Gå til innhold

Shuttle og GPU-vannkjøling

Anbefalte innlegg

Jeg har (endlig) lykktes med å lage et system som er tilstrekkelig støysvak for mine ører. (En Shuttle SN41G2.)Helt til jeg ble fristet til å bytte ut mitt Sapphire Radeon 9600Pro Ultimate Edition, som er et passivt kjølt kort som går rett inn i skoesken uten modding.

Det som førte meg inn i fristelsen var Kompletts gode pris på et PC Radeon 9800Pro AIW-kort. (Har siklet på et All-In-Wonder kort leeeenge..)

Er meget fornøyd med AIW-kortet, bortsett fra at kjøleviften ødelegger det støysvake systemet mitt. Har vurdert et seriøst moddeprosjekt for å tilpasse en ZM80C eller D. (Passiv heatpipekjøler) Jeg er imidlertid usikker på om heatpipen vil være god nok til å kjøle 9800Pro-kortet passivt. Å sette en vifte på heatpipen blir uansett vanskelig på grunn av plassproblemene.

Derfor vurderer jeg nå å prøve meg med et svært enkelt vannkjølingsprosjekt:

ICE-systemet er godt nok til å kjøle prosessoren, så den er det ingen vits i å bytte ut. Det samme gjelder den passivt kjølte chipseten. Det jeg tenker meg er et passivt vannkjølingssett til en billig penge. Er det noen som vet om en god vannblokk til en Radeon 9800PRO som er tynn nok til å passe inn i en Shuttle?

Vil en ekstern radiator uten vifte være tilstrekkelig til å kjøle ned vannet? Hva er de billigste og mest støysvake delene jeg kan velge til en slikt prosjekt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...