oerhört Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Merkelig at så mange misforstår meningen med tråden. Leser de den ikke? Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Det er merkelig at Barney, av alt gir Gordon Crowbar. Jeg likte bedre starten på brygga hvor Gordon fant Crowbar der. Crowbar Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Det er merkelig at Barney, av alt gir Gordon Crowbar. Jeg likte bedre starten på brygga hvor Gordon fant Crowbar der. Crowbar Brygga...crowbar...kvatt? Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Det er merkelig at Barney, av alt gir Gordon Crowbar. Jeg likte bedre starten på brygga hvor Gordon fant Crowbar der. Crowbar Brygga...crowbar...kvatt? Det var noe i en E3 video Men var det starten? Du mener vel at du ble teleportert der etter ulykken?(ulykke og ulykke, det var lamar sin skyld ) Lenke til kommentar
applet Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 (endret) Merkelig at så mange misforstår meningen med tråden. Leser de den ikke? Det er ingen som leser tråder. De skumleser første og kanskje siste posten og så poster de avgårde i full fart noe som mest ligner på fri-assosiasjoner.. Trist men sant.. Forøvrig så er jeg enig med trådstarter at det er en logisk brist å få kubeinet servert på den måten. Det er viktig, synes i alle fall jeg, at en historie er logisk korrekt innenfor de rammene historien har satt. Dersom Freeman plutselig flyr rundt som Supermann så er det noe som ikke er en del av rammene rundt historien (vi ser bort fra noclip ) og blir dermed logisk feil, men at en utenomjordisk rase har invadert jorden, det er innenfor rammene og vi tillater det. Så kan man diskutere hva rammene er, men det blir en annen diskusjon. Det er sikkert noen her som har studert mer filosofi enn mer og kunne forklart det bedre, men, men.. At han ikke fikk noe våpen er nok bare et middel for å skape stemning og gi deg den lettere jagede følelsen man har i starten. Men du kunne godt fått kubeinet på en annen måte.. Mulig de ikke har noen våpen der (tilovers) og de stolte på at Freeman ville vært istand til å "skaffe et tilveie" Endret 30. november 2004 av applet Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Merkelig at så mange misforstår meningen med tråden. Leser de den ikke? Det er ingen som leser tråder. De skumleser første og kanskje siste posten og så poster de avgårde i full fart noe som mest ligner på fri-assosiasjoner.. Trist men sant.. Eg har lest hele Lenke til kommentar
Cursio Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Det er litt merkelig at etter du har blitt teleportert, at ikke professoren slipper deg inn vinduet du står utforbi, og prøve å teleportere igjen? Men uansett, beste skytespill ever! ...enda Lenke til kommentar
applet Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 (endret) Det er litt merkelig at etter du har blitt teleportert, at ikke professoren slipper deg inn vinduet du står utforbi, og prøve å teleportere igjen? Den tror jeg faktisk at jeg kan forklare; når du blir teleportert utenfor lab'en hans så tar en av de små flyvende robotene bilde av deg. Altså vet Combine nå hvor du er og dersom de hadde sluppet deg inn igjen hadde motstandsbevegelsen risikert å bli avslørt. Dessuten var det ikke noe poeng, da teleporteren var blitt ødelagt uansett og ville antageligvis ta litt tid å fikse.. Endret 2. desember 2004 av applet Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Det er ingen "logisk brist" at man får kubeinet. Man får jo bruk for det rett etterpå når man knuser noen planker for å komme vidre. Lenke til kommentar
Dinsdale Skrevet 3. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2004 Det er ingen "logisk brist" at man får kubeinet. Man får jo bruk for det rett etterpå når man knuser noen planker for å komme vidre. I fare for å gjenta meg selv..........det var måten han fikk det på som jeg reagerte på. Les tråden Lenke til kommentar
TCi Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 I fare for å gjenta meg selv..........det var måten han fikk det på som jeg reagerte på. Les tråden Hmm.. da jeg spillte det så etter teleporteringen gikk jeg da ned til plassen hvor Barney kom ut... Det første jeg tenkte på da var: "Crowbar hvor er du!?! Får jeg den snart?". Og da kom Barney og kastet et til meg (Jippi!). Vet ikke om du har spilt HL, men jeg syns du fikk brekkjernet akkurat når du skulle få det og på den måten fansen nøyaktige ville ha det (selv om de ikke kunne vite hvordan da). Var det bare jeg som lo og flirte av den scenen? Den var jo nesten like bra som da du fikk HEV Suite'en på Lenke til kommentar
Matsje Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Veldig pirkete mann skulle være da. LOL Når man klager på HL2 så er man pirkete? Litt morsomt hvordan man bare overser alle småfeilene bare for at spillet er HL2. De samme feilene ville vært diskutert og klaget mye mer over hvis det ikke hadde vært HL2. Som jeg ser så klager han ikke på bokstavlig talt på HL2, men "analyserer" en annen metode som han selv syntes hadde vært mye bedre (Han mener at man burde få pistol og brekkjern, ikke bare brekkjernet). Og ja, jeg mener han er pirkete når han går så langt ned i detaljer angående et øyeblikk i spillet. Når ble dette en "feil"? At man får "bare" brekkjernet, så er dette en feil i spillet? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Andre enn meg som leita etter kubeinet når du hadde hoppa ut vindauga og kom til ein port med hengelås på? Lenke til kommentar
Dinsdale Skrevet 3. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2004 (endret) I fare for å gjenta meg selv..........det var måten han fikk det på som jeg reagerte på. Les tråden Hmm.. da jeg spillte det så etter teleporteringen gikk jeg da ned til plassen hvor Barney kom ut... Det første jeg tenkte på da var: "Crowbar hvor er du!?! Får jeg den snart?". Og da kom Barney og kastet et til meg (Jippi!). Vet ikke om du har spilt HL, men jeg syns du fikk brekkjernet akkurat når du skulle få det og på den måten fansen nøyaktige ville ha det (selv om de ikke kunne vite hvordan da). Var det bare jeg som lo og flirte av den scenen? Den var jo nesten like bra som da du fikk HEV Suite'en på Ok. Jeg spilte HL i -98 og flere ganger etter det. HL uten brekkjern er meningsløst. Slik noen her har skjønt var min reaksjon at hvis jeg, som Freeman, hadde fått utlevert et brekkjern hadde jeg blitt aggressiv. I HL får du ikke utlevert et brekkjern, der finner du det, som det første og beste. Det første jeg gjorde når jeg gikk av i City 17 var å lete etter brekkjernet, at en elitesoldat gir meg dette syntes jeg var merkelig og provoserende. Men uansett, jeg tror vi forstår hverandre, men vi er bare ikke enige om alt. Og det tror jeg ikke vi blir heller. Endret 3. desember 2004 av Dinsdale Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Let's agree to disagree. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 I fare for å gjenta meg selv..........det var måten han fikk det på som jeg reagerte på. Les tråden Hmm.. da jeg spillte det så etter teleporteringen gikk jeg da ned til plassen hvor Barney kom ut... Det første jeg tenkte på da var: "Crowbar hvor er du!?! Får jeg den snart?". Og da kom Barney og kastet et til meg (Jippi!). Vet ikke om du har spilt HL, men jeg syns du fikk brekkjernet akkurat når du skulle få det og på den måten fansen nøyaktige ville ha det (selv om de ikke kunne vite hvordan da). Var det bare jeg som lo og flirte av den scenen? Den var jo nesten like bra som da du fikk HEV Suite'en på Helt enig, følte meg "naken" uten mitt kjøre crowbar ved min side. Crowbar symboliserer "starten" på Half-Life spillene, for etter at du har fådt det starter actionet, med monster å knerte. Virker ganske logisk at Barney kaster et crowbar til deg, siden han garantert bare har 1 pistol, som sikkert tilhører Combine styrkene. Så derfor gir han deg et brekkjern, for alle vet hva Gordon er i stand til å gjøre med det (han starta med et brekkjern i Black Mesa og kom ut med et arsenal av våpen). Half-Life 2 med pistol fra starten av Half-Life 2 med crowbar fra starten av Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Half-Life 2 med pistol fra starten av Half-Life 2 med crowbar fra starten av Eg kan ikkje bli mer enig Lenke til kommentar
oerhört Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Er det mulig? Hallo! Det er ingen her som har påstått at HL2 ikke skulle begynne med kubeinet! Hvor tar dere det fra? Lenke til kommentar
TCi Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Ok. Jeg spilte HL i -98 og flere ganger etter det. HL uten brekkjern er meningsløst. Slik noen her har skjønt var min reaksjon at hvis jeg, som Freeman, hadde fått utlevert et brekkjern hadde jeg blitt aggressiv. I HL får du ikke utlevert et brekkjern, der finner du det, som det første og beste. Det første jeg gjorde når jeg gikk av i City 17 var å lete etter brekkjernet, at en elitesoldat gir meg dette syntes jeg var merkelig og provoserende. Men uansett, jeg tror vi forstår hverandre, men vi er bare ikke enige om alt. Og det tror jeg ikke vi blir heller. Ja jeg skjønner hvorfor du setter spørsmål med hvordan han fikk brekkjernet istedet for et skytevåpen. Brekkjernet i HL/HL2 er et symbol på å slå tilbake. I HL så markerte det starten på Freemans kamp mot frihet. I HL2 så er det også et symbol på dette. Etter undetrykkelsen av combine soldatene så kan Gordon endelig slå tilbake. For meg er det ikke en brist angående at Barney gir Gordon brekkjernet. The Combine styrer alt som skjer i City 17. Absolutt ingen sivile skal eller har skytevåpen. Jeg regner med at det er grundige sjekker om at hver combine soldat har sitt skytevåpen. Dersom et våpen er "vekke" så vil jeg tro soldaten har problemer. Som Barney nevner: I'm behind on my beating.." (noe i den retningen) og ytterlige avvik ville avsløre han. De kunne selfølgelig ha et skytevåpen liggende på lab'en til Dr. Kleiner, men en vitenskapsmann er ikke særlig intressert i andre ting enn sin forskning. Alyx hadde heller ikke noe våpen på seg. Så derfor så var brekkjernet det eneste våpene som de kunne avse. Lenke til kommentar
John P. Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Siden det er vanlig å åpne trekasser med brekkjern, kunne man jo bare ha funnet det tilfeldig ved siden av noen kasser man måtte forbi, men de valgte vel å ha denne litt "høytidelige overrekkingen" som et vink tilbake til HL1, og at det skulle bli litt sånn følelse av at "nå begynner spillet". Men jeg også skjønner trådstarter og synes det ble litt overtydelig og 'corny', måten det skjedde på. -Stakkars Barney har altså tatt vare på et brekkjern i ti år. Jaja - snillt av ham det da men... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå