Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Dårlig hasighet ved bruk av internett

Anbefalte innlegg

Har et Nextgentel Bravo abbonnement som har fungert knirkefritt i snart et år.

For en drøy uke siden kjørte jeg en sjekk på itavisens speedometer og fikk til min store overraskelse en hastighet på ca. 1000 kbit/s.

Siden det har hastigheten stadig sunket, og er nå nede i 700-800. Har brukt 3 forskjellige nettlesere, og alle gir omtrent samme resultat.

Har hørt med NGT, og de sa at linjen var i orden, noe som bekreftes ved at jeg har prøvd med en annen pc, og den lastet ned med 1295 kbit/s.

Maskinen er sjekket for virus, og Ad-aware og Spybot er også kjørt.

Nettverkskortet er forsøkt byttet ut, alt uten hell.

Kan heller ikke si at jeg kan huske å gjort noen andre konfigurasjons-endringer i det siste.

Noen som har noe forslag til hva annet som kan være galt ?

Begynner å bli rimelig frustrert :cry:

Specs:

Asus A7V333

AMD XP2000

80 GB Maxtor9

80 GB WD

MSI GeForce Ti4200

Windows 2000 SP1

På forhånd takk !!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for forslag, men:

-Reinstall av nettverkskort, samt at det er byttet ut skulle jo tyde på at det ikke er her feilen ligger.

- Har forsøkt uten switchen koblet til, men heller ikke dette kan være feilen siden andre maskiner får full hastighet.

Andre forslag ?

Lenke til kommentar

http://windowsupdate.microsoft.com ville jeg startet med, så ville jeg oppdatert antivirus og scannet maskina, så ville jeg åpnet properties på nettverket og fulgt med om maskina sender pakker uten at du gjør noe. Gjør den det er det noe galt, kan hende den sender ei og annen pakke, men det skal ikke være noen gjevn strøm med pakker. MEN windowsupdate først! må tette ormehull, for meg virker det som du har en orm eller flere som prøver spre seg rundt, dette tar endel ressurser, klarte dra ned en 5mbit linje med ormer her hos oss! :p

EDIT: en pc uten brannmur som står på internett, er installert med windows xp og ikke har noen oppdateringer siden sp1 har jeg hørt blir infisert med virus/ormer i løpet av ca 20 min, hjelper lite med antivirus om du ikke kjører windowsupdate!

Endret av opticus
Lenke til kommentar

Netlimiter er installert, ser ikke noe unormalt der.

Windows update har jeg vel kanskje ikke vært flinkest i klassen til å bruke, så det skal jeg teste senere i dag.

Har bragt på det rene at maskinen ikke sender pakker, har installert ethereal for å kontrollere dette.

PC-en har brannmur i routeren.

Håper windowsupdate hjelper, ellers ser jeg snart ingen andre løsninger enn å formatere.... :no:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...