andre_aronsen Skrevet 29. mai 2002 Del Skrevet 29. mai 2002 Hei! Jeg skal bygge meg ny pc i sommer, og funderer på hvilket lydkort jeg skal velge. Mine bruksområder er; 1. komponere Musikk/Rythmetracks [altså trommer + evt litt synth] i Midi [uten å måtte kjøpe meg synth eller en midi-boks i tillegg] 2. se DVD-Filmer med Dolby Surround-Lyd gjennom Teac Powermax 2000 5.1-Høyttalere (står på handlelista) 3. bruke pc'n som et stereoanlegg (altså; glassklar lyd må jeg ha) 4. ha muligheten til å koble til en mikrofon for å kunne ta opp fra min klassisk gitar (el-gitaren kobler jeg til Line6 GuitarPort som jeg også skal kjøpe); bare for å ha muligheten til det i fremtiden, har foreløpig ikke penger til en kondensator-mik... Først tenkte jeg på Audiotrak Inca88; skal være veldig bra og med breakoutbox og greier, men veldig dyrt. Og da jeg leste om Line6 GuitarPort, fant jeg ut at den dekket hele gitar-behovet mitt, altså trenger jeg ikke et slikt kort lenger. Da er det kun to kort jeg kan tenke på; Audiotrak Maya 7.1 Gold + Midi 2110[hvordan er det med midi-komponering her egentlig?] eller Soundblaster Audigy Platinum Ex. Har noen erfaringer med disse kortene, eller kan noen anbefale noen andre kort som er bra, og som dekker mine behov? Takker for alle svar! Med vennlig hilsen André. Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 29. mai 2002 Del Skrevet 29. mai 2002 M Audio Audiophile 2496 kanskje, tror ikke Audigy er det helt store... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå