Gå til innhold

Angående WoW Preorder


Anbefalte innlegg

Du er vel ikke nødt til å kjøpe Pre-orderen for å få en plass i den siste betaen, men den vil garantere deg en plass. I US Final Beta, var det jo 500 000+ som var interesserte. Jeg vil tro den europeiske betaen blir litt mindre. Jeg skal ha spillet uansett, så jeg ser ingen grunn til å ikke garantere meg en plass i den endelige betaen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du betalte 99,- som et depositum.

 

Sorry. Jeg betalte 99,- for å spille beta. Det tror jeg nok det må være jeg som bestemmer og videre tror jeg du blir fryktelig skuffet når du forstår hvor mange det er som har betalt for noe annet enn det du mener de skal betale for.

 

Pakka er ment å være gratis

Den er bare ikke det.

 

pakka er ment for folk som forhåndsbestiller spillet

Det fungerer bare ikke sånn.

 

Du sparker jo bare deg selv i baken ved å ikke hente fullversjonen
Absurd påstand. Kjøper man et spill man har bestemt seg for ikke å spille sparker man seg i baken, ikke ved å bruke 99,- spenn på å få et godt personlig innsyn i hva WoW er før man kjøper det.

 

påstå at Blizzard tjener penger for betatesting er jo bare tull.

Om jeg ikke kjøper spillet har blizzard (og alle de andre leddene) Tjent 99,- kroner på at jeg betatestet. Du må gjerne bestride dette faktum til du blir blå i annsiktet. Det forandrer ingenting.

 

Om du velger å gi 100,- ekstra til butikken

Totalt kryptisk utsagn. Hva betyr dette? Jeg har ikke gitt en butikk noe som helst jeg. Jeg har kjøpt et Blizzard produkt som består av en beta nøkkel og som gir meg visse muligheter hvis jeg velger å bruke dem.

 

du kaprer en pre-order-pakke som kanskje heller burde havnet hos noen som ikke "utnyttet" systemet for å kjøpe seg betatilgang

 

Hehe og dermed var vi i klovneland. Nå er vi framme ved at jeg har utnyttet systemet ved å kjøpe et blizzard produkt av en forretning som selger det. Alle fakta er klinkende klare og alikevel klarer du å rote det til noe forferdelig fordi du har en eller annen følelsesladet tvangstanke som tvinger deg til å hate at folk kjøper et produkt som ikke samsvarer med din ide om hvordan ting burde vært i en annerledes verden. Synd for deg, samme for meg.

Lenke til kommentar

Hmm mine tanker om dette emnet er:

 

Hvis en person betaler 99 for å spille betaen, så har den personen

betalt 99 kroner for å spille betaen. Det kan jo ikke sies å være et

depositum om den personen ikke kommer til å kjøpe selve spillet

seinere? Da skulle han jo fått tilbake pengene, da.

 

"Hei du, nå har jeg spilt ferdig betaen, nå ønsker jeg pengene tilbake".

 

:roll:

 

Om man derimot velger å forhåndsbestille spillet, oppfatter jeg

de 99 kronene som en liten forhåndsbetaling på selve spillet. Ergo,

om det koster 399 så trenger du bare å betale 300 den dagen du

henter spillet.

 

Men å påstå at beta-kitet er ditt eller datt blir vel litt teit, ettersom

noen folk gjør det til det de selv vil at det skal være? Er det kun for å

få tilgang til betaen, okei, så har de betalt 99 kroner for å kunne spille

i betaen. Er det for å få avslag på, og for å sikre seg, spillet når det

kommer ut, javel, så er det det. Da blir jo betatilgang og sountrack

bare en bonus.

Lenke til kommentar
Men å påstå at beta-kitet er ditt eller datt blir vel litt teit, ettersom noen folk gjør det til det de selv vil at det skal være? Er det kun for å få tilgang til betaen, okei, så har de betalt 99 kroner for å kunne spille i betaen. Er det for å få avslag på, og for å sikre seg, spillet når det kommer ut, javel, så er det det. Da blir jo betatilgang og sountrack bare en bonus.

Alle skjønner at det er fullt mulig å gjøre det ved å forhåndsbestille, for så å ikke hente det. Pakka er likevel noe som blir gitt til x antall av de som forhåndsbestiller spillet. Den skal ikke være i "løssalg". Hvis folk faktisk bevisst forhåndsbestiller noe de ikke akter å kjøpe for å sikre seg denne bonusen er det jo noe som glipper et sted. Kanskje butikkene burde tatt 300,- for pre-order pakka i stedet da.

 

Og Quale: Jeg foreslår at du leser over posten min en gang eller to til. Da ser du kanskje at jeg har svart på veldig mye av hva du kommenterer. Opp til flere ganger. Foreslår videre at du prøver å holde deg litt mer voksen enn at du begynner å bruke argumenter som "klovneland". Hadde du lest (og forstått) posten hadde du sett sammenhengen. Jeg gjør ikke et stort poeng ut av at du "utnytter" (en grunn til at det står " der forresten) noe i det hele tatt. Jeg gidder ikke diskutere med deg med mindre du faktisk leser og prøver å forstå hva jeg skriver. Det er fullstendig bortkastet.

 

Edit: Jeg rettet opp i quotinga di, den var ikke helt god.

Lenke til kommentar
Og Quale: Jeg foreslår at du leser over posten min en gang eller to til. Da ser du kanskje at jeg har svart på veldig mye av hva du kommenterer. Opp til flere ganger. Foreslår videre at du prøver å holde deg litt mer voksen enn at du begynner å bruke argumenter som "klovneland". Hadde du lest (og forstått) posten hadde du sett sammenhengen. Jeg jør ikke et stort poeng ut av at du "utnytter" (en grunn til at det står " der forresten) noe i det hele tatt. Jeg gidder ikke diskutere med deg med mindre du faktisk leser og prøver å forstå hva jeg skriver. Det er fullstendig bortkastet.

 

Aasgard: jeg foreslår at du prøver å holde deg litt mer voksen enn at du bruker admin forbindelsene dine til å sende ut advarsler til folk på så tynne grunnlag. I et forum som er så stappfult av usakligheter velger du å benytte urenslige metoder for å stoppe kjeften på folk bare fordi du er personlig engasjert. Det er uproft og ganske trist i grunnen.

Hadde det ikke vært fordi det hadde gitt meg nok en advarsel ville jeg i teorien kalt deg en virkelighetsfjern knehøne hvis svar og "analytiske" bidrag har vært totalt verdiløse i denne sammenhengen og bedt deg fokusere på noe du skjønte noe av istedet.

Endret av Quale
Lenke til kommentar

Hei Quale.

 

Jeg pleier vanligvis å foholde meg nøytral når slike ting skjer på forumet, men nå irriterer du meg faktisk.

 

Hvis du ikke forstår den lange posten Aasgaard skrev på forrige side er det faktisk du som har problemer. Jeg forklarer gjerne en gang til:

 

Du går i butikken for å forhåndsbestille Word of Warcraft. Blizzard gir deg soundtrack fra spillet + garantert adgang til beta-testing. Men for å ta imot det gode tilbudet må du gi 99kr til butikken.

 

Når WoW kommer ut tidlig i 2005 spaserer du tilbake til buitikken (med kvittering). Du sier du skal ha World of Warcraft fordi du har forhåndsbestilt. Butikkmedarbeiderene tar frem en kopi av World of Warcraft og legger det på disken. Du viser kvitteringen og butikk-folkene slår av prisen på WoW med 99kr. Ergo var både beta-testing og soundtrack gratis.

 

Har du fortsatt problemer med å forstå dette, er du kun ute etter krangel. Ja, jeg mener det.

Endret av CobraM
Lenke til kommentar

Det er jo ikke værre enn: Preorder pakken = Du betaler 100kr depositum for å legge av en kopi av spillet, og du får en betaplass og et soundtrack med som bonus. Om du velger å kjøpe din reserverte kopi når det kommer, får du 100kr avslag, og om du ikke vil kjøpe, så kan du anse depositumet som tapt.

 

Værre er det ikke. Å komme med hvor mye blizzard tjener på dette osv, blir bare absurd.

Lenke til kommentar
Quale du behøver ikke å "kjøpe" beta kit for å spille beta. Du må bare passe på å melde deg på tidlig. Og pre-beta kit er ment for de som skal kjøpe spillet når det kommer ut. Det er i allefall sån jeg ser det.

Det er akkurat dette som ødelegger de tåpelige utsagnene til Quale.

 

Tilbake til topic: jeg handlet denne pre-orderen på to forskjellige butikker, og ingen av de skulle ha noe mer for å garantere mitt kjøp på leveringsdatoen.

Lenke til kommentar
Quale har fått en ekstra advarsel, samt en ukes ferie fra forumet for de siste innleggene sine.

 

Dette må være det absolutt dummeste jeg har sett en moderator gjøre på dette forumet. Å kicke ut en fyr fordi han er uenig med en moderator? :roll:

 

Dette må dere tåle, eller gi fra dere moderator statusene.

Lenke til kommentar
Alle skjønner at det er fullt mulig å gjøre det ved å forhåndsbestille, for så å ikke hente det. Pakka er likevel noe som blir gitt til x antall av de som forhåndsbestiller spillet. Den skal ikke være i "løssalg". Hvis folk faktisk bevisst forhåndsbestiller noe de ikke akter å kjøpe for å sikre seg denne bonusen er det jo noe som glipper et sted. Kanskje butikkene burde tatt 300,- for pre-order pakka i stedet da.

Det er jeg faktisk helt enig i, forhåndsbestillingen m/beta inkludert

burde kostet like mye som det de kommer til å ta for selve spillet,

bare avhenging av hvilken versjon man velger av spillet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...