Gå til innhold

Vannlekasje! Swiftech svikter, Gainward imponerer

Anbefalte innlegg

Hei

Er nettopp tilbake etter en dags frustrasjon/vannlekkasje.

Jeg har Swiftech MCW462B kjøleblokk for Socket A. I dag ville ikke PC'en starte, og jeg så raskt hva som hadde skjedd. Stor vanndam på skjermkortet! CPU-blokka hadde lekkasje. Nipler og koblinger var potte tett. Vannet kom rett ut av aluminiumet på blokka :hmm:

Legger ved video av lekkasjen, samt bilder.

Det har helt sikkert sin grunn i at det oppstod luftbobler i metallet under produksjon, med et syltynt lag aluminium som eneste tetting mot vannet. En syltynn åpning oppstod, dermed begynte katastrofen. Og ikke nok met det, et andre hull ble avdekket i samme stund. Etter mye frem og tilbake fikk jeg tettet hullene med "stålplast", glassfibersparkel for biler og slikt.

Dette er for dårlig, Swiftech!

Til alt hell er min Gainward GeForce 4 Ti 4600 like hel etter tørk og rens. Snakk om flaks!

0 poeng til Swiftech, 100 poeng til Gainward!

Garantien er ute på blokka, men jeg funderer på om jeg kan gå videre med dette. Dette var jo ikke akkurat brukerfeil :hrm:

Kunne ha kostet meg dyrt.

Synspunkter mottas med takk. Noen som har opplevd lignende?

Mvh Tom Christian Setsaas

Video av lekkasje-forløpet: Wmv-video, 1MB

Bilder:

temp1.jpg

temp2.jpg

temp3.jpg

Endret av tomcse
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hvorfor var nipler og koblinger potte tett?

edit: det hadde nok ikke gjort noe om du støvsuget inni der minst en gang hvert skuddår..

Nipler og koblinger var/er potte tett fordi jeg er svært nøye med at de skal være det. Er enig i at støvsuginga har vært for dårlig, hehe ehem.

Støvet er borte nå!

Lenke til kommentar

Jeg var helt avhengig av å få PC'en i gang i løpet av dagen, og hadde ingen luftkjøler eller annen blokk tilgjengelig i nærmeste krets. Derfor slipet jeg ned områdene rundt de to hullene og tettet med "stålplast". Fungerer utmerket det. Tror ikke jeg gidder å gå videre med saken, siden all hardware har overlevd.

Angående støvet, så har jeg for ikke lenge siden etablert et system av vifter der alle er styrt av rheobus, og alle inntaksvifter har filter. Er selv ovverrasket over hvor mye støv den har samlet på to måneder. Er helt klart et undertrykk i kabinettet, slik at støv suges inn gjennom alle sprekker og åpninger... :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...