Gå til innhold

Snuser på ny pc

Anbefalte innlegg

Har kommet så langt:

*Asus A8N-SLI Deluxe Hovedkort S939 PCI-E nForce4 SLI, 4xSATA2, Dual-GbLAN, ATX 1.495,-

*AMD Athlon 64 3500+ 2.2 GHz Socket 939, 512KB cache, BOXED "Winchester"

2.290,-

*Anbefaliger på gode 6800 gt eller 6600 gt kort pci x med støtte for SLI.

*Thermaltake Silent Purepower 480W 850,-

*2 x OCZ 512MB EL Platinum Edition R2 PC3200 1 295,- pr stk

Evt: 2 x Crucial BallistiX PC3200 512 MB 1060,- pr stk

*Western Digital Raptor 73,4 GB 1500,-

Trenger en HD til, rundt 300GB forslag?

Maskina skal brukes 80% til spilling, resterende 20% til surfing, film, office ect.

Har tittet på diverse forums her og der, men jeg begynner å gå litt i surr, derfor jeg ber om litt hjelp :)

Endret av Noobie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

SLI gir svært god ytelsesøkning, ved ekstremt kravstore oppgaver, som spill på 1600x1200 med full AA og AF. Det avhenger selvfølgelig av hvilke grafikkort du kjøper. Det som vil lønne seg er å kjøpe 6800Gt-kort. Disse er riktignok svært dyre og utilgjengelige for PCI-Express enn så lenge (dyrere enn for AGP), men ettersom tilgjengeligheten øker og prisen faller, vil det være smark å kjøpe ett, og ett til senere... Du vil også se stor ytelsesøkning ved lavere krav hvis du kjøper 6600GT, men jeg vil ikke uten videre anbefale deg en SLI-løsning med disse. Først og fremst fordi to slike yter dårligere enn ett 6800GT. Selv vil jeg derimot kjøpe ett 6600GT kort, både pga. pris og tilgjengelig, og vente litt, til prisene faller på de bedre PCI-Express-kortene. Dessuten, ettersom det kommer nyere og mer krevende spill, vil selvfølgelig SLI vise seg mer lønnsomt.

Men Ati støtter ikke SLI, så du bør enten endre grafikkort eller hovedkort.

Mht. overklokking, vet man lite om Asus-hovedkortet, som for øvrig riktignok får gode skussmål i de testene jeg har lest. Det eneste jeg vet er at Gigabyte sitt SLI-kort visstnok skal overklokke bra (se test hos anadtech). Når det gjelder minne, vil jeg anbefale deg en av disse, særlig hvis du vurderer overklokking:

OCZ 512MB EL Platinum Edition R2

Crucial BallistiX PC3200 512 MB

Dette er ihvertfall slik jeg tenker.

Lenke til kommentar

Skjerm kommer i siste rekke, må ha alle godbitene til maskinen først.

Takker for svar så langt :)

Pris har ikke så veldig stor betydning, litt selvfølgelig, men er det noen tester på disse 6800 gt kortene enda?Er det noen butikker som har dem?

Tenker det er like greit og kjøpe et greit kort med en gang istedet for 2 mindre bra, som jeg alikevel må bytte ut om 1 år eller 2.

Men det kan jo også være greit å starte med et 6600 gt kort, til disse 6800 gt kortene kommer.

Endret av Noobie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...