Vargtass Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Hei, er dette mulig? Driver med prosjekt 'vdrop-mod' på mitt ASUS P4C800 deluxe, men vil først gjerne vite hva spenningen egentlig er på core før jeg setter i gang. Vil gjerne ha målt denne både på idle og under load. Jeg stoler ikke på bios/Sandra etc.. Når vi først er i gang.. hvor måler man 3.3V ? mvh r. Lenke til kommentar
Jar-jar Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Se på denne http://developer.intel.com/design/Pentium4....htm#datasheets det står en god del om det her. Lenke til kommentar
ok2k Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Meeeener å huske 3,3V var mellom oransje og svart Lenke til kommentar
olejohan Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Orange og svart = 3.3v Ole-Johan Lenke til kommentar
Vargtass Skrevet 26. november 2004 Forfatter Del Skrevet 26. november 2004 Takker Gul (12V) Rød (5V) Orange (3,3) sånn må det være. Vcore var vist litt verre, må måle den på selve HK'et. Finner sikkert ut av det; takk for link Jar-jar. mvh r. Lenke til kommentar
Vargtass Skrevet 30. november 2004 Forfatter Del Skrevet 30. november 2004 Ok, har forsåvidt funnet ut hvor på HK man avleser Vcore. Problemet er hvis man leser av (men et mulimeter) på utsiden av coilen, får man ca 0,25V lavere enn dersom man gjør det på innsiden (den siden som vender mot cpu-sokkelen). Jeg antar bildet viser feil avlesningspunkt, idet avlesningene på innsiden samsvarer mer med det som står i bios. Noen som vet sikkert ? mvh roger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå