sconk Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Hei jeg fikk min 17" xerox sjerm nå nettopp fyrte den opp og skrudd på... til min forskrekkelse hvar d en blå liten flekk midt på sjermen som lyste opp. dette er vel hva man kaller en død pixel? hva gjør jeg? som sagt jeg har en xerox sjerm(som har et bskyttene glass forran selve sjermen). så "masering" hjelper ikke. jeg leste noe med magneter. kan jeg bruke en magnet til å fikse pixelen eller er det noen bedre løsninger? Takk Lenke til kommentar
stol Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 jeg hadde samme problem med noen døde pixler på skjermen min. men får vist ny skjerm. bare spørr der du kjøpte den kan hende du for en ny skjerm siden din er helt ny. Lenke til kommentar
Muteki Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 (endret) *SLETTES* Dreit litt på draget! Endret 26. november 2004 av darkX Lenke til kommentar
DJ TraX Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 (endret) Ikke finn på å bruke magnet for å gjenopplive døde pixler. Da kan du virkelig ødelegge skjermen din! Ja. Hør med nettbutikken der du kjøpte skjermen. Jeg kjøpte min LCD på itbutikken, og hadde ingen døde pixler på skjerm panelet. Henholdsvis sendte jeg dem en mail, for et par uker siden ang. garanti i forhold til døde pixler. De sa, at dersom det var 3 eller flere døde pixler på skjerm panelet, så hadde jeg krav på ny skjerm. Dersom det var færre enn 3 døde pixler, så hadde jeg faktisk ikke krav på ny skjerm. Det er mulig dette varierer hos de ulike skjerm produsentene og de ulike nettbutikkene. Dersom din nettbutikk ikke vil gi deg ny skjerm, så bruker du angreretten. Du har 14 dagers angrerett, så du kan benytte deg av denne retten. Dette er en rett som du har. Bruk angreretten som grunnlag når du henvender deg til din nettbutikk, de kan reagere negativt på dette, men det skal du ikke bry deg om.. Kanskje de nekter deg å handle der i videre fremtid, men da kan du jo henvende deg til forbrukerombudet, så tror jeg de tar tilbake den "trusselen". Når en kjøper en så dyr skjerm, og betaler så mange tusen kroner for et nytt produkt, så er det rett og rimelig at du får ny skjerm, dersom det er en defekt på den. Uavhengig om det er en eller flere døde pixler. Lykke til! Med vennlig hilsen, Tor Erik Endret 25. november 2004 av DJ TraX Lenke til kommentar
X-Fiesta Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Les guiden om hvordan å gjenn opplive døde pixler: http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=8623&side=11 Les første post om igjen, så ser du at Xerox-skjermen er beskyttet av glass... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå