Gå til innhold

Kva slags instrument spiller du?

-Kimmi-

Anbefalte innlegg

Jeg spiller gitar, bass, trommer, fele og sekkepipe(masse) og trekkspill og mye mer

alt på min Winamp 2.81 :w00t:

Tro det eller ei men jeg kan faktisk jævla mange låter også ;)

Spiller du sekkepipe? Kan du gi meg noen tips. Har akkurat kjøpt meg en, men klarer ikke få lyd i fløyta. Jeg får ikke flisa (eller hva det nå er) til å lage lyd. Har dyppet den i vann, og prøvd alt, men får rett og slett ikke lyd.

Og hvor får man i så fall kjøpt sånne ting? Fliser og annet utstyr til sekkepipe?

Han tullet bare, les innlegget en gang til. =p

HAHA! leste ikke hele innlegget jeg:P Men hvis noen vet noe om sekkepiper, så trenger jeg hjelp:)

Sikkert nekropost, men uansett :) Å dyppe flisa i vann er vel litt drastisk? Er det skots eller østeuropeisk/sylindrisk eller konisk? Vet ikke hvordan flisa på konisk er, men på sylindrisk (som jeg spiller), så er flisa et rør som jeg blåser i fra feil ende for å gi det fukt, for så å sette inn i pipa :) Viktig at tunga er lang nok, slik at den ikke tetter seg selv når du spiller. Når flisa er for våt vil den heller ikke gi lyd.

EDIT: Spiller blokkfløyter, sekkepipe, gitar, bass, munnharpe, seljefløyte og lyre/dreielyre :D

Endret av Beges
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...