ParanoidCat Skrevet 29. mai 2002 Del Skrevet 29. mai 2002 **** er vel det jeg kan begynne å si. Jeg har vert uheldig med disker helt siden jeg begynte med denne maskinen(10 mnd). Det startet med at jeg kjøpte en 60 GXP IMB 40 GB disk som etter 2mnder krasja. Jeg hadde arbeidet med rundt 50 sider med selvprodusert rollespill+650 MB med diverse annet nedlastet rollespill. Jeg hadde 3dstudiomax og htm, exe og flash. Så da jeg legger inn mitt første spill(MAXPAYNE) så under unzippingen klikker det for maskinen. Ja, ja tenker jeg ettersom maskinen ikke var så stabil i ME. Men da jeg restarter høres hardisken ut som en søppeldunk. Den lar seg ikke detecte. Etter tre uker med forøk om å reparere gir jeg opp og sender den til komplett. Joda, etter mange purre mailer kommer en 60 GXP disk i posten(3mnd). Denne klikker etter en drøy dag(vil ikke bli detecta - Jeg fikk sendt den i retur, og etter 2 1/2 mnd får jeg en ny disk i posten. Den er god og jeg skaffer som fungerer fint. Men i går, så flashet jeg BIOS. Det funket fint veldig lenge(5 restarts minst), men da jeg i dag skulle starte opp fikk den ikke detecta den, og da den fikk detecta den fant den ut at FATAL DISK ERROR. Den vil ikke være tilgjengelig på verken andre maskiner. Alt som er lagret forsvinner(fra disken-til komplett). Ser det som usannsynlig at det er noe feil med CMOS/BIOS ettersom jeg har å resettet CMOS mange ganger og flashet BIOS to ganger. HK er KG7 med 8S BIOS versjon og låst IDE Contr. Divider..... En ting jeg har merket meg som merkelig er at jeg i computer mangement fikk denne feilmeldingen under event-system hver eneste gang jeg startet opp: %2: ACPI BIOS is attempting to read from an illegal IO port address (%3), which lies in the %4 protected address range. This could lead to system instability. Please contact your system vendor for technical assistance. The system BIOS attempted to improperly access hardware resources concurrently with the operating system. This type of access cannot be synchronized and can cause system instability. Contact the system vendor for an updated BIOS and follow the vendor's instructions for installation. Er det noen som ikke hjelper vil jeg sannsynligvis gi opp store deler av denne maskinen. Heldigvis hadde jeg denne gangen lastet alt til en FTP server i Nederland. HJELP?? Lenke til kommentar
ParanoidCat Skrevet 29. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2002 IDE primary master lar seg ikke detecte. Så går jeg inn i BIOS og tar Autodetect- som kommer det opp masse ville tegn(*^^*""/SSI"##); og det står den er på 610MB med 27814 sylindere. Så restarter jeg og maskinen høres ut som en søppeldunk, står på detecting masters i ett par minutt og så kommer dette fra: E#ROr FATAL DISK FAILURE og maskinen henger seg. Har vert mange plasser med disken og ingen steder fikk de testet hva som virkelig har skjedd. Ingen av diskene har blitt profesjonelt testet. Ingen av disken hadde Bad Sectors... Lenke til kommentar
covah Skrevet 29. mai 2002 Del Skrevet 29. mai 2002 Det er vanlig å få problemer med IBM disker. Last ned Drive Fitness Test fra: http://www.storage.ibm.com/hdd/support/dow...ownload.htm#DFT Det vil kanskje klare å fixe problemene dine. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå