Gå til innhold

Bæreveske til D70...?


Anbefalte innlegg

Noen som har ett tips til en praktisk bæreveske til D70? Har en eldre Lowepro fotobag (tradisjonell type, firkanta med lokk på toppen) som jeg har brukt til mitt 35mm SLR, men der er det fryktelig mye plass til film som ikke trengs lengre :) Dessuten må man helst sette den på bakken for å ta ut kameraet, hvis man ikke vil risikere at annet stæsj også kan falle ut.

 

Skulle gjerne hatt en litt mere praktisk veske til Nikon D70+18-70+70-300+blitz. Gjerne av den typen hvor du kan ha den over skuldra og fortsatt fint kunne ta opp kameraet.

 

Noen anbefallinger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har Lowepro Nova2 AW, den funker flott. Men hvis man skal ha blitzen PÅ kameraet blir det for trangt. Om jeg legger blitzen ved siden av blir det plass til kamera+montert objektiv+ekstra objektiv, altså det du skisserer, i tillegg til minnekort/batteri/etc som du kan ha i ytterlomma. Regntrekk har den også. Prøv den i butikken!

Sammenlikn med Nova1 og Nova3 og se hva som passer deg best..

Lenke til kommentar
Blitzen på kameraet er ikke krav, men kameraet skal kunne ha enten 18-70 eller 70-300 på seg.

 

Har ikke så stor mulighet til å sjekket disse i butikk, men skal titte godt etter på nettet.

For å få plass i denne veska må du ta av enten objektivet eller blitzen. Jeg bruker å ta av blizten, det er greiest.

Jeg får fint plass til D70 m/70-300 pluss enten makrolinsa eller kit-linsa og eventuelt 50mm (begge tar liten plass) hvis jeg skal ha med blitzen. 80-200mm'ern får jeg ikke plass til i noe tilfelle, men den har jeg jo egen veske til.

Lenke til kommentar

Takk for bildene! Den så ikke så værst ut.

 

Når jeg kom hjem, så ser jeg at den gamle jeg har er en Nova 3. Problemet med den (som jeg sier i første posting) er at skulderremen er festet såpass lavt på selve vesken at den får ett dårlig balansepunkt, slik at den er tilnærmet ubrukelig til å få ut utstyr når du har den over skulderen. Er Nova 2 bedre på dette?

 

I og med at det er en AW, så har den vel også regntrekk innebygd?

Lenke til kommentar
Takk for bildene! Den så ikke så værst ut.

 

Når jeg kom hjem, så ser jeg at den gamle jeg har er en Nova 3. Problemet med den (som jeg sier i første posting) er at skulderremen er festet såpass lavt på selve vesken at den får ett dårlig balansepunkt, slik at den er tilnærmet ubrukelig til å få ut utstyr når du har den over skulderen. Er Nova 2 bedre på dette?

 

I og med at det er en AW, så har den vel også regntrekk innebygd?

Jepp, innebygd regntrekk, og festet av reima er omtrent likt på de to veskene. Har ikke hatt noe problem med det selv hittil. Hvis jeg hadde kjøpt veske nå hadde det blitt Nova3. Si fra om du vil bytte da, hehe.

 

Fordelen med Nova2 framfor Nova3 er at den ofte passer såvidt nedi ryggsekker. F.eks. har jeg en Norrøna-sekk der det passer perfekt å ha Nova2 liggende helt på toppen, der den sitter "som støpt".

Endret av anderfo
Lenke til kommentar

Jeg titter også etter en bæreveske når jeg nå skal investere i et D20 med 18 - 55 og 70 - 200 f/4L. Nova 2 Aw ser ut til å romme dette utstyret lett, og vil jo dermed passe (også med blitz). Men jeg ser at Nova 1 Aw er et mindre alternativ. Dette ser jeg på som en kjempefordel fordi man lettere får plass til det i sekken. Er det noen som har erfaring med hvor mye Nova 1 Aw rommer? Får jeg plass til det jeg nevner ovenfor, pluss blitz?

Lenke til kommentar
Jeg titter også etter en bæreveske når jeg nå skal investere i et D20 med 18 - 55 og 70 - 200 f/4L. Nova 2 Aw ser ut til å romme dette utstyret lett, og vil jo dermed passe (også med blitz). Men jeg ser at Nova 1 Aw er et mindre alternativ. Dette ser jeg på som en kjempefordel fordi man lettere får plass til det i sekken. Er det noen som har erfaring med hvor mye Nova 1 Aw rommer? Får jeg plass til det jeg nevner ovenfor, pluss blitz?

Jeg tror det blir trangt. Men i din fotobutikk har du kanskje mulighet til å prøve hvor stor plass det egentlig er..

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har nå fått årets julegave til oss selv ;) D70 m/18-70 + Sigma 70-300 APO S2 + Sigma EF-500 DG Super blitz.

 

Og Nova 2 AW... *MEN* jeg sliter med å få plass til dette oppi der, blitzen er problemet. Den er bittelitt over en 1 cm høyere enn en SB-800, og litt bredere... Tips tas i mot med takk, men dette ser ikke helt bra ut....

 

Vurderer *veldig* sterkt å returnere den til fordel for en Nova 3 AW, den er ikke høyere, men ut i fra bilder så ser det ut som jeg da kan få plassert blitzen hvis jeg "knekker" den litt.

 

Og så tror jeg at jeg slenger med en LowePro Topload Zoom Mini, den ser ut til å passe perfekt med D70+18-70, når man ikke ønsker å dra på mye.

 

Fant forrøvrig en interessant link: NIKON D70 BAG RESOURCE

Lenke til kommentar

Her var det mye bag ekspertise! Drister meg til noen spørsmål:

 

1) Hvilke forretninger i Oslo-området har et utvalg av bag'er som er verdt et besøk?

 

2) Jeg trenger bag til en PENTAX *istDS kamerahuset har størrelse 125x93x66 mm, Nikon D70 er større 140x11x66. Objektivet er med er 18-55, det igjen er en del mindre enn Nikons 18-70.

 

Kan jeg greie meg med en størrelse bag mindre enn det som er foreslått her til Nikon D70?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...