j0llenor Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 okey... laget en thread på hovedkort forumet... men etter nærmere ettertanke tror eg at eg trenger hjelp til å plukke ut rammen eg trenger.. Eg har da en Dell Dimension 8300 Intel P4 HT 3Ghz med 512 MB DDR400 (dual channel viss det har noe å si) Skjermkortet er et Asus Radeon 9800 xt 256mb.. Kommer til å bruke pcen til å game for det meste... Alle forslag er Lenke til kommentar
Irons Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Heim Jeg har samme maskin tror jeg... Og det som sitter i den er standard Samsung ddr minne.. Tror ikke det skal være noe problem å kjøpe noe på komplett osv.. Evt så kan du sjekke med Kingston, de "sertifiserer" jo minne så det skal passe til alle ferdigmaskiner.. Lykke til Lenke til kommentar
j0llenor Skrevet 26. november 2004 Forfatter Del Skrevet 26. november 2004 (endret) hmm takk... er forsatt litt usikker... kan eg velge ka som helst ram? På kingston siden er det noe som heter: Unbuffered og Registered. Ka er forsjellen på de to? Og eg ser at det heter f.eks DDR 400mhz.. kor høy mhz kan eg bruke? Og vil det være bedre? Btw kan dere anbefale kingston ram? Hehe no ble det fælt med masing fra meg Endret 26. november 2004 av j0llenor Lenke til kommentar
j0llenor Skrevet 27. november 2004 Forfatter Del Skrevet 27. november 2004 bump... noen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
radiated Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 (endret) Hei! Jeg har akkurat samme maskin som deg og har oppgradert den litt i det siste. Det du trenger er DDR400ram (unbuffered) av hvilken som helst merke, men med CL3. (hva nå det er..:_) Hvis du vil fortsette å kjøre i dual channel, trenger du to like brikker. Jeg har nå 4x 256mb kingston ram i min maskin, og det fungerer utmerket. Det går også an å sette in 2x512 + 2x256, bare du setter like store brikker i spor med samme farge. Endret 27. november 2004 av radiated Lenke til kommentar
j0llenor Skrevet 28. november 2004 Forfatter Del Skrevet 28. november 2004 konge tusen takk for hjelpen... Skal mest sannsynlig oppgradere til 1 gb ram... Lenke til kommentar
Jokko88 Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Jeg har samme maskin som deg og har oppgradert fra 512mb til 1024mb ram. Jeg kjøpte "Elixir" ram, men du kan sikkert ha hvilken som helst ram bare det er CL3. Ikke kjøp hos Kingston de har veldig dyr ram for Dell kjøpere som ikke vet noe om pc. Du kan bruke prisguiden på Hardware.no Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 (endret) Hei! Jeg har akkurat samme maskin som deg og har oppgradert den litt i det siste. Det du trenger er DDR400ram (unbuffered) av hvilken som helst merke, men med CL3. (hva nå det er..:_) Hvis du vil fortsette å kjøre i dual channel, trenger du to like brikker. Jeg har nå 4x 256mb kingston ram i min maskin, og det fungerer utmerket. Det går også an å sette in 2x512 + 2x256, bare du setter like store brikker i spor med samme farge. correct me if im wrong, men CL = cas latency så vidt jeg husker. Og.. hvis ikke dell har funnet opp en utrolig merkelig løsning for hovedkort, så trenger ikke brikkene være av lik størrelse, bare samme hastighet.. ( du kan f.eks. bruke 4000 brikker sammen med 3200, men da blir 4000 brikken(e) trukket ned til 3200 hastighet ) Endret 29. november 2004 av Vizla Lenke til kommentar
j0llenor Skrevet 30. november 2004 Forfatter Del Skrevet 30. november 2004 Hehe Takker for alle svarene Men FMAHAHAHA eg har kjøpt meg noen kingston ram... Kingston PC3200 HyperX DDR 1024MB KIT Non-ECC Ultra Low Latency... kostet meg 2500 med levering og greier... Eg tenkte eg kansje skulle bestille fra USA nå som $ er så lav.. da ville det kostet meg ca1900 før frakt og levering... men eg tenkte shitt au Noen som har noe experience med denne ram`en... er den noe god? Lenke til kommentar
buljong Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 litt off topic, men vet dere hvor mange watt det sitter i strømforsyningen deres? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå