ggp Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 (endret) Jeg har googlet litt rundt om kring mens jeg letet etter en kommando som blocker en person fra å skrive maximum i en textarea.. Jeg fant dette <script language="javascript">function calcChars(f, lengthoftextarea) { var maximum = lengthoftextarea; var i = maximum - f.description.value.length; if (i < 0) { f.description.value = f.description.value.substring(0, maximum); alert("You cannot add more text."); f.charMessage.value = 0; return false; } f.charMessage.value = i; return true; } </script> Jeg er ikke noe pro i javascript så jeg vil dere skal se at oppsettet er OK. Slik ser textarea'n ut: <textarea name="upload" cols="60" rows="4"></textarea> Den virker ikke nå, så jeg lurer på hva som er galt og jeg trenger DEG til å hjelpe meg ... Takker for svar Endret 25. november 2004 av ggp Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 (endret) Du må legge til dette i textarea hvertfall: onKeyDown="calcChars(formnavnet,5000);" onKeyUp="calcChars(formnavnet,5000);" edit: dessuten må du enten endre navnet på textarea i jscriptet eller i textarea. Endret 25. november 2004 av fjartan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå