- mOtz^ - Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Lurer egentlig hva dere vil anbefale meg å gjøre da. Har to IDE hardisker fra før, og vil sette inn en SATA disk. ...må jeg ikke da ha en SATA-kontroller som festes i PCI-porten? Hvilken anbefaler dere? Lenke til kommentar
theck1 Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Jeg bruker promise sitt tx2 s-ata kontroller kort som har 2 s-ata tilkoblinger inkl. en ata-133 tilkobling som det kan kobles til 2 ata 133 harddisker. Det koster ikke allverden heller. Fungerer utmerket Lenke til kommentar
- mOtz^ - Skrevet 26. november 2004 Forfatter Del Skrevet 26. november 2004 ...men jeg lurte også på om det var muligheter for å kunne plasere flere IDE hardisker i enn pc, enn 2 stk. noen ekstra kort eller lignende..? Lenke til kommentar
theck1 Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 tx 2 kortet har plass til 4 harddisker tilsammen, altså 2 s-ata harddisker pluss 2 ide disker Les om det selv på Promise.com Lenke til kommentar
- mOtz^ - Skrevet 26. november 2004 Forfatter Del Skrevet 26. november 2004 Kanskje jeg misforstå, eller omvendt, men for å omformulere spørsmålet litt: ...er det mulig å plasere 3 IDE hardisker i en pc... noen løsninger? Lenke til kommentar
Sigurd2 Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 (endret) Dersom du greier deg med kun en optisk enhet, f.eks DVD brenner, kan du jo kjøre 3 IDE hardisker i tillegg, uten å kjøpe et kontrollerkort. Men dersom du vil ha S-ATA, og hovedkortet ikke har det, må du kjøpe et kontrollerkort som theck1 sier. kontrollerkort = PCI kort for tilkobling av flere disker Endret 26. november 2004 av Sigurd2 Lenke til kommentar
- mOtz^ - Skrevet 26. november 2004 Forfatter Del Skrevet 26. november 2004 Jaok.... takk begge to...da vet jeg hva jeg vil gjøre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå