

hender ofte at du må inn på settingen din for skjermkortet. og sette det på PAL. dersom du har det på NTSC, så vil du kun få svart hvitt bilder. MEN, jeg har opplevd i mange tilfeller at tven har mye å si og. Dersom du har en litt eldre tv, så test med en Composite kabel (gule...).. dette pleier som regel virke. Ellers kan det hende at du må fikse på settingen din på tven.

Du bør forresten også sjekke om du har satt skjermkortet ditt til å sende ut signalene gjennom en composite eller en s-video.

Absolutt siste løsning ville være å bruke en videospiller, og koble det gjennom den, funker som regel hver eneste gang..

Lykke til :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...