Gå til innhold

Crowbar, et merkelig våpen i HL2 **spoiler**

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikkje? Da dør jo menneskene ut

Det er det som er meningen, combinene vil la menneskene dø ut.

Hvorfor syns egentig combine at menneskene kan være en trussel? Combine har jo mye mer våpen og slikt. Og hva er vitsen med å la dem dø ut på den måten? De kan jo bare ta liv av alle.

Da Gordon Freeman rensket ut hele Xen dimensjonen og drepte lederen der, så The Combine at menneskene har nok styrke i seg til å være en trussel. Derfor satte han i gang en krig som varte i 7 timer, hvor menneskene kapitulerte og Dr Breen ble satt til å administrere combine styrkene på jorden. Soldatene er, hva jeg tror, en evolusjon av menneskene, vis du ser på plakatene.

Headcrabene blir sluppet ut i raketter fordi det er ikke alle plassene soldatene kan komme til, kanskje fordi det er for godt bevoktet av opprøerne eller fordi de ikke har tid, hvem vet. Headcrabene er små og kan lett ta seg gjennom trange plasser. Når de har funnet seg et fint hode og gjort dem til en zombie, er ikke de menneskene lengre en trussel for soldatene. De er treg, dum og enkel å drepe selv med et kubein. Mer effektiv måte å utrydde noen på.

Lenke til kommentar

Ikkje? Da dør jo menneskene ut

Det er det som er meningen, combinene vil la menneskene dø ut.

Hvorfor syns egentig combine at menneskene kan være en trussel? Combine har jo mye mer våpen og slikt. Og hva er vitsen med å la dem dø ut på den måten? De kan jo bare ta liv av alle.

Da Gordon Freeman rensket ut hele Xen dimensjonen og drepte lederen der, så The Combine at menneskene har nok styrke i seg til å være en trussel. Derfor satte han i gang en krig som varte i 7 timer, hvor menneskene kapitulerte og Dr Breen ble satt til å administrere combine styrkene på jorden. Soldatene er, hva jeg tror, en evolusjon av menneskene, vis du ser på plakatene.

Headcrabene blir sluppet ut i raketter fordi det er ikke alle plassene soldatene kan komme til, kanskje fordi det er for godt bevoktet av opprøerne eller fordi de ikke har tid, hvem vet. Headcrabene er små og kan lett ta seg gjennom trange plasser. Når de har funnet seg et fint hode og gjort dem til en zombie, er ikke de menneskene lengre en trussel for soldatene. De er treg, dum og enkel å drepe selv med et kubein. Mer effektiv måte å utrydde noen på.

Rart at de tror menneskene kan være noen trussel fordi en mann er veldig bra til å slåss :p Men han rensket ikkje ut hele Xen, de alien typene som nå er på lag med oss(blant annet han som satte geværet på båten) overlevde jo og de er vel fra Xen.

Lenke til kommentar
Rart at de tror menneskene kan være noen trussel fordi en mann er veldig bra til å slåss :p Men han rensket ikkje ut hele Xen, de alien typene som nå er på lag med oss(blant annet han som satte geværet på båten) overlevde jo og de er vel fra Xen.

Mennesker er en trussel i det at en god del av oss slåss som noen gærninger når vi står i en krok omringet av fiender.

The Vortigues ja, de ble hjort slaver da The combine innvaderte Xen. Gordon satte de fri da han drepte "administratoren" på Xen. Det var da The Combine ble klar over jorden.

Lenke til kommentar

Er ikke helt sikker på hvor kombine kommer fra i det hele tatt...??

Har bare spilt HL1 å der kom det aldri fram at det var flere raser en de som oppholdt seg på xen...?!?! eller er jeg helt ute å kjører nå??

Trodde kombine soldatene var vanlige mennesker med masker på intill jeg leste denne posten... :blush:

Lenke til kommentar
Joda, jeg skjønner det, men det strider mot all fornuft at en soldat deler ut et kubein når man skal i krigen. Kan vedde ræva mi på at han hadde et bedre våpen liggende. I HL1 er jo det det eneste han finner og derfor rettferdiggjør det kubeinet. I HL2 to er det bare symbolikk som blir teit og "urealistisk". Vi kunne fått et våpen i tillegg til kubeinet av Barney....

Nå tenker du for langt.

Lenke til kommentar

Har ikke giddet å lede tråden så langt, men her er en teori:

Gordon er jo en legende blant alle han møter. En av dem gir ham kubenet (crowbar) og sier noe om at Gordon hadde glemt det (har ikke spilt eneren så jeg husker ikke hvor det var) et sted fra eneren.

Så jeg tenkte at folk har hørt historien/legenden da Gordon klarte seg imot all odds med bare et kuben til å forsvare seg.

Så derfor gir denne personen Gordon et kuben tilfelle Gordon går tom for våpen...

(eller noe i den duren)

Lenke til kommentar

Har bare spilt HL1 å der kom det aldri fram at det var flere raser en de som oppholdt seg på xen...?!?! eller er jeg helt ute å kjører nå??

Trodde kombine soldatene var vanlige mennesker med masker på intill jeg leste denne posten... :blush:

Er vel ingen som vet hvor Combine kommer fra, men det man vet er at det er ikke bare jorden som er overtatt av de, det er flere dimensjoner som er tatt av combine og brukes av dem til å gjøre akkurat som de vil. Det er også å tro at G-Man er sendt ut for å stoppe combine styrkene og bruker dermed Gordon til å svekke Combines makt.

Det kom vel ikke frem at det var flere dimensjoner i HL1, så det er vel noe som er nytt og som fordyper storyen enda mer.

Lenke til kommentar

Er vel ingen som vet hvor Combine kommer fra, men det man vet er at det er ikke bare jorden som er overtatt av de, det er flere dimensjoner som er tatt av combine og brukes av dem til å gjøre akkurat som de vil. Det er også å tro at G-Man er sendt ut for å stoppe combine styrkene og bruker dermed Gordon til å svekke Combines makt.

Det kom vel ikke frem at det var flere dimensjoner i HL1, så det er vel noe som er nytt og som fordyper storyen enda mer.

Man visste jo at Xen var en annen dimensjon i HL da.

Lenke til kommentar
Men det eg lurer på er hvorfor han bare ikkje kastet ned et tau så kunne vi klatret opp og komt inn i laben igjen.

Lol... ja hvorfor ikke, alt skal jo være så realistisk og logisk.

Barney hadde sikkert en gunner på si han, men det handler jo om hl feelingen.

Thats all that matters... men kjekt å spekulere litt, men denne tråden har jo gått over alle kosteskaft da, heh ;)

Lenke til kommentar

Trådstarter har helt klart et poeng. Det er slett ikke logisk at man bare får crowbar i starten. Når ei motstandsgruppe har ressurser til å lage en jævla teleporteringsmaskin, men ikke engang har ei hagle på bakrommet de kan avse til gordon blir det for dumt.

Jeg er også enig i at det blir kjedelig om man bærer med seg hele våpenarsenalet fra scratch, det er vel rett og slett bare en logisk brist som man må leve med..

Det jeg ikke skjønner er det at enkelte hl2-fans skal forsvare alt i spillet på død og liv, selv om alle med litt mellom ørene ser at dette faktisk ikke er logisk. Ingen spill er perfekt, det må man bare akseptere, selv om jeg også er enig i at hl2 er årets beste spill.

Lenke til kommentar

Det er da aldri spesifisert noe sted at Gordon får brekkjernet for å tjene som våpen. Det eneste Barney sier er han tror han glemte igjen den på BM. Han vct vel at det er mye hindringer i veien på den ruten Gordon skal videre.

Uansett hadde det vel vært særdeles lite klokt å utstyre "The One Free Man" med en gønner i en by full av Combines.

Lenke til kommentar
Det er da aldri spesifisert noe sted at Gordon får brekkjernet for å tjene som våpen. Det eneste Barney sier er han tror han glemte igjen den på BM. Han vct vel at det er mye hindringer i veien på den ruten Gordon skal videre.

Uansett hadde det vel vært særdeles lite klokt å utstyre "The One Free Man" med en gønner i en by full av Combines.

Men etter de pumktet er jo combine fiender med ham så da spiller det ingen rolle om han har gønner eller ikkje. Uannsett så får han jo gønner to min etter på da.

Lenke til kommentar
Men det eg lurer på er hvorfor han bare ikkje kastet ned et tau så kunne vi klatret opp og komt inn i laben igjen.

Lol... ja hvorfor ikke, alt skal jo være så realistisk og logisk.

Barney hadde sikkert en gunner på si han, men det handler jo om hl feelingen.

Thats all that matters... men kjekt å spekulere litt, men denne tråden har jo gått over alle kosteskaft da, heh ;)

Ja, der er faktisk en logisk forklaring på det, for hva har Gordon inne hos Dr Kleiner å gjøre? Der er ingen ting spesielt der, for Lamar ga teleporteren en stygg smell så det tar sin tid å få den i stand igjen.

Jeg synes at det er bra med et spill som bruker brekkhjern som melee våpen. De fleste spill bruker kniv eller bare knyt never, men bare HL2 bruker brekkhjernet.

Lenke til kommentar
Jeg synes at det er bra med et spill som bruker brekkhjern som melee våpen. De fleste spill bruker kniv eller bare knyt never, men bare HL2 bruker brekkhjernet.

Det er vel mest fordi brekkjernet har blitt et "varemerke" for HL i fps sjangeren.

Du ser jo hvor mange poster som har kommet bare på det her forumet om hvor ditt å hvor datt, forskjellige spill er.

Hvis et annet fps spill kommer med et brekkjern dem også, så har de liksom "tatt etter HL" å "stjelt fra HL" osv...

Folk er så teite å henger seg sånn opp i ting å det skaper dårlig omtale...

Lenke til kommentar

Det var jo ikke meningen å støte noens oppfatning av dette geniale spillet. Men spillet har jo en realistisk rød tråd når det gjelder problemløsing og logiske happenings, og da reagerte jeg på akkurat denne episoden. Måten jeg reagerte på var ikke å "slamme" spillet på noen måte, det var mer en observasjon som ikke føltes rikitg.

I HL1 spurte jeg aldri meg selv om det var merkelig at Freeman fant et kubein, men hadde det kommet en alliert grunt og gitt ham et kubein ville jeg begynt å lure, naturligvis.

Denne tråden handlet ikke om at Freeman aldri skulle hatt kubeinet, tvert imot, da jeg begynte lette jeg hele tiden etter et, men jeg fant seff ingen. Jeg trodde jeg hadde oversett det, noe som jo hadde vært merkelig. Og da Barney dukket opp og leverte det til meg ble det en logisk brist, verken mer eller mindre. Og jeg brukte det mye etter det.

Forresten står jeg fast på denne svære broen etter at jeg endelig har klart å skyte ned det j**** Gunshippet. Må jeg gå tilbake samme vei som jeg kom? Er broen åpen nå (Les: Skjoldet nede?)

Endret av Dinsdale
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...