Gå til innhold

Instillinger til Firefox?

Deadringer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

takk for hjelpa, bare streken å scrollen igjen! (ikke fult så viktig men hadde vært fint å få ordan, hvis det går)

- #2 -

detta var MYE bedre enn ie og opera!!!!

ikke all tukle å idiotien!!!!

eneste problemet er streken og scrolleren da

uansett takk for hjelpa(so far, ville satt pris på hjelp til strek å scroller hvis det går også)

- #3 -

hvordan fjerner jeg noen av søkemotorne øverst i høyre hjørne?

å hvordan kan jeg få addet til all the web?

den ligger ikke på lista

- #4 -

er det mulig å stille på dette i det hele tatt?

## Ikke slo jeg sammen bare 2 eller 3 innlegg, men hele 4! Hva har skjedd med rediger-knappen? Hilsen ponke ##

Endret av ponke
Lenke til kommentar

jeg har ikke brukt operaså mye, men det lille jeg fikk med meg var at det var noe SINNSYKT med søkelinjer! det var grusomt! i forhold til ie (som jeg brukte før) er ff mye mer oversiktlig og sikkerheten er bedre!

pluss at du ikke treger gå inn på google for å søke derfra :tease:

Endret av headcleaver
Lenke til kommentar

Fordelen med Firefox;

Passe rask, men på enkelte sider tror jeg IE var raskere faktisk, vet ikke om det er pga min low-end cpu på laptop'en, men det kan være en del blinking på noen bilder osv [reklame]. Tror dere med bedre maskiner bare opplever fordelen.

All nettbank funker, Norda Norge, Nordea Danmark, Skandiabanken Norge og Skandiabanken Danmark, Fokus Bank Norge og Danske Bank. Dette var ikke tilfellet med Opera, som måtte gi opp på et par av dem, og hadde feil formattering. (Har ikke prøvd alle nettbank funksjonene, bare logg inn), så muligens vil FF virke i alt.

FF har en sinnsyk fordel med søkefunksjonen, som knuser absolutt alt jeg har prøvd. Og FF åpner i tab med tredje musknapp, og lukker når du klikker 3. knapp på tab-heading. Plager litt at 3.knapp er "aktiver scroll" på lap'en, så det hender den åpner en del ufrivillge tabs, men det er ikke noen lempe med vanlig mus.

Opera fuck'a med java på maksinen min sist, Sikkert ikke Opera sin feil, kan være sun, men det førte til reformat, virkelig krasj.

Så min PC har fått FF og Thunderbird, som har en mye bedre news funksjon enn Outlook + en del bedre native ting i mail delen.

Men syns ikke IE var noe dårlig produkt etter SP", Outlook express suger litt.

Lenke til kommentar
jeg har ikke brukt operaså mye, men det lille jeg fikk med meg var at det var noe SINNSYKT med søkelinjer! det var grusomt! i forhold til ie (som jeg brukte før) er ff mye mer oversiktlig og sikkerheten er bedre!

pluss at du ikke treger gå inn på google for å søke derfra :tease:

I opera kan en jo fjerne det en måtte ønske av "søkelinjer" og få det så enkelt som en måtte ønske.

For å søke på google i opera skriver du bare "g søkeord" i adressefeltet, og vips du får opp søkeresultatene. Men dette har vel FF også? Ser ikke for meg en raskere måte å søke på google uten å skulle gå inn på google.

Lenke til kommentar
Fordelen med Firefox;

Passe rask, men på enkelte sider tror jeg IE var raskere faktisk, vet ikke om det er pga min low-end cpu på laptop'en, men det kan være en del blinking på noen bilder osv [reklame]. Tror dere med bedre maskiner bare opplever fordelen.

All nettbank funker, Norda Norge, Nordea Danmark, Skandiabanken Norge og Skandiabanken Danmark, Fokus Bank Norge og Danske Bank. Dette var ikke tilfellet med Opera, som måtte gi opp på et par av dem, og hadde feil formattering. (Har ikke prøvd alle nettbank funksjonene, bare logg inn), så muligens vil FF virke i alt.

FF har en sinnsyk fordel med søkefunksjonen, som knuser absolutt alt jeg har prøvd. Og FF åpner i tab med tredje musknapp, og lukker når du klikker 3. knapp på tab-heading. Plager litt at 3.knapp er "aktiver scroll" på lap'en, så det hender den åpner en del ufrivillge tabs, men det er ikke noen lempe med vanlig mus.

Opera fuck'a med java på maksinen min sist, Sikkert ikke Opera sin feil, kan være sun, men det førte til reformat, virkelig krasj.

Så min PC har fått FF og Thunderbird, som har en mye bedre news funksjon enn Outlook + en del bedre native ting i mail delen.

Skjønner det er lenge siden du har testet opera. Alle nettbanker jeg har testet fungerer utmerket med opera. Bruker stort sett skandiabanken, og er ikke antydninger til problemer der.

I Opera kan en velge hva feks scrol hjulet skal brukes til. Om en ønsker det, så kan dette brukes til å åpne feks linker som bakgrunns sider, om det var dette du mente da..

Fint om noen kunne forklart meg hvordan søkefunksjonen i FF er, siden denne er så overlegen opera sin.

Lenke til kommentar
Fordelen med Firefox;

All nettbank funker, Norda Norge, Nordea Danmark, Skandiabanken Norge og Skandiabanken Danmark, Fokus Bank  Norge og Danske Bank. Dette var ikke tilfellet med Opera, som måtte gi opp på et par av dem, og hadde feil formattering. (Har ikke prøvd alle nettbank funksjonene, bare logg inn), så muligens vil FF virke i alt.

Skjønner det er lenge siden du har testet opera. Alle nettbanker jeg har testet fungerer utmerket med opera. Bruker stort sett skandiabanken, og er ikke antydninger til problemer der.

I Opera kan en velge hva feks scrol hjulet skal brukes til. Om en ønsker det, så kan dette brukes til å åpne feks linker som bakgrunns sider, om det var dette du mente da..

Fint om noen kunne forklart meg hvordan søkefunksjonen i FF er, siden denne er så overlegen opera sin.

Det som er så flott med firefox er at det er en nettleser.. Og ikke noe mer. Opera er en nettleser, og i tillegg kommer det med all mulig drit jeg føler jeg ikke trenger.

Men da sier du kanskje:

"Men dem er bare å ta bort" ... Men hvorfor skal jeg behøve det? Firefox kommer uten.. Jeg laster ned en nettleser for å surfe på nettsider med, ikke for å sitte på irc osv.

Desuten er firefox enklere, gratis og jeg synes den fungerer bedre og er raskere enn opera

"Ja men opera kan du jo bare cracke for å fjerne reklamen osv" ... So? Jeg synes det er unødvendig å sitte å herje med en nettleser for å få den til å se mer ut som firefox :)

EDIT: skriveleif osv

Endret av power
Lenke til kommentar
har nettop lastet ned mozilla firefox, og lurer på hvordan man:

1. skifter startside(vil har startsiden.no som startside)

du kan også ha mange startsider:

ha di sidene åpne i tabs som du ønsker som startsider,

gå til tool->options->general og velg use current pages

:thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...