TettSpaden Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Hei Har fått ett merkelig problem jeg ikke klarer å finne ut av... Hvis jeg laster ned filer fra webben, f.eks fra download.com, får jeg full hastighet på filene (ca 160kb/s) men hvis jeg laster ned filer på f.eks dc++ så får jeg maks downloadspeed på 6,50kb/s.. samme om jeg laster 1 eller 20 filer så makser de alle ut på 6,50kb/s pr stykk.... har aldri hatt sånne problemer før, har prøvd å disable brannmurene, scanna for spyware/virus, og tilogmed prøvd forskjellige dc klienter, ingenting hjelper. har winxp med sp2 installert, men sp2 tror jeg ikke har noe med saken å gjøre siden det har fungert før med dette. har forøvrig hatt nettlimiter instalert før, har fjernet denne, men tanken har slått meg om denne ligger å jukker inne i systemet en plass allikevel. Håper noen kan hjelpe på forhånd takk Lenke til kommentar
CowsSayMooo Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 du kan prøve en patch som øker antall tilkoblinger i sp2. Sp2 har en innebygd 'sperre' som gjør at man kun kan ha 10 eller 20 tilkoblinger samtidig. http://www.lvllord.de/ prøv og sett til 50 eller mer Lenke til kommentar
TettSpaden Skrevet 26. november 2004 Forfatter Del Skrevet 26. november 2004 Heisann Takker, men den har jeg fra før, og den står på 50, har prøvd å patche til det orginale igjen, og patche på nytt igjen, men det har tydeligvis ingen innvirkning. noen flere forslag? Lenke til kommentar
OlaTK Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 kan jo være at de du laster ned fra har netlimiter, men det er jo litt rart hvis du ikke får vedre speed noen gang. Kjører du passive eller active mode da? Har du portene til DC åpne? Lenke til kommentar
TettSpaden Skrevet 26. november 2004 Forfatter Del Skrevet 26. november 2004 Har tenkt tanken om det er slik at de bruk netlimiter, men rart at det ser ut til å gjelde absolutt alle. jeg kjører aktive mode, og har prøvd å tatt ned brannmuren for å¨være helt sikker på at portene er åpne, men det kan jo være noe krøll der allikevel? finnes det noen måte jeg kan teste om portene er åpne på? Lenke til kommentar
HammerDude Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Kan være at Internettleverandøren din bremser DC++ trafikk. Hvordan du bekjemper det, vet jeg ikke. Lenke til kommentar
a_tomren Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Det er forskjellig download-speed fordi det er knytepunkt som linja di må gjennom for å komme til den du prøver å laste ned med. Speeden varierer hele tiden. Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 finnes det noen måte jeg kan teste om portene er åpne på? Hvis du har "krysset" av for active-mode og klarer å connecte til andre brukere funker portene slik som de skal, uavhengi av hvilken hastighet du laster med. I dette tilfelle ville jeg tatt kontakt med ISP'en din. Lykke til! Lenke til kommentar
jorlille Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Om du har ADSL og utnytter linjen opp maks, så kan det gå kraftig utover nedlastningshastigheten Lenke til kommentar
TettSpaden Skrevet 26. november 2004 Forfatter Del Skrevet 26. november 2004 Heisann det kan være at isp'n min struper linja på p2p nettverk, men synes isåfall det er rar måte å gjøre det på, jeg kan jo fortsatt ha f.eks 30 nedlastinger a 6,50kb/s og utnyttelinjen min maks, tungvint selvsagt.. men pleier ikke isp som regel å gi deg f.eks 30kb/s over p2p og da hvis du laster mer enn en fil spiser alle av 30kb hastigheten? jepp jeg bruker active mode og for koblet opp mot andre uten problemer, så da er vel portene åpne. jeg har alltid hatt folk som laster opp fra meg med full hastighet, har aldri påvirket min nedlastingshastighet nevneverdig, i såfall skulle vel dette gått på full linjebredde, og ikke gitt meg 6,50kb/s på en enkelt fil... spørs om det blir format c: på meg, snart siste utvei virker det som... hvis i hele tatt det hjelper. Lenke til kommentar
KAS Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 (endret) Hm, stygt. ISPen er? Endret 27. november 2004 av KAS Lenke til kommentar
Kurume Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 har du prøvd å sette active mode til port 80 eller 21? Hvilken ISP har du? Lenke til kommentar
PiiPP Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 ISP = Internet service provider? RIght? Telenor, catch, bluecom etc etc Lenke til kommentar
TettSpaden Skrevet 27. november 2004 Forfatter Del Skrevet 27. november 2004 Har prøvd å sette til port 80, men hjalp heller ikke stort. nå har jeg formatert pc'n og prøvd dc uten noen firewaller eller noe, akkurat det samme skjer fortsatt, maks hastighet pr fil er 6,50kb/s. er vel ikkeno annet enn å konkludere med at min isp har strupa linja mi når det kommer til p2p da eller? min isp er forøvrig eidsiva energi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå