erikau Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 jeg skal ha en kabel så jeg kan se filmer på tv fra pc. Men jeg har ingen aning om hvordan jeg skal kjøpe eller hvor? Lenke til kommentar
Toffa Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Denne kan du for eksempel kjøpe hvis du skal ha alt http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=124195&cks=SPK Tilsvarende pakker selges i bortimot alle databutikker og elektroforetninger. Du får dem billigere også (ca 200,-). Lenke til kommentar
erikau Skrevet 26. november 2004 Forfatter Del Skrevet 26. november 2004 Ok takk skal du ha. men jeg trodde de kostet 100kr. jeg trenger nok ikke mer en 3m Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Hva slags skjermkort har du? Det er to forskjellige typer kabler som er vanlig til å få bilde på TV fra skjermkort, S-video og kompositt. Hvis du bare skal ha bilde til TV-en, trenger du sannsynligvis en S-videokabel, det kan du kjøpe f.eks på nærmeste Elkjøp/Expert eller tilsvarende. Hvis du også skal ha lyd trenger du sannsynligvis en kabel med minijack i den ene enden og 2x RCA-plugger i andre enden. Dette får du også i disse butikkene. Lenke til kommentar
erikau Skrevet 26. november 2004 Forfatter Del Skrevet 26. november 2004 jeg har et radeon 9800 kort. hvem at de 2 skal jeg kjøpe da? Lenke til kommentar
erikau Skrevet 26. november 2004 Forfatter Del Skrevet 26. november 2004 (endret) Takk skal du ha da kjøper jeg kabel innen Mandag Endret 26. november 2004 av erikau Lenke til kommentar
M@R7!N Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Litt offtopic.. Hvordan skal jeg koble med x800xt kortet mitt? Har en scart, 1 s-video kabel og 1 ledning fra pcen som splittes i to og kobles i scarten.. Men faar enten svart hvitt bilde eller ikke noe i det hele tatt D: La merke til at svideo inn/ut paa skjermkortet er forskjellig fra 9800pro og dermed aner jeg ikke hva jeg skal koble hvor Lenke til kommentar
nim83 Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 hender ofte at du må inn på settingen din for skjermkortet. og sette det på PAL. dersom du har det på NTSC, så vil du kun få svart hvitt bilder. MEN, jeg har opplevd i mange tilfeller at tven har mye å si og. Dersom du har en litt eldre tv, så test med en Composite kabel (gule...).. dette pleier som regel virke. Ellers kan det hende at du må fikse på settingen din på tven. Du bør forresten også sjekke om du har satt skjermkortet ditt til å sende ut signalene gjennom en composite eller en s-video. Absolutt siste løsning ville være å bruke en videospiller, og koble det gjennom den, funker som regel hver eneste gang.. Lykke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå