Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Overhaling av VW 1,8 16v KR-motor

Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Gikk motoren mye bedre etter overhalingen da? Så fine og rene ut de stemplene ihvertfall! Godt arbeid! :thumbup:

Tja... godt spørsmål egentlig.

Går nok litt bedre ja, mtp. at den ene stempelringe var knekt, men det merkes best på motorgangen siden ventilene er slipt og nye stempelringer montert.

...Og selvfølgelig at den ikke svetter olje lengre. ;)

Stemplene ble brae dem, og det tok ikke så lang tid å rense dem heller. :thumbup:

Lenke til kommentar

Kjempefint arbeid Opus :w00t: , du er flink og ikke minst nøye med det som er viktig, uten at det vipper over i hinsides. Ser veldig bra ut, og jeg ville ikke nølt med å kjøpe overhalt bil av deg!

Viste ikke om det med sliping av ringer jeg, har ikke så mye erfaring med den type jobber, så det var et fint tips å ha i bakhodet.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Var denne motoren rullet langt for overhaling?

Har en liggende ,men den er så rom at overhaling uten oppborring ville bli bortkastet.Min er gått ca 260000.

Overhaling uten å borre kalles vel renovering eller?

Fint arbeid i alle fall :yes: brukte du mange timer totalt ?

Lenke til kommentar

Og den var ikke rom, målte du sylindervegger med mickrometer eller lignende.

Vet det er mange som sier disse motorene ikke blir rom selv om de har gått nesten 500000Km

Den jeg har er så rom at den med nød og neppe kan borres til 1.9 ,vil borre den til 2.1 om det blir aktuelt(koster flesk med nye stempel og balansere veiv)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 4 uker senere...
Nice nice.. :) Artig å se noe slikt.

Ahh, din din bla bla, du er så "##¤¤" flink, jeg er så sjalu, skulle ønske jeg kunne gjøre sånt, jaaa, tenk da, om hva jeg kunne fått ut av motoren til min gode gamle VW Vento CL (90 HK).... Det hadde vært utrolig gøy . . . Bra jobba Opus, jeg er stolt.. :cry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...