rvenes Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 YES YES! Jippi, det skjedde igjen, ein maxtor har tatt kvelden. Går det og bytte kretskort på ein maxtor harddisk? Hadde jo seff litt data på den disken som eg skulle ha hatt ut? Disken er heilt dau... den snurrer ikkje rundt ein gang. Eg har ein akkurat samme sort, 300gb 5400 rpm så om det var mulig og skifte over kretskortet også få ut alle data som er på disken så hadde det vore fint. Noken som har erfaringer med slikt kretskort bytte? Disken er Maxtor Maxline II 300gb 5400 rpm. Det er garanti på den... den er laga i singapore den 13 feb 2004, så låg den sikkert eit par veker på lager/ transport også. Kan vel like godt søke om retur på komplett med ein gang... Lenke til kommentar
Skurk Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 (endret) Få en ny en du. Har'n ikke daua før så gjør'n d hvertfall hvis du bytter kretskort inni der. Endret 26. november 2004 av Skurk Lenke til kommentar
Guffen Duck Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 YES YES! Jippi, det skjedde igjen, ein maxtor har tatt kvelden. Går det og bytte kretskort på ein maxtor harddisk? Hadde jo seff litt data på den disken som eg skulle ha hatt ut? Disken er heilt dau... den snurrer ikkje rundt ein gang. Eg har ein akkurat samme sort, 300gb 5400 rpm så om det var mulig og skifte over kretskortet også få ut alle data som er på disken så hadde det vore fint. Noken som har erfaringer med slikt kretskort bytte? Disken er Maxtor Maxline II 300gb 5400 rpm. Det er garanti på den... den er laga i singapore den 13 feb 2004, så låg den sikkert eit par veker på lager/ transport også. Kan vel like godt søke om retur på komplett med ein gang... Bytter du kretskort så mister du garantien Det skal la seg gjøre å bytte kortet, men er du sikker på at det er feilen? Bare så du slipper å ende opp med 2 døde kretskort? Lenke til kommentar
OV-103 Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Jeg har byttet kort på en harddisk med hell. Nå hukser jeg ikke om det var en maxtor, men om det er viktige data på disken ville jeg prøvd ihvertfall. Men om du får det til så tror jeg du burde forte deg med å ta backup av det du har der. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 26. november 2004 Forfatter Del Skrevet 26. november 2004 Det gjikk heller dårlig. Det blei liv i den, men nå fikk eg click og death fra den.... Lenke til kommentar
Spyder Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 det er sannsynlivis motoren som er ødelagt, å er det viktige data på disken så hadde jeg ikke nølt med å ta diskplatene over i en ny disk for å få ut info osv. men om du finner på å gjøre det husk å legge platene i rett rekkefølge da, kar måttet gjøre det der selv engang med en maxtor 200 GB å det gikk fint. disken fungerer faktisk enda å noe som er utrolig men sant Lenke til kommentar
tbend Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Det siste ville jeg aldri gjort... Send den en eller annen plass som vet og har peiling på det... De skviser ut det meste av en disk! Lenke til kommentar
Fotoentusiasten Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Det siste ville jeg aldri gjort... Send den en eller annen plass som vet og har peiling på det... De skviser ut det meste av en disk! Da skal det jammen være viktig data, for det koster MANGE 1000 kr. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 28. november 2004 Forfatter Del Skrevet 28. november 2004 hm... trur ikkje eg gjer det nei. Er ikkje dum heller... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå