Gå til innhold

Angående WoW Preorder


Anbefalte innlegg

Noen som vet hvordan dette pre-order tullet fungerer egentlig? Kan man bare kjøpe den preorderpakken hvor som helst, og så bestemme seg senere om man vil ha CE eller normal edition? Eller er det en egen pakke for CE osv.

 

Og siden man får 100kr avslag på spillet, så regner jeg med man må kjøpe det fra samme butikk som preorderen?

Etter hva jeg forstod på mannen hos spiderman i oslo så er det samme eske for vanlig og CE versjonene, og at man ikke var sikra CE-pakke bare man hadde en beta-kit.

 

Man får avslagg når man kjøper spillet om man har med kvitering, og da må det selvfølgelig være samme butikk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Faktisk kjøres fortsatt Closed Euro-beta for fullt.

Det har ingenting med saken å gjøre. I US Final Beta, spilte de som var med i Closed Beta med sine kontoer på Final Beta.

De som har closed vil også få plass i open såvidt jeg kan se, men det forandrer jo ikke på noen verdens ting. Vent på Blizzard dere, de er de eneste som vet, og de har ikke antydet at det kommer til å skje noe de første dagene, for å si det slik. En gang i desember er alt de har sagt.

Lenke til kommentar

Stemmer det, Aasgaard. "I løpet av desember" kan bety alt fra 00:00 1. desember til 23.39 31. desember. Jeg anser sistnevnte som mest usannsynlig, hva er vitsen med å starte salget over 1 mnd før betaen starter?

 

Edit: Avalon har ikke fått sine WoW-plater. De kommer i neste uke sa de. Toget har altså ikke gått ;)

Endret av Pinnella
Lenke til kommentar

Til alle som ikke har kjøpt Pre Kittet ennå.

 

Det finnes bare en utgave av Pre Kittet, altså IKKE noen CE prekit og ikke noe Standard prekit.. Men om du kjøper ett slikt prekit kan du si til fyren (dama) i kassen at du enten vil ha Standard eller CE når spiller kommer ut? Kapish?

 

Så får du 99kr i avslag om du har med kvitteringen tilbake til der du kjøpte prekittet.

 

Jeg valgte å betale for hele spillet nå.. Jeg kjøpte CE for 549kr.. Fikk prekittet nå.. Og kan hente CE den 21. januar om alt går etter planen..

 

(så kan man jo alltid ønske seg at de ikke "whiper" serverene til retial. Men lar oss flytte 1 character over på en annen server)

 

Vet dette aldri har skjedd.. Men så har heller ingen gitt ut spillet med sååååååå store mellomrom på 2 kontinenter.. Håper bare vi får mindre "barnefeil" i bonus for ventinga.

Lenke til kommentar
hva er vitsen med å starte salget over 1 mnd før betaen starter?

Viktig å huske på at de ikke selger tilgang til betakontoer, det er spillet vi kan forhåndsbestille. Betatilgangen er noe vi får med på kjøpet, som takk for at vi forhåndsbestiller spillet. Folk er alltid utålmodige og vil ha ting fort, men jeg skjønner godt at Blizzard venter. Betaen er der av en grunn, de trenger folk for å stressteste serverne, slik at de kan beregne pågang bedre. Det trenger de ikke all verdens av tid til, det koster en del å ha mange servere gående, så det er nok ikke noe de gjør lenger enn nødvendig for å være snille. :)

Lenke til kommentar

linage 2 wipet ikke fra open beta til retail, men jeg tror blizzard kommer til å gjøre det, selv om jeg håper at de ikke gjør det.

 

Jeg har foresten kjøpt meg PRE-ORDER kit i dag, de hadde en liste der de skrev ned navnet mitt og hvilken versjon jeg ville ha.(CE eller vanlig) Dette var på Spaceworld i Asker.

Lenke til kommentar

OK tenkte jeg skulle summere opp litt så folk skjønner hva som foregår ettersom jeg har vært WoW fan i en god stund og leser mange WoW relaterte forumer daglig.

 

Når du forhåndsbestiller (preorder) kan du velge mellom å forhåndsbestille Standard Edition som inneholder beta key, sound track og en sikkerhet om at du kan kjøpe spillet på release (utgivelses datoen). Du kan også velge å bestille Collectors Edition som inneholder det samme som Standard Edition bare med flere ting ved release, som kart, WoW kunst bok mm.

 

Når du forhåndsbestiller får du en kvittering på at du har betalt en viss sum, som ved release blir trukket fra prisen på spillet.

 

EB games, Gameplay og mange andre har sagt mye som ikke er riktig angående når de som har beta key kan spille Open Beta og når release er. Dette er bare spekulasjoner ettersom alt Blizzard (utgiveren av spillet) har sagt om Euro WoW er at Open Beta vil starte en eller annen gang i desember (litt før jul vil jeg tro) og at release vil skje tidlig i 2005 (sansynligvis i januar eller tidlig februar)

 

Noen spørr hvorfor Europa ikke får spillet det samtidig som Nord Amerika. Det er fordi at å oversette spillet til både fransk og tysk tar ganske lang tid, og de må sørge for at servere blir plassert rundt i hele europa og at de virker og tåler de enorme massene som kommer til å spille det.

 

Håper jeg fikk klarlagt en god del der ;) Håper dere alle forhåndsbestiller og blir like WoW-frelst som meg ettersom det er ett VIRKELIG vakkert spill :thumbup:

Lenke til kommentar
OK tenkte jeg skulle summere opp litt så folk skjønner hva som foregår ettersom jeg har vært WoW fan i en god stund og leser mange WoW relaterte forumer daglig.

 

Når du forhåndsbestiller (preorder) kan du velge mellom å forhåndsbestille Standard Edition som inneholder beta key, sound track og en sikkerhet om at du kan kjøpe spillet på release (utgivelses datoen). Du kan også velge å bestille Collectors Edition som inneholder det samme som Standard Edition bare med flere ting ved release, som kart, WoW kunst bok mm.

 

Når du forhåndsbestiller får du en kvittering på at du har betalt en viss sum, som ved release blir trukket fra prisen på spillet.

 

EB games, Gameplay og mange andre har sagt mye som ikke er riktig angående når de som har beta key kan spille Open Beta og når release er. Dette er bare spekulasjoner ettersom alt Blizzard (utgiveren av spillet) har sagt om Euro WoW er at Open Beta vil starte en eller annen gang i desember (litt før jul vil jeg tro) og at release vil skje tidlig i 2005 (sansynligvis i januar eller tidlig februar)

 

Noen spørr hvorfor Europa ikke får spillet det samtidig som Nord Amerika. Det er fordi at å oversette spillet til både fransk og tysk tar ganske lang tid, og de må sørge for at servere blir plassert rundt i hele europa og at de virker og tåler de enorme massene som kommer til å spille det.

 

Håper jeg fikk klarlagt en god del der  ;) Håper dere alle forhåndsbestiller og blir like WoW-frelst som meg ettersom det er ett VIRKELIG vakkert spill  :thumbup:

Vel, du forklarer ting litt vanskelig. :)

 

Pre-order kitet er en selvstending pakke som bare finnes i èn utgave. Her følger

det med en key for Final/Open Beta samt en EP fra det offisielle soundtracket.

 

Kjøper du et Pre-order kit, så får du rett til å reservere enten Standard Edition av spillet, eller Collectors Edition. Du gir inntrykk av at det finnes to forskjellige Pre-order kits, en for SE og en for CE-versjonene.

Endret av Collapse Generation
Lenke til kommentar

Idag gikk eg over ein time i regn for å få tak i beta-kittet, men det einaste eg oppnådde var at eg kom på ventelista til neste levering med kits som kommer i morgon.

 

Kan folk som ikkje har forrhandsbestilt også på ein måte få spille betaen?

Må man laste ned betaen på nytt eller bruker man den frå forige beta test?

Lenke til kommentar

På Elkjøp og Platon på Åsane, Bergen hadde de ikke hørt om noe slikt engang. Dette var helt ukjent, jeg måtte forklare hva det var for noe. Og de sa gjentatte ganger, jo vi har jo inne "Warcraftdataspill" som han kalte det. Jeg lo og synes det var en STOR skamm at de ikke hadde blitt informert / fått noe av det. Ellers var de utsolgt over hele Bergen sentrum.

Lenke til kommentar
"I løpet av desember" kan bety alt fra 00:00 1. desember til 23.39 31. desember. Jeg anser sistnevnte som mest usannsynlig, hva er vitsen med å starte salget over 1 mnd før betaen starter?

kjenner jeg blizzard rett så betyr "i løpet av desember" de 2 siste minuttene av måneden :)

 

(for de som ikke husker det, så sa de at Stresstest 1 skulle begynne i løpet av august, og den begynte den 31. August kl 23.58 :) )

Lenke til kommentar

Fikk sikret meg kit på Spaceworld på Moa i Ålesund. Der virket det ikke som det var noe pågang. Jeg hadde bestilt 3 kit på spiderman.no og (2 til kameratene mine) Tok ikke sjansen på at de hadde flere igjen, ettersom det står på siden deres at de har svært få kit. De svarer heller ikke på mail eller telefon i hovudkvartet deres. Jeg ringde den andre oslo butikken, der kunne de ikke garantere noe som helst, ikke CE eller kit. De hadde bare fått inn 5 kit noe som han sa tilsvarte 10 CE... Har forresten prøvd og avbestilt kittene, men har som sagt ikke fått noe svar noen plass. Hvis de mot all formodning skulle komme i posten så er de til salgs....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...