Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

IP-telefoni, hvilken leverandør


Anbefalte innlegg

Skal bli kvitt det siste abonnementet jeg har hos telenor nå, er lei av og betale 159 kr bare for å ha telefonen i hus. Lurer på hvilke leverandør som er bra og greie og ha med å gjøre? Har lest en del om Telio som ikke er så bra, men det er også den første og den største leverandøren her i landet. De får vel litt mye kritikk pga. det.

 

Vil helst betale månedsavgift og ringe gratis da jeg har et kvinnfolk som er glad i å prate. Så kan hun prate til hun ikke har stemme igjen :)

 

Noen som vil dele erfaringer?

 

(Fant ikke noen bedre kategori å poste i enn denne)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare pass på at når du sier opp tlf abo så får du et tillegg på adsl prisen. I tillegg så får du abo pris hos "teleselskapet".

Det som er greia med Teleio er at de startet tidlig med Iptelefoni og fikk da en del av barnesykdommene. Men de skal være ganske ok nå - de er jo det eneste selskapet som tilbyr GRATIS telefoni.

Men kvaliteten på linja avhenger av adsl hastigheten du har. Du bør ha miniumum 256 ut. Ip tlf tar ca 80 inn & ut.

Så har du mange pc'er ståendes på samtidig med nedlasting og skal prate i tlf, da vil du oppleve en del forsinkelser på tlf. Men jeg har lest andre steder på forumet at du kan "holde av" det som trengs av linje til tlf, og bruke resten til pc'ene.

 

Håper at dette hjelper deg litt vei :)

Lenke til kommentar

Har samme "dameproblemet" som deg og priser meg lykkelig for at jeg har gratis tellerskritt fra Telio, forrige regning hadde hun snakket drøye 2500 minutter og hele regningen var på litt over 200 kroner fordi noen av samtalene var til mobil. Månedsabbonementet er på 159,-

 

Med Telio ringer man også gratis til Sverige og Danmark + noen andre land. Og de 100 første minuttene i måneden er gratis uansett hvilket land man ringer til.

 

Skal man ut i verden, sørger man for å få et hotellrom med bredbånd og da tar man med seg adapteret, plugger det inn i bredbåndskontakten og folk får tak i deg som om du skulle ha vært hjemme og man ringer gratis hjem til Norge :)

 

Lydkvaliteten er også bra, ligger på nivå med analog telefon. Laster man ned mye bør man begrense downloaden / uploaden mens man snakker. Noen routere har denne funksjonen (tror det heter QOS). Ellers kan man bruke programvare som Netlimiter for å få til dette.

 

Jeg er så langt meget fornøyd med Telio, var litt knussel i begynnelsen, men nå er det meste på G.

 

Man kan også beholde sitt gamle nummer (portere det dere har i dag)

 

Lykke til med valget!

Lenke til kommentar

Hei.

 

Min erfaring med Telio har vært helt UTMERKET. :thumbup:

Har aldri hatt noe trøbbel med linjen eller adapteren.

Har brukt Telio i ca.6 mnd og er meget fornøyd.

Det tok ca. 5 dager etter at jeg betalte regningen til jeg fikk

apateren i posten. Koblet dette opp, fungerte ikke samme dag så jeg lot

den ligge og "oppdatere" seg til dagen etter. Dagen etter var det summetone,

og det er det fortsatt i dag og. :D

 

Lykke til med valget av Ip telefon!

 

Mvh

 

Qui

 

Give me 5, give me 1+, kiss my ass and be my friend! :tease::w00t:

Lenke til kommentar

Med Telio ringer man også gratis til Sverige og Danmark + noen andre land. Og de 100 første minuttene i måneden er gratis uansett hvilket land man ringer til.

 

Dette er ikke riktig:

Samtaler til fasttelefon

Gruppe 1 : Sverige, Danmark, Finland, Island, Storbritannia, Irland, Nederland, Belgia, Luxemburg, Frankrike, Monaco, Spania, Portugal, Tyskland, Sveits, Østerrike, Liechtenstein, Italia, Vatikanstaten, USA, Canada

Startpris : 0,00 kr

Pris per minutt : 0,00 kr

 

Gruppe 2 : Polen, Tsjekkia, Slovakia, Ungarn, Slovenia, Kroatia, Hellas, Russland, Australia, New Zeeland, Singapore, Japan, Kina

Startpris: 0,00 kr

Pris per minutt* : 0,00 kr inntil 100 minutter per måned (totalt), deretter 0,49 kr

 

Gruppe 3 : Øvrige destinasjoner

Startpris : 0,00 kr

Pris per minutt* : Minimum 25 % rabatt på Telenors gjeldende priser

 

Skulle ønske det var riktig da det landet jeg ringer til ikke er nevnt i gruppe 1 eller 2.

surfer

Lenke til kommentar
2500 minutter?? Er du klar over at det er over 100 timer???

 

Her er det nesten å anbefale at du gjør det kvitt med dama, og beholder Telio for deg selv. ;)

hehe, joda, husker ikke eksakt over hvor lang tid det var, men det var 2400 ett eller annet timer. Kvitte seg med'a... :hmm:

 

Nei, da er det vel jeg som må sitte så mye i telefonen og megle, hehe, har det greit slik det er nå, jo mer hun er i telefonen jo mere kvalitetstid får jeg med PC'en ;)

 

Forresten så beklager jeg feilinformeringen! (ref. surferxy)

 

God helg alle sammen!

Lenke til kommentar

Har vært kunde hos Telio siden Mars 2004 og er veldig fornøyd, minuset er at de har lovet å levere en softphone (pc løsning) i løpet av høsten 2004, men dette har de enda ikke klart.

Pga dette bestilte jeg softphone fra IP24 den 22 November, fikk en mail med telefonen som ett zippet vedlegg den 24 November og var logget på den 25 November.

Zero abonnemanget til IP24 har ingen fast månedsavgift og du ringer til fasttelefon i Norge for 8 øre minuttet, kvaliteten på samtalene er veldig god.

Hadde valgt IP24 dersom du ikke ringer veldig mye og/eller til utlandet.

Endret av Chrian
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...