Gå til innhold

Amd T-bird (266mzh bus)

Anbefalte innlegg

I går når jeg satte pcen sammen (hadde kjøpt lian li server tower) så ble det en skade på CPUen(T-bird) og den ble ødelagt (tror jeg). Så jeg skulle se om hvor my det koster for en ny CPU på komplett ca 1000 for en 1,4 t-bird http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...=4&GrpID=6&s=pl . Det som er problemet er at i manulen og på hjemme siden til asus at hovedkortet bare er 200 mhz bus på det. Men de CPUene komplett.no har er bare 266 bus på, vill den funke som den skall på mitt hovedkort? Har asus A7Pro :sad:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

T.bird kom først med 200 Bus, så blei det ei blanding 200 og 266 for å slutte på 266. Har du et hovedkort som KUN støtter 100MHz CPU FSB Clock (200 Bus) er det kun Duron (fra AMD) som er i salg nå, eller noen med en "gammal" T.Bird (sommer/høst 2001) på lager enda, som kan "redde deg".

Hadde MSI K7T-turbo-2A som var "ferskt" før jul 2000, som hadde 800MHz / 200 T.Bird. Det hadde Via KT133 chip som kun støtter 100MHz CPU FSB Clock.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-29 17:19, _Eirik_ skrev:

vill den funke som den skall på mitt hovedkort? Har asus A7Pro :sad:

Bare for å svare på spørsmålet ditt, noe de over ikke klarte. Den vil funke på hovedkortet ditt. Den eneste forskjellen mellom T-birds på 266 og 200 bus er multiplieren. Dette vil føre til at hvis du kjøper en slik en vil den kjøre på 10,5*100=1050mhz istedet for 10,5*133=1400 som den skal. Heldigvis er multiplieren ikke lukket på disse cpuene, slik at hvis hovedkortet ditt støtter forandring av mutliplier, kan du klokke den opp fra 1050mhz og kanskje helt opp til 1400..

[ Denne Melding var redigert av: PanzerFaust på 2002-05-29 18:16 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...