Joggi Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 hvordan kan jeg få ny intern ip til min netopia router fra ngt står på automatic og får da 10.0.0.10 vil ha 10.0.0.2 setter jeg den på manuell 10.0.0.2 og alle andre instillinger rett så funker det til en viss grad men vil ikke ha denne instillingen jeg vil ha den på 10.0.0.2 og alt skal stå på automatic hva gjør jeg jeg har 2 maskiner tilkoblet via en switch Lenke til kommentar
Mato Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 ikke godt og si , men det har jo ikke noe og si , bortset at du må trykke in 12 i stedet for 02 på slutten av interipen , min data har altid hatt 02 , og alt det andre har eg ikke giddet og sjekke ( x-box. kiss dvd. linux box. telio ip telefon) Lenke til kommentar
Makky Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 du kan gå inn i routeren og sette ip fast på mac-adresse da kan du velge og sikre at en maskin har en ip slik du selv vil Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 hva mener du med "funker det til en viss grad"? det er ikke noe magisk ved dhcp. å sette alle instillingene selv eller ved hjelp av dhcp er helt likegyldig og helt likeverdig. hvis du har f.eks portforward til din interne ip er det bare tull p bruke dhcp. sett fast ip så unngår du at du ved et eller annet uventet skulle få ny ip. Lenke til kommentar
Joggi Skrevet 26. november 2004 Forfatter Del Skrevet 26. november 2004 hvis du har f.eks portforward til din interne ip er det bare tull p bruke dhcp. sett fast ip så unngår du at du ved et eller annet uventet skulle få ny ip. hvordan portforwarder jeg da meningen er at jeg skal sette opp en knøttliten ftp server men kan ikke fordi jeg ikke har wan ip mener at hvis jeg skal ha det så må jeg ha master ip 10.0.0.2 for at det skal funke i det hele tatt Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 portforward går ut på at du konfigurerer din NAT ruter til å porforwarde enkelte porter til en intern IP, det finnes ca 100.000 tråder om dette på forumet, bare søk ivei Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå