Gå til innhold

Beyond Sanity relauched

Anbefalte innlegg

Endelig er dagen/kvelden/natten/whatever her! :w00t:

Anser meg selv som ferdig nå, mangler et par sider, men de får komme når jeg har tid. Et par IE bugs må også fikses, men jeg er ikke så sikker på om jeg skal gidde egentlig. Uansett... Kom med kritikk på alt; design, typografi og andre småting dere ellers har på hjertet, tar det til meg, og skal prøve å få fikset på det så fort jeg får tid :)

Jaja, here goes nothing: v2

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt grått, kanskje?

Ser veldig uferdig ut igrunn, litt for "skarpe kanter", samt at eg ikkje klarer å plassere stilen heilt. En slags grunge-light kombinert med et forsøk på smoothe gradients inn til innholdet? Hmm..

Litt lite kontinuitet i sida, den henger liksom ikkje sammen - en rar fargekombo av heilt ålreite gul-/oransje-/rødfarger, men den grå kræsjer litt.

Typografien var litt kjedelig, og teksten var litt slitsom å pga rar kontrast. Overskriftene bør skille seg meir ut.

Men trur du bør pusse litt på engelsken din før du gjør veldig masse meir ut av den sida der, er litt sånne morsome "norwenglish" greier der innimellom ;)

Still using Internet Explorer? You shouldn't you know. Try Firefox instead

Legg iallefall inn et komma der ;)

Fullstendig mulig å vidareutvikle, men den ser veldig uferdig og litt skrøpelig ut slik den er no, desverre.

Endret av arve87
Lenke til kommentar

- Veldig brå avslutning på footern

- Stilig meny :thumbup:

- hover-fargen på høyresiden gjorde teksten ganske uleselig med den bg-fargen

- Firefox-knappen "hopper" når man peker på den

Egentlig er jeg ikke så veldig begeistret for den rustne, grunge-looken (syns egentlig den er litt "ekkel" :blush:), men smaken er som baken..

Lenke til kommentar

jeg likte stort sett all grafikken untatt borden mellom innholdsboksen og kolonnen (den orange stripen der ble liksom ikke avsluttet helt fint).

overgangen i toppen av innholdet og kolonnen var heller ikke så bra.

jeg syntes du bør endre fargen på innholdsboksen og kolonnen til noe lysere.

gjør mer forskjell på overskrifter og resten i kolonnen.

mouseover-fargen var ganske uleselig i kolonnen. også i menyen.

bordene rundt input-feltene på kontaktskjemaet var ikke så pene, de tok for mye oppmerksomhet.

100% høyde hadde gjort seg. den avsluttes ikke pent i store oppløsninger. (ikke at jeg vet hvordan man får det til da) ...min-height? :hmm:

Lenke til kommentar

Ikke for å være slem, men fargekombinasjonen og grafikken minner meg litt om noe som kommer ut av kjeften min på søndags morgen etter fest og x antall øl. : /

MEN, ikke missforstå, grafikken er i og for seg rimelig grei, men jeg synes du kunne jobbet litt mer med fargekombinasjonene. Da blir alt bankers!

Det er mellomrom mellom footer og bunnen på browseren, dette bør du "tette" slik at det blir symmetrisk i forhold til header.

Lenke til kommentar

Kan ikke helt si det falt i min smak ...

For å begynne med fargekombinasjonene: H2, h3 og linkene til høyre er for

mørke/for stor kontrast til teksten. Uansett må h3 og linkene til høyre skilles.

Hoverfargen i menyen er horribel.

Footeren er litt kjedelig, egentlig. De samme "effektene"/prikkene som er brukt

bortover linja. Blir litt forutsigbart, hvis du skjønner.

100% høyde?

Lenke til kommentar

Har ikke lest hva de andre kritikerne her har skrevet, så det er mulig jeg gjentar mye av det samme, men du får i hvert fall min personlige mening om det hele :)

Kjører Opera 7.54

• Bunnen på siden var kappet av veldig brått du... Og når det går helt opp i toppen, ser det rart ut. Ikke at toppen er rar, men at bunnen blir det når den er forskjellig...
  • Tekstmenyen til høyre var rotete. Ikke lett å se hva som er link og hva som er overskrift, i hvert fall ikke sånn med en gang.
  • Skyggene i boksene er litt ødeleggende, i hvert fall den mørke skyggeleggingen øverst i "boksene".
  • Fargen inni boksen, den grå, var lite gledelig i forhold til resten av siden. Og i grunn for lik den som er bakgrunnsfargen for hele siden.
  • Hvit brødtekst og rød overskrift? Hmmm... Blir som om Vidar Theisen blir gravid, det er noe som ikke helt stemmer...
  • Vil også nevne at kontrasten mellom brødtekst og bakgrunn er litt feil proposjonert. Fokuset blir mer rettet mot bakgrunnen fremfor teksten, noe som gjør det vanskelig og slitsomt å lese lengre tekster.
  • Kanskje en tanke for liten skrifttype? I hvert fall på brødteksten, men det kan ha sammenheng med det jeg skrev om at bakgrunnen stjeler for mye av oppmerksomheten.

Litt skryt på slutten: Bortsett fra gråfargen var det spennende farger, med et spennende tema. Med en litt annen nyanse på hover-farger, så blir venstremenyen nydelig :thumbup:

Endret av Sigmoideus
Lenke til kommentar

Først og fremst vil jeg takke FuLu for å ha fikset IE-problemet mitt! :w00t:

Også vil jeg takke alle for kritikken de har kommet med.

Jepp jepp, en god del kritikk å ta til seg her, ja :)

100% høyde har jeg tenkt på, da jeg selv synes den slutter litt for brått. Hoverfargen i menyen skal gjøres mer synlig, det samme gjelder fargene på linkene i høyre kolonne. Gråfargen på innholdsfeltet blir gjort lysere as we speak ;)

Ang. font, tror dere jeg skal prøve meg på en aldri så liten serif-font, eller passer sans-serif best inn i dette designet tror dere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...