kilogram Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Norge, Sverige, Finland -- ikke bruk IE Myndighetene i både Norge, Sverige og Finland har nå gått ut og advart mot nye sikkerhetshull i Internet Explorer. Meldingen er klar; bruk en annen nettleser. Les artikkelen her Lenke til kommentar
G Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Det var på tide at noen tyngre advarer mot IE. Dette blir kanskje den luten som skal til for at Microsoft virkelig begynner å ta det på alvor. Kan vi vente oss en ordentlig IE oppgradering om noen måneder da? Håper de lager ordentlig oppdatering for eldre Windows versjoner også. Får håpe patchen ikke er så hurtig laget at nye sikkerhetshull dukker opp. Det er jo fare for det. Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Så teit. De burde heller råde folk til å legg inn B-mur, AV og AD-Aware/SpyBot. Lenke til kommentar
likferd Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Så teit. De burde heller råde folk til å legg inn B-mur, AV og AD-Aware/SpyBot. Enig. Dette er som å kurere symptomene istedet for sykdommen. Folk sitter med kazaa og vid åpne internettlinjer uten antivirus. "men så lenge jeg bruker opera så er jeg trygg". Naivt.. Lenke til kommentar
ttt Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 er enig med Lautsprecher og likferd, det er bra at dei advarer mot farer på internett, men det er ikkje mykje vits å bytte nettleser vist skaden alt har skjedd. Lenke til kommentar
Nagel Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Når ble det myndighetens oppgave å blande seg i dette? Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Når ble det myndighetens oppgave å blande seg i dette? Det er da ikke noe de må gjøre. De må da få lov til å advare, selv om de gjør det på feil måte. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 (endret) Skjønner egntlig ikkje at det kan vere så vanskelig å bytte nettleser egntlig, byttet til Opera for lenge sia og har aldri sett meg tilbake.En ting er klart!! Explorer er noe hærk i forhold.Føler meg mye mere komfertabel med Opera.Prøvde Firefoox, men dette falt ikkje så mye i smak hos meg da det var litt ustabilt på min maskin Eneste problemet med Opera er at java ting kan skjøre seg til tider,men dette kan fixes ved å laste ned noen java pakker til nettleseren Endret 27. november 2004 av Mala Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 hvorfor skal staten blande seg inn i hva folk bruker da? Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 hvorfor skal staten blande seg inn i hva folk bruker da? IE er en opplagt elending nettleser, så hvorfor ikke? Lenke til kommentar
wil Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 nå kommer staten bare med et tips om at man ikke bør bruke IE . de sier jo ikke at det er straffbart å bruke IE fordet de aller fleste som har litt peil på pc vet jo at IE er det mest ustabile du kan få. selv bruker jeg Firfox 1.0 på min laptopp og kommer til å legge den inn på den andre pc`en min også når jeg får den. jeg synes Firefox er en veldig fin nettleser. særlig når man får tabene opp å går. brukte Opera mye før, men det var noen sider og noe annet stasj som jeg ikke fikk til å bruke i Opera. f. eks så var det noen sider med bilder som der ikke bildene kunne trykkes på. Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 IE ustabilt? Det er vel heller det at folk uten snøring på sikkerhet ikke har klart å holde seg unda pr0n/warez-sider som gjør IE ustabilt. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 IE ustabilt? Det er vel heller det at folk uten snøring på sikkerhet ikke har klart å holde seg unda pr0n/warez-sider som gjør IE ustabilt. vel, antar at det er utrolig mange da som har gjort dette, er jo en grunn til at folkebytter fra Explorer til Opera/Firefox etc.... :!: Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 IE ustabilt? Det er vel heller det at folk uten snøring på sikkerhet ikke har klart å holde seg unda pr0n/warez-sider som gjør IE ustabilt. Langt i fra bare pr0n og warez sider som er usikre. IE har tonnevis med hull og feil som ingen av alternativene har. I tillegg mangler IE pop-up blokkerer, støtter ikke plug-ins, støtter ikke web-standarder etc. Les og bli opplyst. Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 hvorfor skal staten blande seg inn i hva folk bruker da? IE er en opplagt elending nettleser, så hvorfor ikke? Den dekker folk flest sitt behov så at den er elendig er bare idiotisk å si. Det du burde si er at det finnes bedre alternativer, også påpeke hva som er bra med de. Lenke til kommentar
G Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Skjønner egntlig ikkje at det kan vere så vanskelig å bytte nettleser egntlig, byttet til Opera for lenge sia og har aldri sett meg tilbake.En ting er klart!! Explorer er noe hærk i forhold.Føler meg mye mere komfertabel med Opera.Prøvde Firefoox, men dette falt ikkje så mye i smak hos meg da det var litt ustabilt på min maskin Eneste problemet med Opera er at java ting kan skjøre seg til tider,men dette kan fixes ved å laste ned noen java pakker til nettleseren Å bytte er lett nok for de som gidder. Men hvis IE også rammer ting som har med diskaksess å gjøre hva da? Da er det ikke poeng å bruke noe annet for å bedre på akkurat den feilen. Da må Microsoft patche. Hvor mange slike feil (som likner dette) finnes i dag i IE? Det hadde vært fint om Microsoft kunne lagt windowsupdate til et eget enkelt oppdateringsprogram som de bygger grundig og enkelt nok for at hull kan unngåes. Da kunne de i tillegg laget en ordentlig avinstalleringsrutine for at folk kan ha valget til å avinstallere, uten å måtte ty til tvilsomme metoder og programmer som løser dette. I tillegg kunne jeg tenkt meg tilsvarende avinstalleringsrutiner for OE og Windows Media Player. Hva skal en med for mye Microsoft programvare på maskinen. Du får nesten garantert trøbbel med hull og sånt. Eller Microsoft kan skjerpe seg å ansette dyktigere programmerere istedet for kun å søke etter profitt. Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 IE ustabilt? Det er vel heller det at folk uten snøring på sikkerhet ikke har klart å holde seg unda pr0n/warez-sider som gjør IE ustabilt. Langt i fra bare pr0n og warez sider som er usikre. IE har tonnevis med hull og feil som ingen av alternativene har. I tillegg mangler IE pop-up blokkerer, støtter ikke plug-ins, støtter ikke web-standarder etc. Les og bli opplyst. jo takk Dalai Lama. pr0n/warez brukte jeg som eksemplel. Du vet hva det er, right? og, btw så HAR IE popup-blokker. Titta innom Win. update en gang i løpet av de siste mnd.? Da har du kanskje lagt merke til en sånn service pack. Den er kanskje lur å laste ned hvis du vil unngå alle disse hullene. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 IE ustabilt? Det er vel heller det at folk uten snøring på sikkerhet ikke har klart å holde seg unda pr0n/warez-sider som gjør IE ustabilt. Langt i fra bare pr0n og warez sider som er usikre. IE har tonnevis med hull og feil som ingen av alternativene har. I tillegg mangler IE pop-up blokkerer, støtter ikke plug-ins, støtter ikke web-standarder etc. Les og bli opplyst. Titta innom Win. update en gang i løpet av de siste mnd.? Nei, dessverre det har jeg ikke. Men uansett er det det minste problemet av dem jeg listet opp. Lenke til kommentar
TMH Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Endelig! Jeg støtter FireFox og opera! (kjører linux, men er en snartur innom Windows nå, huff så dårlig det er!) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå