Orjanp Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 De som prøver i to minutter å få det til, får det til! Hvis du høyreklikker på valgte bar, og velger customise toolbars, velger buttons and fields, kan du drag&drope knapper der du vil ha dem. Dessuten: Bruk FireFox! Bruker firefox. Ser nå at ting ikke var slik jeg trodde det var. Var ute etter å få adresselinja ved siden av open, save, print etc. Men er igrunn ikke interessert i det lengere. Gikk over på noen minutter Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 (endret) Ja det bra du kommer med så smarte utsagn Drange_net no.gifI ditt tilfelle ville jeg nok prioritert rettskrivningskurs før jeg hadde kalt noen "dum og ignorant!!" Da er dere i gang igjen Eneste grunn til at IE ikke bør brukes er pga en bunke fjorten tisse tasser, linux miljøet osv som lager virus nettop for å knekke IE, det er med andre ord kunn får å slippe angrep at man bør bytte, en vær idiot klarer å bruke et browser pgrogramm. Det må ogås nevnes at IE ruller på pcen deres selv om dere skulle tro noe annet, om dere tar ie bort med add\remove forsvinner bare shortcuttene, når du paster limer, flytter mapper etc bruker du fortsatt ie Endret 26. november 2004 av simalarion Lenke til kommentar
Mato Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 liker ikke opera! det er altformye drit av hjeælpelinjer å sånt der Second that! Firefox støttes FF til folket ( det er og gratis noe opera ikke er ) Lenke til kommentar
Mato Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Ja det bra du kommer med så smarte utsagn Drange_net no.gifI ditt tilfelle ville jeg nok prioritert rettskrivningskurs før jeg hadde kalt noen "dum og ignorant!!" Da er dere i gang igjen Eneste grunn til at IE ikke bør brukes er pga en bunke fjorten tisse tasser, linux miljøet osv som lager virus nettop for å knekke IE, det er med andre ord kunn får å slippe angrep at man bør bytte, en vær idiot klarer å bruke et browser pgrogramm. Det må ogås nevnes at IE ruller på pcen deres selv om dere skulle tro noe annet, om dere tar ie bort med add\remove forsvinner bare shortcuttene, når du paster limer, flytter mapper etc bruker du fortsatt ie enda en grunn til og fjæne m$ sine saker for god Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Hehe... Hele fundamentet er laget av Microsoft så dere ligger egentlig bare oppå og spreller. Opera eller hva det må være er programmert og kompilet med Microsoft verktøy så de har full kontroll. Så bare ta det med ro... Lenke til kommentar
durabit Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Nå har til og med VG.no kommet med en artikkel om at man ikke bør bruke MS Internett Explorer: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=256122 Jeg stoler aldri blindt på det som står i VG. Møkkaavis. Lenke til kommentar
bits&bytes Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 (endret) Grunnen til at IE er så sårbar er pga at denne browseren benytter seg at ustandariserte elementer slik som ActiveX samt diverse hjelpe funksjoner kodet i Visual Basic, ca 90 prosent av adware, spyware malware..osv utnytter (exploit )disse sårbarhetene, noe selvsagt mange virus også gjør og dette skjer selv om alle sikkerhetsoppdateringene er innstalert. Hverken Firefox eller Opera bruker disse elementene så derfor er disse anbefalt fremfor IE, men alle disse browserene er sårbar når det gjelder cookies. Nå er det ikke slik at Firefox samt Opera er feilfrie, den som tror det er en smule naiv, men de begge har så mange ferre "sikkerhetshull" en de IE har og med tanke på sikkerhet er disse overlegen IE. Sikkerhets eksperter i USA, Tyskland samt nå Norge har nå offisielt gått ut men å advare mot å bruke IE, og sikkert mange andre land også, så man trenger ikke være den skarpeste kniven i skuffen får å skjønne at IE ikke er lurt å bruke, hvor mange advarseler må dere ha ? Det må da dukke opp en varseltrekant foran øynene deres når man kjører Ad-Aware samt Spyboot annen hver dag for så å finne hundrevis av adaware. Forsøk å kjør Firefox sammen med SpywareBlaster noen dager, så kjører dere Ad-Aware samt Spyboot da får dere en aha opplevelse og dere bytter til Firefox uten å se dere tilbake...garantert. Og mens dere er i gang med å bytte ut programvare så bytt også E-post klient, få vekk Outlook Express eller Outlook da disse også kan være sårbare pga ActiveX samt disse kodene i VB og selvsagt andre sikkerhetshull, får man mye spam da er det garantert adware her også. Bytt til Mozilla Thunderbird som bruker "verdens beste" spam filter basert på bayesanfilteret som i ulike tester stopper 99% av spam. Dette sammen med antivirus programet NOD32 samt branmuren Sygate Personal Firewal eller Keiro, ja da er dere godt beskyttet mot diveres ulumskheter. Endret 26. november 2004 av bits&bytes Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Vet ikke hva dere har for agenda som skriver sånn, men jeg stoler fullt og fast på Microsoft. Jeg har ikke hatt virus på maskina til dags dato, og de angrepene jeg har hatt av Gator og diverse andre (spioner/)aktører har jeg fjernet lett. IE skal ihvertfall ikke ha skylden for desse. Det som virklig er problemet er alle "Netsky" -vedleggene i all falske E-posten og spam. (Tror det var versjon P den siste). Dette skyldes alle idiotene som sitter rundt og sier: "har du settpå makan?? Dette skjønner jeg ingenting av... er ikke eksplorer sikker da...." og er nyskjerrig som røysekatter og opner vedlegg (ikke for å si noe stygt om røysekattene alså). Problemet sitter mellom tastaturet og stolen. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Må si meg litt enig med fler, det er nokk desverre slik at ie er sårbart pga spam, virus og sist men ikke minst hacking. Som nevnt rettes fokus mot dette nettop fordi det er microsoft (alle elsker jo å hate micro$oft). Bruker selv firefox-men må stadig hoppe tilbake på ie når firefox sier stopp. Lenke til kommentar
ilex Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 (endret) Det må ogås nevnes at IE ruller på pcen deres selv om dere skulle tro noe annet, om dere tar ie bort med add\remove forsvinner bare shortcuttene, når du paster limer, flytter mapper etc bruker du fortsatt ie Så sant, så sant. Dog, IE kan fjernes, ved hjelp av program som Xplite til eksempel. Du har 3 forskjellige typer explorer på windows'en din. browseren, fil manageren og shellet. De er integrert inn i hverandre ja, men ikke uatskillelige. Kan jo og nevne at jeg holder meg til opera, firefox er bra men når ikke helt opp. Endret 26. november 2004 av ilex Lenke til kommentar
bits&bytes Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 (endret) Vet ikke hva dere har for agenda som skriver sånn, men jeg stoler fullt og fast på Microsoft. Jeg har ikke hatt virus på maskina til dags dato, og de angrepene jeg har hatt av Gator og diverse andre (spioner/)aktører har jeg fjernet lett. IE skal ihvertfall ikke ha skylden for desse.Det som virklig er problemet er alle "Netsky" -vedleggene i all falske E-posten og spam. (Tror det var versjon P den siste). Dette skyldes alle idiotene som sitter rundt og sier: "har du settpå makan?? Dette skjønner jeg ingenting av... er ikke eksplorer sikker da...." og er nyskjerrig som røysekatter og opner vedlegg (ikke for å si noe stygt om røysekattene alså). Problemet sitter mellom tastaturet og stolen. Jeg mener og at IE er en god og brukervennlig browser og har brukt den fra versjon 2.0 til 5.5, Jeg også stoler også fullt og helt på Microsoft det er ikke der problemet ligger, IE har en markedsandel på ca 90% og har vært den største i mange år nå derfor blir mestepartene av virus kodet til å utnytte svakheter på denne browseren, selvsagt vil hackere/crakere nå flest mulig maskiner med sine makverk defor angriper de IE. Hadde Firefox hvert den største i like mange år da skal man ikke utelukke at denne også hadde blitt like mye utsatt. Problemet er heller ikke det å fjerne adware som for eksemple Gator, disse er lett å fjerne, men jeg mener at målet må være å unngå at man får dem på PC-en i utganspunktet. Så per dags dato er det anbefalt å bruke andre browsere en IE. Og det må være lov å skrive dette uten at det blir sett på som et svik mot Microsoft, for det er det fra min side overhode ikke ment som.... Endret 26. november 2004 av bits&bytes Lenke til kommentar
Luke Lovegroove Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 (endret) Ja det bra du kommer med så smarte utsagn Drange_net I ditt tilfelle ville jeg nok prioritert rettskrivningskurs før jeg hadde kalt noen "dum og ignorant!!" just my two cents Huh? Vet ikke hva dere har for agenda som skriver sånn, men jeg stoler fullt og fast på Microsoft. Ja, fint å stole på Microsoft. Problemet er bare at det er så mange som finner det lett å utnytte sikkerhetshullene deres. Det er DE du ikke kan stole på. Endret 26. november 2004 av Luke Lovegroove Lenke til kommentar
UAM Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 IE funker fint til mitt bruk Aldri hatt noen problemer jeg.. Men så surfer jeg for det meste på trygge sider også. Trygge sider er greit nok. Men selv på vg.no er det vel popups. Det slipper du med opera og firefox. Ække plaget med popups ved bruk av IE lenger. SP2 fikset det. Har prøvd både Opera og Firefox. Opera var for stasjet og Firefox viste forb mange sider på feil måte, dessuten var skriftstørrelsesfunksjonen elendig. IE har fulgt meg trofast, siden jeg ga opp Netscape i 97, det kommer den til å gjøre fortsatt. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 (endret) Jupp, internett er nokk et bevis på hvor destruktive vi er, så fort noe går for mye den ene veien kommer det en motvekt den andre veien, om noen blir for store er det hat objekt feks som Telenor, som jeg seff hater Endret 26. november 2004 av simalarion Lenke til kommentar
bits&bytes Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Firefox viste forb mange sider på feil måte, Har du tenkt på at det muligens et netsiden du besøker som er feilt kodet da med tanke på disse ustandariserte elementene som IE bruker, IE bruker ellementer som overhode ikke er standard innen html, Firefox følger denne standarden så defor er det ofte sider som er kodet med for eksempel Microsoft Frontpage som vises feil i Firefox, men det er ikke på grunn av feil i Firefox. Eneste netsidene jeg bruker IE er når jeg skal kjøre Winupdate samt se på NRK webtv. Så defor bør man ikke slette IE helt da det kun er denne som fungere med Windows update. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Slepper reklame med firefox Last ned plugin som fjerner reklamen... Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 For meg så funker opera ofte dårlig. spes. på sider med java og flash ol. så klikker det ofte osv.. Er også en del sider jeg bruker som ikke blir vist skikklig i opera dessvere ! Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Og det må være lov å skrive dette uten at det blir sett på som et svik mot Microsoft, for det er det fra min side overhode ikke ment som.... Ikke sånn ment.... Jeg venter ikke at folk skal bruke det samme som jeg. Og det er ikke svik mot noen som helst at du bruker den software du liker. simalarion: (alle elsker jo å hate micro$oft). Lenke til kommentar
bits&bytes Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 (endret) Og det må være lov å skrive dette uten at det blir sett på som et svik mot Microsoft, for det er det fra min side overhode ikke ment som.... Ikke sånn ment.... Jeg venter ikke at folk skal bruke det samme som jeg. Og det er ikke svik mot noen som helst at du bruker den software du liker. simalarion: (alle elsker jo å hate micro$oft). Ja ok , jeg misforstod deg da. Men jeg må bare legge til at jeg bruker ikke Firefox pga at jeg liker den bedre en IE eller at jeg hater MS, det er kun med tanke på sikkerheten på min PC samt alle de andre PC-ene som jeg drifter. Tenk deg hvor integert IE er i operativsystemet så når du bruker den da kan du åpne opp helt ikke bare mot browseren men hele OSet Jeg mener heller ikke at man må velge side enten Linux eller Microsoft, jeg bruker dem begge, jeg er ikke en fanatisk tilhenger av noen av dem. Jeg har et åpent sin og bruker det som er best til oppgaven. Hadde flere brukt Firefox da kunne du ha spart deg for noen av de programene som du linker til i signaturen din. Her har du en link som skriver at det Statlige IT spesialister i Tyskland (BSI) anbefaler om å ikke bruke IE : http://www.nwfusion.com/news/2004/0916germaitag.html På denne linken kan du lese at U.S. government's Computer Emergency Readiness Team, or US-CERT anbefaler om å bytte til andre browsere en IE : http://www.wired.com/news/infostructure/0,1377,64065,00.html Så mine argumenter er ikke ubegrunnet. Endret 26. november 2004 av bits&bytes Lenke til kommentar
UAM Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Har du tenkt på at det muligens et netsiden du besøker som er feilt kodet da med tanke på disse ustandariserte elementene som IE bruker, IE bruker ellementer som overhode ikke er standard innen html, Firefox følger denne standarden så defor er det ofte sider som er kodet med for eksempel Microsoft Frontpage som vises feil i Firefox, men det er ikke på grunn av feil i Firefox. Eneste netsidene jeg bruker IE er når jeg skal kjøre Winupdate samt se på NRK webtv. Så defor bør man ikke slette IE helt da det kun er denne som fungere med Windows update. Spiller i grunn ingen rolle for meg om du mener at det er Microsoft sin feil at Firefox viser sider feil, poenget er at det skjer. Dette skjer ikke med IE, ihvertfall ikke de sidene jeg sikter til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå