KimNK Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 Hvor mye sånn ca. koster en helt vanlig gitar? (ikke el) Alt ifra ingenting til veldig masse. Om eg var nybegynner og skulle kjøpt meg kassegitar (stålstreng) ville eg lagt i ca 2500-3000kr. Ein veldig dårlig gitar er ikkje morsom å spele på i det heiletatt og kan ta fra deg spelelysta totalt. Lenke til kommentar
Lungemannen Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 Ah, ikke mer nei. Skal på folkehøyskole i august. Skal ha gitar som valgfag, tenkte å kjøpe meg en nå, og tjuvstarte litt, kanskje lære meg et par grep fra nettet eller noe. *glede seg* Hvilken folkehøgskole skal du på? Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 (endret) Takk for tipset Satrucci_, vi får se hvor gavmilde statens lånekasse er med studielånet. off topic: Lungemannen: Skal på Agder @ filmlinja. Endret 12. februar 2005 av flodhest Lenke til kommentar
EskildO Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Jeg spiller gitar, har spilt en stund også da. Eier: Epiphone Goth Explorer 1958. En Strat som jeg bygger selv.*stolt* Roland Cube-30. Boss DS-1. Marshall MS-4(ministack, genial). Skal snart kjøpe meg EMG-81 og EMG-85. Har også spilt i band i ca. 9 mnd. da Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Litt sen men her er instrumentet mitt: Lenke til kommentar
SGE7000 Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 har spilt el-gitar i nesten et år nå - gidder ikke poste bilde, for det er sånn billig drit må skaffe meg ny gitar snart, litt off topic kanskje, men noen som kan anbefale kjapt en gitar som kan få meg litt nærmere Metallica-sounden? Lenke til kommentar
CNesset Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 har spilt el-gitar i nesten et år nå - gidder ikke poste bilde, for det er sånn billig drit må skaffe meg ny gitar snart, litt off topic kanskje, men noen som kan anbefale kjapt en gitar som kan få meg litt nærmere Metallica-sounden? Ikke kjøp noe sånt.. Kjøp heller noe som kan tilpasses alle lyder, også noe billige effekter Lenke til kommentar
SGE7000 Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 har spilt el-gitar i nesten et år nå - gidder ikke poste bilde, for det er sånn billig drit må skaffe meg ny gitar snart, litt off topic kanskje, men noen som kan anbefale kjapt en gitar som kan få meg litt nærmere Metallica-sounden? Ikke kjøp noe sånt.. Kjøp heller noe som kan tilpasses alle lyder, også noe billige effekter amp'en min har nok effekter til å tilpasse seg andre lyder, men jeg vil *nærmere* Metallica sounden enn jeg kommer med sånne stygge single-coil pickups jeg har nå.... Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 (endret) EMG. Shoit dyrt. Edit: Altså, humbuckers. Endret 14. mars 2005 av Satrucci_ Lenke til kommentar
hylo Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 har spilt el-gitar i nesten et år nå - gidder ikke poste bilde, for det er sånn billig drit må skaffe meg ny gitar snart, litt off topic kanskje, men noen som kan anbefale kjapt en gitar som kan få meg litt nærmere Metallica-sounden? Ikke kjøp noe sånt.. Kjøp heller noe som kan tilpasses alle lyder, også noe billige effekter amp'en min har nok effekter til å tilpasse seg andre lyder, men jeg vil *nærmere* Metallica sounden enn jeg kommer med sånne stygge single-coil pickups jeg har nå.... Kjøp deg en finfin Epiphone Explorer. Det er så og si lik gitar (Skyt leggen min istykker hvis feil) som James har. God lyd har den og. Lenke til kommentar
hylo Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 EMG.Shoit dyrt. Edit: Altså, humbuckers. Emg er billig. Lenke til kommentar
Purify Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Dual coil-mic'er, i alle fall. Lenke til kommentar
fneder Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 har en Fender Stratocaster punga ut 11500 av komfirmasjons pengene for vidunderet, men verd hver eneste krone Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Emg er billig. Et sett EMG 81 var ikkje så jævlig billig sist eg sjekka. =P Og om eg ikkje husker feil så er det vel det Hammett har ståande i signaturane sine. Lenke til kommentar
SGE7000 Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 (endret) har spilt el-gitar i nesten et år nå - gidder ikke poste bilde, for det er sånn billig drit må skaffe meg ny gitar snart, litt off topic kanskje, men noen som kan anbefale kjapt en gitar som kan få meg litt nærmere Metallica-sounden? Ikke kjøp noe sånt.. Kjøp heller noe som kan tilpasses alle lyder, også noe billige effekter amp'en min har nok effekter til å tilpasse seg andre lyder, men jeg vil *nærmere* Metallica sounden enn jeg kommer med sånne stygge single-coil pickups jeg har nå.... Kjøp deg en finfin Epiphone Explorer. Det er så og si lik gitar (Skyt leggen min istykker hvis feil) som James har. God lyd har den og. Har jævli lyst på explorer ihvertfall har du en link til en helt ok explorer? EDIT: pris? Endret 14. mars 2005 av SGE7000 Lenke til kommentar
Purify Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Epiphones Explorer koster vel fra 4900 til 5500, avhengig av hvor du kjøper den. Gibsons koster vel i overkant av 8000? Lenke til kommentar
SGE7000 Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Epiphones Explorer koster vel fra 4900 til 5500, avhengig av hvor du kjøper den. Gibsons koster vel i overkant av 8000? k, blir isåfall Epiphone's explorer - link ? Lenke til kommentar
hylo Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Ein, zwei, drei, vier undt fünf , Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå