Gå til innhold

Crowbar, et merkelig våpen i HL2 **spoiler**

Anbefalte innlegg

AmmO og Kurt P:

De to siste postene vitner om manglene evner i forhold til det å diskutere. Jeg er en idiot som bare prater logikk.....???....

Oppfinnsomt av dere. Hvis dere ikke klarer å komme opp med gode argumenter for en sak dere vil svare på, så la være å svare, verre er det ikke.

Å synke til slik Stutum-nivå blir bare for idiotisk, platt og patetisk.

Tråden kan gjerne stenges for min del nå.

Endret av Dinsdale
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
:D...

men du ber om det da ;P...

jeg bare lurer på hva du hadde gjort når du ble tom for amunisjon i spillet liksom, uten crowbar?

Det er ikkje poenget...:roll:

Om du skal svare i ein slik tråd kan du i det minste setje deg inn i emnet før du poster.

Eg er enig i at det hadde vært logisk å gi Gordon, han som overlevde Black Mesa og er hovudpersonen ein pistol, men det er lite å gjere med det no.

Finnest sikkert fleire logiske brister i spelet.

Lenke til kommentar
:D...

men du ber om det da ;P...

jeg bare lurer på hva du hadde gjort når du ble tom for amunisjon i spillet liksom, uten crowbar?

Som jeg skrev i tidligere poster ville jeg hatt kubeinet, men ikke bare det. Barney kune gitt meg en liten gunner eller noe som han kunne avse...

Lenke til kommentar
AmmO og Kurt P:

De to siste postene vitner om manglene evner i forhold til det å diskutere. Jeg er en idiot som bare prater logikk.....???....

Oppfinnsomt av dere. Hvis dere ikke klarer å komme opp med gode argumenter for en sak dere vil svare på, så la være å svare, verre er det ikke.

flott for deg, så stenger vi denne..

Lenke til kommentar

Jo, det er forsåvidt påfallende at kubeinet får så stor oppmerksomhet i spillet. Dette er jo selvsagt ikke tilfeldig, med den bruken av stemningsskapende musikk og dialog som er forbundet med det. Crowbar`en har stor symbolsk verdi i HL, kanskje et slags frihetssymbol kanskje? "Hvem som helst" kan få tak i og mestre et kubein, mens de andre våpnene assosieres mer med motstanderne. Freeman er jo først og fremst forsker, ikke militær. Antigrav-våpenet er vel også noe som opprørerne selv har utviklet (tar jeg feil?) og bruker mot motstanderne.

Symbolbruk har sin egen form for logikk, og den overskrider (heldigvis) den tradisjonelle logikkens begrensninger :)

Just my two cents.

Endret av Zardoz
Lenke til kommentar
AmmO og Kurt P:

flott for deg, så stenger vi denne..

......et annet alternativ er at du ikke poster mer i denne tråden.

Men tilbake til saken. Det er jo en brist, men den er jo ikke viktig, bare noe jeg syntes var litt rart av Barney å gjøre. Men det er gøy å analysere......syntes jeg hvertfall...

Endret av Dinsdale
Lenke til kommentar

Problemet er ikke at man bruker et brekkjern i begynnelsen, men måten man får det på. Første jeg hadde lyst til da jeg fikk det var å slå inn skallen på Barney med det!. Hadde liksom ventet meg en pistol i det minste. Historien ville vært bedre om man fikk brekkjernet på en annen måte ja.

(Og de som ikke kan annet en å slenge dritt til andre i tråden kan holde seg unna da deres oppførsel er uønsket her)

Lenke til kommentar
Problemet er ikke at man bruker et brekkjern i begynnelsen, men måten man får det på. Første jeg hadde lyst til da jeg fikk det var å slå inn skallen på Barney med det!. Hadde liksom ventet meg en pistol i det minste. Historien ville vært bedre om man fikk brekkjernet på en annen måte ja.

(Og de som ikke kan annet en å slenge dritt til andre i tråden kan holde seg unna da deres oppførsel er uønsket her)

Syns det hadde vært litt for lett viss man hadde fått pistol med en gang. Syns det var gøy å måtte rømme fra skuddene der med togene før eg gikk ned og fikk pistol.

Lenke til kommentar

Dette er ganske logis faktisk, for Barney har ikke noe pistol med seg på vakt, siden han jobber på vaktposten ved togstasjonen. Der bruker de elektriske stokker for å slå de som ikke gjør som de sier.

Derimot, på Dr Kleiners lab, hvor du finner mye rot og skrammel, ville det vel være ganske naturlig å finne et Crowbar liggende å slenge, det kan komme meget nyttig i arbeide med teleporterings maskinen. I Dr Kleiners lab finner du ikke våpen før Alyx og Gordon teleporterer saaaaaakte fra Nova Prospect. Da blir du møtt av en redd Dr Kleiner og en hagel.

Så det er logikk, samt nostalgi i spillet. No Half-Life whitout the Crowbar ;)

Endret av Bear^
Lenke til kommentar
Dette er ganske logis faktisk, for Barney har ikke noe pistol med seg på vakt, siden han jobber på vaktposten ved togstasjonen. Der bruker de elektriske strokker for å slå de som ikke gjør som de sier.

Derimot, på Dr Kleiners lab, hvor du finner mye rot og skrammel, ville det vel være ganske naturlig å finne et Crowbar liggende å slenge, det kan komme meget nyttig i arbeide med teleporterings maskinen. I Dr Kleiners lab finner du ikke våpen før Alyx og Gordon teleporterer saaaaaakte fra Nova Prospect. Da blir du møtt av en redd Dr Kleiner og en hagel.

Så det er logikk, samt nostalgi i spillet. No Half-Life whitout the Crowbar  ;)

HVor er Nova Prospect? Og er det ikkje i Ravenholm man får hagla da? Og hvorfor har dr. Kleiner plutselig våpen da? Hva er grunnen?

Endret av Pusur1993
Lenke til kommentar
Dette er ganske logis faktisk, for Barney har ikke noe pistol med seg på vakt, siden han jobber på vaktposten ved togstasjonen. Der bruker de elektriske strokker for å slå de som ikke gjør som de sier.

HVor er Nova Prospect? Og er det ikkje i Ravenholm man får hagla da? Og hvorfor har dr. Kleiner plutselig våpen da? Hva er grunnen?

Nova Prospect fengslet der du skal for å redde Dr Eli Vance. Når du er ferdig der teleporterer du ut, men det tar 1 uke før du kommer frem, mens verken du eller Alyx føler at det har gådt 1 uke, for dere hadde det bare godt noen sekunder.

Dr Kleiner er tydelig redd fordi combine styrkene er vel på sporet av han, det er derfor Alyx tar han med til en sikkrere plass mens du og Dog tar dere en tur på byen. Hagla får du ja fra presten i Ravenholm, men Dr Kleiner får vel tak i den på et eller annet vis :p

Lenke til kommentar

Nova Prospect fengslet der du skal for å redde Dr Eli Vance. Når du er ferdig der teleporterer du ut, men det tar 1 uke før du kommer frem, mens verken du eller Alyx føler at det har gådt 1 uke, for dere hadde det bare godt noen sekunder.

Dr Kleiner er tydelig redd fordi combine styrkene er vel på sporet av han, det er derfor Alyx tar han med til en sikkrere plass mens du og Dog tar dere en tur på byen. Hagla får du ja fra presten i Ravenholm, men Dr Kleiner får vel tak i den på et eller annet vis :p

Tar dere en tur på byen? Drepe masse combine mener du :tease:

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke deet er så rart jeg.

Barney ville vel ikke gi fra seg pistolen sin. Han trengte den vel selv. Hvem går rundt med to pistoler?

Han synes vel at han selv trengte den mer, ettersom Gordon er reneste supermann og kan klare seg med ett kubein/brekkjern

Lenke til kommentar

Hmmm, jeg vet ikke hva jeg skal si, men en ting er sikkert jeg ville aldri brukt tid og krefter på noe så teit som et kubein i et spill....

Ja jeg er stor fan av Hl2, men, jeg driter i om du får et kubein eller ikke, spillet er høyst underholdende fra start til slutt, og Hl2 er fantasy , så la oss være litt mer runde, en så forbannet firkantet...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...