Gå til innhold

Til alle som enda bruker MS Internett Explorer

NoXic^

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

selvsagt, bruker FF selv... men hvis du lissom ikke ser noen grunn til å bytte, så er den lista jeg kom med god nok...

poenget er at IE sårt trenger en ny oppdatering, noe MS tydeligvis ikke har innsett, ettersom de jobber med lame-ass prosjekter som WMP10...

Eller tror de at en IE oppdatering kan vente til Longhorn?? IE burde være i versjon 8-9 til nå, minst! (noe som hadde vært 10X lettere hvis de ikke hadde vært så innihelsikke dumme å integrere IE så tett mot resten av OS'et...)

Lenke til kommentar
viser nå faen meg hvem som er dum her! Folk som ikka har respekt for andres valg. Eller at du påstår at "hele" data verden er en gjeng med idioter!

Fjols!

Hvordan kan jeg ha respekt for et valg som bare baserer seg på enten at folk ikke gidder laste ned og installere FireFox, ikke gidder sette seg inn i en ny nettleser eller enkelt å greit at folk tror Microsoft er den eneste produsenten av programvare som er verdt å bruke...

Å, neida, du, jeg har nok satt meg mer inn i forskjellig programvare enn at jeg kan respektere de valgene...

For gi meg noen grunner til å bruke IE, du, da... Jeg har vel fremdeles bare fått masse piss slengt mot utsagnene mine, men ingen motargumenter.

Lenke til kommentar

For å dele opp 2004 sålangt:

fra jeg fikk pc første gang t.o.m. en eller annen gang i september har jeg brukt IE. Jeg har ALLTID vært plaget med virus og spyware som sinker pcen... Byttet til Firefox i midten av semptemper og siden - nothing.

Har aldri fått en popup, ad-aware finner ikke mere adware, norton finner ikke flere virus (hvis det er noen, så er det i outlook vedlegg)...

Med IE får man virus på pcen direkte bare ved å trykke på linker... (fra crack/porr sider f.eks), etter Firefox har dette problemet opphørt...

Lenke til kommentar
:no: seff er det ie spyware konsentrerer seg om, om ff eller opera noen gang skulle bli store for de nøyaktig samme problem, dessuten baserer alle seg på microsoft uansett, om ikke microsoft haddet ønsket dem, vipps de haddet vært borte. Det er så naivt det mange av dere tror, dere er ikke noen underdogs fordi om dere bytter desktopp bakgrunn og bruker ff, dere bruker micorsoft-ie like mye som oss andre, ie bruker du også når du paster, copierer, flytter og lager nye mapper osv. Men er seff enig med at du må bytte browser pga alle angrepene-spyware, det er alle enige om, så er det egentlig mer å diskutere?
Lenke til kommentar

En gang var den alminnelige oppfatninga at jorda var flat, og de som hevdet noe annet var dum. En gang var oppfatninga at alle planetene, inklusiv sola, kretset rundt jorda, og alle som trodde noe annet var dum.

Selv om noen har en annen oppfatning og gjør et annet valg, er det tåpelig å kalle dem dum, ignorant og ikke helt god. Da mister du all troverdighet. Du kan komme med alle mulige argumenter, men når det kommer fra deg, har det ikke betydning lengere. Fordi du har selv klart å spille deg ut over sidelinjen. Det hjelper ikke "saken" i det hele tatt.

Jeg har to maskiner hjemme, som kjører med begrensed bruker. Det er intallert brannmur, antivirus, samt Adaware og Spyboot. Har ingen problemer hverken med virus eller spyware. Begge maskinene opereres av personer som trenger maskinen til nettbank, litt surfing og musikkavspilling. Og begge bruker IE.

Og uansett hvem sin skyld det er, så viser IE langt flere sider korrekt. Det er alfa og omega for mange som ikke bruker en datamaskin hver dag. Å slippe å bytte nettleser når man kommer over sider som bruker Microsoft kode. Det er ikke alle som har dette like bra i fingeren som deg og meg. Det er ikke dermed sagt at de er dum...

Lenke til kommentar
  Jeg bruker Linux, så den er jo helt grei. Men hvis du motsier det faktum at man bør slutte å bruke IE, så er du ikke helt god.

svarte du er kranglete!!!-slapp av mann, du angriper jo alt å alle

Forøvrig ingen overrsaskelse at du bruker Linux, men det er ytterst få som tenker som deg(har ikke lest hvor mange som bruker linux lenger, men den prosenten er liten nå), spesielt når det ikke finnes noe i nærheten av Active directory etc, er det helt utelukkendet for bedrifter i dag også. Det er også lisens for bedrifter i dag + at microsoft gir ut ei pakke på lisenser til bedrifter på 50stk nå til 5000kr

Edit: å uansett hvor egosentrisk du er, var ikke mitt svar spesielt rettet mot deg heller.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Opera er best, firefox er alt for simpel! :realmad:

Hva er for simpelt? At det finnes tusenvis av extensions til Firefox, mens i Opera må du nøye deg med de du får med nedlastingen din?

Vel... Mozilla Firefox, åpen kildekode som det er, har mye større potensiale, og det vil nok tiden vise også.

Opera er meget bra, og jeg var fast bruker av den år og dag før jeg gikk over til Firefox, men nå når jeg bruker Firefox kommer jeg nok ikke til å bytte til Opera igjen... Selv om jeg har en lisens til Opera.

Lenke til kommentar
Jeg har to maskiner hjemme, som kjører med begrensed bruker. Det er intallert brannmur, antivirus, samt Adaware og Spyboot. Har ingen problemer hverken med virus eller spyware. Begge maskinene opereres av personer som trenger maskinen til nettbank, litt surfing og musikkavspilling. Og begge bruker IE.

Good for you! Det forundrer meg at du synes det er akseptabelt å måtte installere så mye ekstra bare for å ha litt sikkerhet på nett... Men hver til sin smak!

Og uansett hvem sin skyld det er, så viser IE langt flere sider korrekt.

Vel, den bruken av ordet "korrekt" er jeg slett ikke sikker på er korrekt, for å si det litt vanskelig. Teknisk sett vil jeg si det stort sett alltid er Firefox/Opera/Safari som viser siden korrekt. Det blir bare ikke alltid sånn som "webdesigneren" i sin udugelighet mente det skulle bli.

Jeg forundrer meg også over at du velger å skrive "langt flere sider". Ja, det er noen sider som er så IE-spesifikke at de ikke virker i Firefox/Opera. Men heldigvis blir de færre og færre, og det går nå lenge mellom hver gang jeg tar meg selv i å høyreklikke og velge "View this page in IE".

seff er det ie spyware konsentrerer seg om, om ff eller opera noen gang skulle bli store for de nøyaktig samme problem

NEI! Dette er bare fantastisk langt unna virkeligheten. Firefox/Opera kommer ikke til å få samme problem, simpelthen fordi de har grunnleggende andre måter å fungere på.

Lenke til kommentar

Good for you! Det forundrer meg at du synes det er akseptabelt å måtte installere så mye ekstra bare for å ha litt sikkerhet på nett... Men hver til sin smak!

Så det du sier er at ved å gå bort ifra IE så trenger jeg hverken brannmur, antivirus eller Adaware/Spyboot.

Dette er programmer som brukes uavhengig av hvilken nettleser som brukes. Derfor vil de programmene være der uansett.

Men ja, jeg synes det er en liten pris å betale for at noen skal få det så lett som mulig å bruke datamaskinen.

Og uansett hvem sin skyld det er, så viser IE langt flere sider korrekt.

Vel, den bruken av ordet "korrekt" er jeg slett ikke sikker på er korrekt, for å si det litt vanskelig. Teknisk sett vil jeg si det stort sett alltid er Firefox/Opera/Safari som viser siden korrekt. Det blir bare ikke alltid sånn som "webdesigneren" i sin udugelighet mente det skulle bli.

Det er totalt uinteressant for en bruker som ikke har spesiellt høy kompetanse, eller er interessert i å få det, på bruk av datamaskiner.

Men jeg personlig er enig i det.

Jeg forundrer meg også over at du velger å skrive "langt flere sider". Ja, det er noen sider som er så IE-spesifikke at de ikke virker i Firefox/Opera. Men heldigvis blir de færre og færre, og det går nå lenge mellom hver gang jeg tar meg selv i å høyreklikke og velge "View this page in IE".

Det gleder meg og, men jeg kommer over et par tre sider i uka som ikke ser spesiellt bra ut i annet enn IE, i form av menyer o.l. som ikke fungerer. Jeg går videre, men det er ikke alle som vil kunne se at det er nettleseren som skaper problemer.

Bare så det er sagt, jeg personlig bruker linux og firefox. Men det er ikke alle som er som meg...

Endret av Orjanp
Lenke til kommentar
Så det du sier er at ved å gå bort ifra IE så trenger jeg hverken brannmur, antivirus eller Adaware/Spyboot.

Dette er programmer som brukes uavhengig av hvilken nettleser som brukes. Derfor vil de programmene være der uansett.

Selvsagt er det anbefalt å ha brannmur og antivirusprogam, ikke tro noe annet.

Ad-aware/Spyboot er begge ActivX samt Cookie scannere, 90% av spyware, ad-aware, malware kommer via ActiveX det er bare IE som benytter seg av ActiveX dermed trenger man bare å konsentrere seg om cookies, man ha rimlig god Cookie kontroll i Firefox og ingenting blir lastet ned uten din godkjenning en kontroll man ikke har som standard i IE, men man kan og bruke programmet spyblaster som kun er cookie scanner sammen med Firefox.

Man må ikke være så naiv å tro at Firefox er perfekt, de finnes svakheter her også men det er så mange ferre svakhetetene en i IE, derfor er denne pr dags dato å anbefale.

Endret av bits&bytes
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...