Gå til innhold

Er du smart, så svinger du unna Komplett.no *løst*


Anbefalte innlegg

Til trådstarter: Velkommen til forumet! Det virker som om du er Mr. Uflaks for tiden, ikke bra.

 

Sånt er alltid kjipt, du har null bevis på at du ikke har ødelagt noe. Men jeg synes personlig at det er veldig merkelig av en så stor bedrift som Komplett å reagere slik, det er i slike saker de burde trå til, og gi deg en ny CPU. De taper litt på det, men du oppfatter Komplett som en strålende serviceytende butikk, pluss at du forteller dette virdere til venner og bekjente, som også vil få et godt forhold til Komplett. Jeg vet ikke helt hva jeg skal anbefale deg å gjøre, men ihvertfall: Stå på! Ikke la Komplett lure deg! Mas på dem til de ikke gidder mer, så skal du se at du får ny CPU/hva du måtte trenge...

 

Og til alle som har kommet med bemerkelsesverdig barnslige innlegg her... La vær å poste.

 

 

/pain

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Til trådstarter: Velkommen til forumet! Det virker som om du er Mr. Uflaks for tiden, ikke bra.

 

 

 

Og til alle som har kommet med bemerkelsesverdig barnslige innlegg her... La vær å poste.

 

 

/pain

tullprat, la være å poste?

 

mannen kommer med en klar anbefaling til forumets brukere!

En anbefaling som går på tvers av manges erfaringer!

Tviler på at kompletts eksistens består av å lure noen, men de må nok

ha en viss strategi mot luringer!

 

Viss cpuen har blitt skadet i posten skulle dette være en grei sak å ordne opp i, men her sies det at komplett har ødelagt hans cpu og prøver å undra seg ansvaret.

 

merkelig!

 

Har lest mange slike innlegg, ofte opp som en løve og ned som en skinfell.

(dvs. trådstarter unnlater å fortelle oss hele historien eller slutten på den)

Lenke til kommentar

Jeg tror det blir sånn med alle organisasjoner som blir for store. Gründerne, "idealistene", har ikke lenger oversikt, og det oppstår rom for feil. Og organisasjonen er så stor og mektig at å behandle bare én kunde ikke påvirker ryktet (tror de).

Nei, jeg holder meg til Netshop. Jeg kjøpte bl.a. hovedkort, lydkort og skjermkort derfra. Jeg fikk ikke full ytelse på skjermkortet, og det funka ikke å installere chipsettdrivere. Jeg sendte inn hovedkortet, men Netshop fant ingen feil.

 

Likevel; de tok ikke et rødt øre for testingen! Siden de ikke kunne være sikker på at det ikke var noe feil med hk'et, ville de ikke ta betalt! Det var altså ikke slik at jeg måtte punge ut fordi jeg ikke kunne bevise at noe var galt.

 

Senere fant jeg ut at det bare var en driverkonflikt, ikke noe galt med hardwaren. Hadde jeg kjøpt dette noe annet sted, er jeg sikker på at jeg måtte punget ut og ventet leeenge...

Lenke til kommentar
Til trådstarter!


Dette er et tilfelle hvor det er en kominasjon av elendig kunderservice og uflaks. Greit nok at du har lengre erfraing med data/it, men det betyr ikke at du skal måtte akseptere å prøve å reparere defekte komponenter.

Selv har jeg hatt meget god erfaring med reklamasjoner hos komplett. Vi må ikke glemme at det er individer som står bak kundebehandlingen. Jeg foreslår at du står på saken din og lar det eventuelle spesefikke individet fra kundebehandlingen få gjennomgå.

Det er ikke vanskligere enn at en av de mer kundevennlige ansatte skal kunne ta opp tråden, hvor den andre sviktet.

Dette er helt UAKSEPTABELT!!! Endret av Krizz80
Lenke til kommentar
og forsatt, med denne brede og gode erfaringen, ikke skjønne at man simpelten mangler tilstrekkelig med strøm?

 

Når vi, tatt innleggets karakter i betraktning, da ser at det er første innlegg, skjønner jeg godt at noen undres - det gjør jeg å

 

For det første, hva har mine antall innlegg på denne websiden å gjøre med denne situasjonene jeg er kommet opp i? Forklar meg det er du snill. Jeg er FULLT i stand til å lese disse forumene uten at jeg må skrive noe.

 

De nye 64 bit prossessorene hadde denne 12V behovet.. Dette var helt nytt for meg. Jeg innrømmet min feil, og den kan jeg stå for. Fortsatt forandrer ikke dette det faktum at jeg fikk en _defekt_ CPU tilsendt fra komplett. Jeg ville aldri trodd dette om komplett og ble virkelig skuffet når jeg så den var ødelagt. Og på toppen av det hele ble jeg beskylt for selv å ha påført skaden.

 

Det ble nevnt at jeg kanskje utelater noe av saken.. Jeg tror jeg fikk med det mest av hendelsesforløpet og hvorfor skal jeg legge skyld på noen andre enn de det faktisk gjelder. Det har seg også slik at jeg har fått 2 Twinmos Rambrikker fra komplett som var defekte. Disse fikk jeg heller ikke retunert.

Lenke til kommentar
mannen kommer med en klar anbefaling til forumets brukere!

En anbefaling som går på tvers av manges erfaringer!

Tviler på at kompletts eksistens består av å lure noen, men de må nok

ha en viss strategi mot luringer!

 

Viss cpuen har blitt skadet i posten skulle dette være en grei sak å ordne opp i, men her sies det at komplett har ødelagt hans cpu og prøver å undra seg ansvaret.

 

Altså, hvor skal jeg begynne. Vet du hva empati er? Neppe.

Det skulle vært en grei sak, ja... Men nå har det seg slik at det ikke er en så grei sak. Har du i det heletatt lest alt jeg skrev? Hadde du det hadde ikke en sprøsmål som begynner med "om det var" en gang vært nødvendig.

 

Hvorfor skulle det være så merkelig at bedrifter unndrar seg ansvar? Det skjer jo, hvis ikke hadde "TV2 Hjelper deg" hatt lite å gjøre om dagen. Jeg sier ikke at komplett prøver å lure meg eller snike seg unna, men det er situasjonen jeg har havnet opp i som tilsider dette. Jeg hadde fra før et veldig godt inntrykk av komplett. Som medlem i en dataklubb med omlag 20 medlemer bestilte vi ofte fra komplett med gode resultater. Jeg burde vel forandre topic litt, men jeg var frustrert der og da.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579

Jeg må innrømme at dersom du har, som du hevder, "utdannelse innen IT, er "eletrikker" og har holdt på med datamaskiner siden du var 9", så burde du ha lest MANUALEN og ihvertfall visst at slike CPU`er krever denne kontakten.

 

Atter en gang ser vi at hele problemet kunne vært unngått dersom du som kunde hadde tatt deg tid til å lese manualen til hovedkortet.

 

Utifra endel innlegg her på forumet fra folk som feilflasher skjermkort osv. og sender det inn til butikken de kjøpte det i, og hevder at det ikke virket når de fikk det, så skjønner jeg ærlig talt at nettbutikker blir litt restriktive på retur.

 

Når ikke alle er ærlige, får alle svi, IMHO.

Lenke til kommentar

Bah..du har nok vært ordentlig uheldig der. Har bestillt brukbart med utstyr fra komplett de siste åra, og det eneste problemet jeg har hatt var en noe treg retur.

 

Uansett, dette er ikke likt komplett, og du bør presse komplett så langt det lar seg gjøre. Skulle alt skjære seg er forbrukerrådet en mulighet :yes:

Lenke til kommentar
Hva sier komplett.no (her på forumet) til dette da?

God morgen folkens!

 

Nå har det seg slik at vi ikke har "Blakken" sitt kundenummer eller annen informasjon om ham. Dog var vi veldig heldige i dag da en av gutta på retur husket denne saken fra i går. :yes:

 

Så til deg blakken, det er bare og beklage dersom noe har skjedd galt fra vår side og det skal vi selvfølgelig ordne opp i. Det som er litt artig her er at vi faktisk gjorde det før du startet denne tråden kl. 23:13 i går. For i går kl. 09:05:46 (På sekundet faktisk) ble det lagt en ordre på deg på en ny CPU. Sjekker du mailboksen din eller Kontosidene på Komplett.no så ser du det der også....

 

Håper alt går i orden med maskinen din, hvis ikke så ta kontakt :thumbup:

Lenke til kommentar
Første innlegg, det får en jaggu til å lure!

Du har jo "bare" 226, så kan jo lure påm om du er seriøs nok til å oppfattes alvorlig?

Nei, ærlig talt, ta fyren på alvor. Det er jo greit for oss brukere å få vite om slike ting, det gjør oss bare rikere på erfaringer!

Bøyer meg i støvet og innrømmer at min uttalelse nok kommer på et litt vagt grunnlag mot dine over 2000 innlegg. :blush:

 

Men jeg synes topicen på dette diskusjonen er litt dum. Særlig når dette er hans første innlegg på dette forumet. Det blir ikke nyansert nok for meg. Man føler at innlegget er laget av en bitter person som vil ødelegge for en butikk som etter hans mening med viten og vilje har ødelagt hans data-utstyr.

 

Burde jeg ha uttrykkt meg anderledes, helt klart. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...