Opus Skrevet 11. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2005 Av og til må nye stempelringer tillpasses før man monterer dem. Dette sjekkes på denne måten: Ingen av ringene jeg kjøpte måtte slipes i endene for å få riktig klaring(flaks). Lenke til kommentar
Opus Skrevet 11. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2005 Nye bærelager på plass. Stemplene drives inn. Lenke til kommentar
Cursio Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Gikk motoren mye bedre etter overhalingen da? Så fine og rene ut de stemplene ihvertfall! Godt arbeid! Lenke til kommentar
Opus Skrevet 24. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2005 Gikk motoren mye bedre etter overhalingen da? Så fine og rene ut de stemplene ihvertfall! Godt arbeid! Tja... godt spørsmål egentlig. Går nok litt bedre ja, mtp. at den ene stempelringe var knekt, men det merkes best på motorgangen siden ventilene er slipt og nye stempelringer montert. ...Og selvfølgelig at den ikke svetter olje lengre. Stemplene ble brae dem, og det tok ikke så lang tid å rense dem heller. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Kjempefint arbeid Opus , du er flink og ikke minst nøye med det som er viktig, uten at det vipper over i hinsides. Ser veldig bra ut, og jeg ville ikke nølt med å kjøpe overhalt bil av deg! Viste ikke om det med sliping av ringer jeg, har ikke så mye erfaring med den type jobber, så det var et fint tips å ha i bakhodet. Lenke til kommentar
ilstang Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Var denne motoren rullet langt for overhaling? Har en liggende ,men den er så rom at overhaling uten oppborring ville bli bortkastet.Min er gått ca 260000. Overhaling uten å borre kalles vel renovering eller? Fint arbeid i alle fall brukte du mange timer totalt ? Lenke til kommentar
Opus Skrevet 23. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2005 Motoren hadde ca.200.000km bak seg. Brukte vel 3 dager. Lenke til kommentar
ilstang Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Og den var ikke rom, målte du sylindervegger med mickrometer eller lignende. Vet det er mange som sier disse motorene ikke blir rom selv om de har gått nesten 500000Km Den jeg har er så rom at den med nød og neppe kan borres til 1.9 ,vil borre den til 2.1 om det blir aktuelt(koster flesk med nye stempel og balansere veiv) Lenke til kommentar
Opus Skrevet 23. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2005 Litt usikker på hva du mener med "rom", men går utfra du tenker på om sylindrene er slitte. Målte ikke diameter med mikrometer, men det eksisterte ikke slitekant der topp-ringen stopper. Lenke til kommentar
ilstang Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Det er det jeg tenker på ja, ingen slitekant Lenke til kommentar
John-Arne Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Har begynt på KR'n min jeg også. Jeg aner ikke hvor langt den har gått men det er faktisk honemerker i sylindervegga ennå! (den har ikke vært åpna før) Virker som disse motora er bygd for å tåle mange km og mye deng Lenke til kommentar
MadRos Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Nice nice.. Artig å se noe slikt. Ahh, din din bla bla, du er så "##¤¤" flink, jeg er så sjalu, skulle ønske jeg kunne gjøre sånt, jaaa, tenk da, om hva jeg kunne fått ut av motoren til min gode gamle VW Vento CL (90 HK).... Det hadde vært utrolig gøy . . . Bra jobba Opus, jeg er stolt.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå