Gå til innhold

Advarsel mot å kjøpe "ferdig PC" - f.eks. Medion

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Oppfølging.:

>> > Hei!

>> > Når det gjelder så store inngrep som å skifte HK, vil PC'en fremstå som

> et

>> > helt annet system.

>> > Ved skifting av andre komponenter såsom RAM, HDD, grafikk-kort etc. vil

>> > garantien fremdeles gjelde.

>> > Du må huske at et HK er den viktigste komponenten i en PC, kan faktisk

>> > sammenlignes med menneskets ryggrad og nervesystem.

>> > Dette gjelder for stort sett alle produkter innenfor elektronikk og

> samtlige

>> > produsenter.

>> > For X-Box, Playstation etc. gjelder samme regler.

>> > 

>> >

>> > Med venlig hilsen / Best Regards

YYYYYYYYYYYY

Hei!

> Takker for raskt svar. Jeg vil likevell ha reklamasjonsrett

> skjermkort, DVD etc.? RAMen er allerede byttet ut, for å kunne ha to

> like...

>

> XXXXXXXXXXXXXXXXX

Hei!

Hvis f.eks. DVD'en skulle gå i stykker, kan man gjøre en swap(det vil si at

du kun sender inn DVD til rep.).

Ingen behøver strengt tatt vite at du har skiftet HK!!

Med venlig hilsen / Best Regards

YYYYYYYYYYYYYYYYYY

Lenke til kommentar
Må si meg enig med Medion at skifte av hovedkort er omfattende og at garantien ikke skal gjelde når det skiftes. Medion kan jo ikke vite hvor erfarne folk er med datamaskiner. Dette gjelder jo mange produsenter.

Vil også si at det ikke er teit å kjøpe ferdig maskiner. Denne COOP maskinen er jo ganske god, ganske kjekke multimedia muligheter også. Men hvor lang er garantien på en selvbygd PC? Tenk deg at PC'en var billig og nå selvbygd, da har vel ikke garantien så mye å si.
Lenke til kommentar
Som sagt;

Uenig eller ikke - dette er et godt argument mot å kjøpe ferdig pakker

Nei det er det ikke.

En ferdigpakke baserer seg på nettopp det faktum at det er en ferdigpakke. Det er ment å selges som den er og den skal se ut hele sin levetid som den er.

Ferdig pakker ala Medion er svært gode og rimelige alternativer for folk som vil ha en PC billig som de kan ta hjem og som virker. For oss andre som ønsker mere så er det myriader av butikker og hardware å velge mellom

Endret av C4STOR
Lenke til kommentar

Jeg synes det er helt OK av Medion at de trekker garantien hvis du tukler med PCen. Det er veldig mange som tror at de kan noe, og som klarer å tulle det til med ett eller annet. Og da tenker jeg på langt mindre avanserte operasjoner enn bytte av hovedkort.

Sier ikke at trådstarter er inkompetent, det har jeg ingen indisier på. Det faktum at han legger vekt på de små marginer taler heller for det motsatte.

Men ferdig-PCer er og blir ETT produkt, og de er rettet mot alle nadre enn nerder som står klar med skrujernet når de mottar PCen. Det selges som ETT produkt, og er ikke beregnet for modifikasjon. Derfor er det helt OK at de selger kun mde IDE støtte, siden dette tross alt fungerer helt OK for alle andre enn oss nerder.

At harddiskene er IDE disker har nok en baktanke. Folk som senere vil oppgradere/reinstallere windows, vil ringe ned support med spørsmål som "installasjonsprogrammet finner ikke disken min" osv. Dette er selvfølgelig pga. manglende SATA drivere. At ferdig-produsenter venter med å implentere SATA støtte er derfor forståelig.

Alt i alt ser jeg ingen grunn til at produsenten skal "forhåndsklarere" inngrep i et produkt, og jeg ser heller ingen grunn til å kjøpe ett sånnt produkt hvis du ikke er fornøyd med det.

Uten at jeg er en ekspert kande jo hende at du har kjøpsloven på din side, men det er bare en meget løs antagelse. Det har vært veldig mye snakk om garanti her.

Lenke til kommentar

Hei!

YYYYYYYYYYYYYYYYYY

Man ser jo hvis du har byttet hovedkort da... :no:

tror han mener at han bare kan sende dvd rom en på rep, og ikke alt det andre...

Lenke til kommentar

Hei!

Du kunne jo sende inn hele pcen untatt hovedkortet og si at delene har gått i stykker. Husk å si at hovetkortet fungerer da!

Lenke til kommentar

Vil ikke si det er et veldig godt argument mot å kjøpe ferdigbygde PC-er. En ferdigbygd PC skal i teorien ha gjennomgått kvalitetstester hos produsent før den sendes ut, noe man ikke får ved komponentkjøp/selvbygg. For øvrig tipper jeg at Kompett/NetShop/MPX osv. som har slike PC-byggere på web har akkurat de samme bestemmelsene, med mindre man gjør en deal der man kjøper ny komponent av de man har kjøpt PC-en av og at de monterer komponenten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...