Den Polse Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Det var en kort karriere på forumet ja. talent! Lenke til kommentar
Jonki Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 HURRA FOR 4 DOBBEL PERMBAN!!! Lenke til kommentar
enden Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Kan vi holde oss til emnet igjen da? Gidder ikke gi troll gleden av å klare å spore av en tråd... Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Sykt hvordan tingen med ungdom tar av. Da jeg var ung var det selv i begynnelsen av 8. klasse skummelt å bare tenke på å kysse ei jente. Jaja, ting tar visst av. Men IRC hadde jeg ihvertfall den gang, trolig sunnere enn mobiltelefon. Lenke til kommentar
likferd Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Jeg synes denne saken på VG var litt spesiell.. Vil forby voksne å chatte med barn (VG Nett) Det kan bli straffbart for voksne å ta kontakt med barn gjennom chatting på nettet i Sverige. Redd Barna vil ha noe lignende i Norge. Må man innføre aldersgrense på hw.no forumet da? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Vi driver ikke med chattetjenester her, tjenester som blant annet Blink og Spray f.eks måtte da ha innført aldersgrenser. Noe som er _HELT_ greit, tendensene viser at barn bør holde seg mer eller mindre bort fra nett, og nei, det kan ikke dere som er i 10 -> 14 års alderen uttale dere om. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Vi driver ikke med chattetjenester her, tjenester som blant annet Blink og Spray f.eks måtte da ha innført aldersgrenser. Noe som er _HELT_ greit, tendensene viser at barn bør holde seg mer eller mindre bort fra nett, og nei, det kan ikke dere som er i 10 -> 14 års alderen uttale dere om. Når jeg blir 15 skal jeg kommentere det Jeg tror jeg kan si meg enig i at når mamma var ung(hun er 33 nå), så var det vist ikke så var ikke det om og gjøre for 10 år gamle jenter og være mest horete... det er bare stygt at 10 åringer skal være så "pen"... Lenke til kommentar
Den Polse Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Bundy, lyst til å være med på en tur i vanen min Tror det enkleste er hvis foreldre snakker med barna sine. Det vil alltid være eklinger som prøver seg. Lover som straffer folk som prøver å få kontakt med barn med skumle hensikter er bra, både den prevantive virkningen, og det at de kan bli straffet før de får gjort stor skade. Men allikevel så vil fortsatt den ballasten barn får/burde få fra foreldrene den viktigste. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Synest det er bra at politiet reagerer , husk det er mange raringer der ute og media strekker grenser slik at disse raringene tror det skal være slik . Internett er i så måte blitt et redskap for syke folk til å lokke og lure andre . Lenke til kommentar
runela Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Syns det er bra at poletiet reagerer... Da jeg begynte og være på innternett i en alder av 8 år fatikisk.... og fram til i dag har jeg sett mye rart som har økt... og en ting er alt det rare som mange pedofile prøver for og skaffe seg ofre.... Syns dette er en trist utvikkling... Jeg har en venninne som er veldi aktiv chatter... må innrømme at mange ganger når hun skal og møte folk ho har chatta me og om hun bare er lenge borte uten og varsle blir jeg veldi redd... sitter ofte og rester av frykt... er veldi gla i henne... Syns det er bra at politiet tar annsvar for internett er positivt på mange måter... men må innrømme at det har mange svake sider og Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Bare jeg som reagerer på at ingen av disse "offerne" har tatt kontakt med foreldre/politi/whatever før de har sendt nakenbilder av seg selv? Hvis du føler deg truet til å sende den venstre sokken din til en moskusjeger i Kanada, vil du da sende denne, så vente på at personen mastruberer til dine personlige eiendeler, mens han lukter på kroppsluktene dine, før du tar kontakt med politiet. Eller tar du kontakt med politiet for å forklare at du har blitt truet på livet, og eneste mulighet for å komme unna var å sende en sokk? Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Det med at VG skrev to artikler om samme sak er vel ganske skremmende med tanke på hvor forskjellig standpunkt de tar? Jeg tok jævelens side og lo meg gjennom hele artikkelen som det var linket til i åpningsinnlegget. I den andre, datert 25/11 (?), ble jo saken helt snudd på hodet. Og så er det for mye unge, uvitende dævler på nett sikkert. Gutter lager en del kaos på foraer og sånn, mens jenter demonstrerer idioti ved å slippe seg løs på chatterom eller noe sånn. Jeg satt på mIRC i 11-årsalderen og fikk ikke særlig mye positivt ut av det tror jeg. Det var dog fint å komme hit et år senere å få litt oppdragelse. Jeg synes uansett at ungene bør mer ut i trærne. Skjer litt for mye snusk på internett for småunger, selv om det går greit om en har litt vett. Men det er det jo ikke så mange som har. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Men en ting... Hva med å gi alle disse jentene som syter og klager litt sunn fornuft. De må da skjønne at han ikke kunne spise dem opp over IRC. Så hvorfor gav de han da telefonenummer, kontonummer, navn og adresse. Idioti vil jeg kalle det. En normal person vil da skjønner at sånt gjør man ikke. Samme med folk som skal møte andre de har truffet på nettet, de må da være litt kritiske. Og de som følte seg "tvunget" til å sende nakenbilder. Hva faen er det for noe tull? Angrende ekshibisjonister vi nå jeg si... Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Joda, det er sant. Sikkert. Men vi skal vel ikke si at vi kjenner situasjonene bare ved å ha lest et par korte VG-reportasjer. Synes de akkurat i denne saken viste hvor lite de var til å stole på ved å presentere to så forskjellige sider av samme sak gjemt på hvert sitt sted. Men de kunne trenge litt sunn fornuft ja. Derfor bør de holdes noenlunde vekke fra internett og IRC. Man blir ikke noe fornuftig av å henge der. Garantert. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Skulle gått an å nekte enkelte adgang til Internett ja. Spesielt godtroende små jenter. Er vel de som er mest utsatt for tull her. Eller legge inn et filter mot personlig informasjon i IRC/MSN/whatever-klienten. Skjønner fortsatt ikke hva som får folk til å gi fra seg sånt uten å kjenner personen de gir det til. For 6-7 år siden var det mye bedre på nettet. Lenke til kommentar
Der Kommissar Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Skjønner fortsatt ikke hva som får folk til å gi fra seg sånt uten å kjenner personen de gir det til. Der er du inne på noget. Jeg synes det er latterligt at jenter på f.eks. 12 år kan finne på å gå inn på chattekanaler og slikt, med nick som "HoTpuZn93" eller no' sånt... Like teit er barneskoleelever som går rundt som små prostituerte og viser seg fram Lenke til kommentar
NoviKaNa Skrevet 28. november 2004 Forfatter Del Skrevet 28. november 2004 De hadde vel to reportasjer siden den ene var basert på pressemeldinger, og den andre hvor de hadde møtt og pratet med tiltalte. Ikke så rart de vinkler det slik på sistnevnte da. Ellers enig med Mr.Jenssen. Jenter på 12 år skal ikke kalle seg hotpussy på nett. Like sykt på Blink, hvor 12-åringer har sexregler i profilen sin Lenke til kommentar
Lange Kjell Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 (endret) Hmm, syk verden ja Endret 28. november 2004 av Lange Kjell Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Her finner dere denne personens tilbud. Det er én sak, men verre er det at noen faktisk svarer på sånt. Lenke til kommentar
Der Kommissar Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Her finner dere denne personens tilbud. Det er én sak, men verre er det at noen faktisk svarer på sånt. Usj, han derre tyske sykingen der Men jeg synes at om folk vil bli spist, så kan de vel det da... Ikke sant? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå