Gå til innhold

Nokia 6210. Slår seg av hele tiden.


Arve28

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det blir ikke for varmt?

Skal hele batteriflaten dekkes med et tolags dopapirark som er brettet en gang?

Hva med vanlig A4 ark? Eller litt stivere?

A4 ark blir for stort !

Har selv brukt dette trikset.

Fordelen med toalettpapir er at det er lett å brette til rette størrelsen

1. Bruk 1/4 tørk.

2. Så bretter du og legger det mellom telefon og batteri

3. Er det fortsatt slarkete-gå til punkt 2.

4. Voila- :cool:

 

Papiret skal ikke dekke hele flaten, det holder med et par cm på tvers :yes:

Endret av Gadgetelsker
Lenke til kommentar
Ta litt do-papir, brett det en gang og legg det mellom mobilen og batterier.

 

Dette har gjort underverker for mange bekjente.

Jeg hadde også en super 6210 som jeg ga bort. Den slo seg også av ca 1 gang pr mnd. Også om natten når den lå absolutt helt stille. Tror ikke det hadde noe med slark mellom batteri og telefon å gjøre. Strømavtagerne er såpass fleksible og beveger seg såpass langt ut at de følger med den lille slarken som var.

 

Det morsomme er at den ikke har slått seg av en eneste gang etter at min far (som fikk mobilen) ramlet i sjøen og mobilen ble våt og han puttet den i stekeovnen på 50 grader i et par timer. Skjermen var riktignok helt sort i en halvtime etter at han tok den ut av ovnen, men når den kjølte seg ned virket den helt fint. Bedre enn noen sinne faktisk :D

 

Kanskje det var en løs kobling som ble satt fast ved fukt + høy temp? Ikke vet jeg...

 

mvh

Nixon

Lenke til kommentar
Da har jeg testet med 3 remser vanlig A4 papir. Så er det bare å se om dette hjelper.

Gjør ikke det bare at batteriet ligger lengre unna resten av mobilen (og kontaktflatene)? Batteriet vil riktignok slutte å rugge så mye, men, som skrevet over, er strømavtakerne sannsynligvis i 100% kontakt med batteripolene selv om batteripakken flytter litte grann på seg...

Lenke til kommentar

Ett annet tips fra en "repartør på hjørnet" som jeg fikk. var ta en hårføner, gjør batteriet litt lunket, og sett det på.

 

Plasten utvider seg litt ved oppvarmingen (du skal ikke brenne deg, så ikke var mye) så fester det seg bedre...

 

Men det er også kjente feil ved hovedkortet på denne telefonen, så ikke ta det for gitt at det bare er batteriet :no:

Lenke til kommentar

Rart ingen har nevnt dette:

 

Dette er et typisk NOKIA problem når softwaren begynner å bli dårlig. Når batteriet begynner å bli ødelagt ( eller for gammelt ) skjer nettopp dette. Hva med å kjøpe ett nytt batteri?

 

Papir under hjelper som bare det. Det ENESTE er at det fungerer i en periode. Deretter vil den bli slarkete igjen og du må ha enda mer papir osv, osv, osv.

 

KJØP NYTT BATTERI ELLER NY TELEFON. ( eventuellt oppgrader i tillegg )

 

Det er mitt råd :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...