Gå til innhold

WHAT WATT ?

Anbefalte innlegg

Kjøpte dette oppsettet i løse deler hos Datakjeden. De anbefalte Nexus kabinett med 350W. Etter å ha innstallert OS skulle jeg montere ekstra USB-bracket på baksiden av maskinen. Denne tilhørte et annet hovedkort og pins'ene passet bare sånn ca. Da gikk alt galt. Sleit i 3 timer med å starte maskinen. "Bios not installed", "CMOS/GPNV checksum bad", "No device is found" mm. "press F2 to load default values and continue" var ikke lett ettersom tastaturet ikke virket lengre. Fant etterhvert ut at dersom jeg koblet i fra musa fikk jeg i gang tastaturet. Når XP var oppe og gikk virket enten bare musa eller tastaturet. Satte jeg begge i samtidig sto alt i 7 stein. Hadde ikke større problemer før alt dette. Løp ned på Datakjeden for å få forslag. Veldig hyggelig betjening gir meg en Forton/source EPS 550W PSU til innkjøpspris (grei avanse!) da de mener kabinettet de anbefalte meg har for lite watt. Kommer hjem og finner ut at PSU ikke passer, strømforsyningen til HK har et par for mye kontakter og passer ikke.

Hvorfor har denne to ekstra kontakter?

Noen god ide å bare sage av de to ytterste leddene på kontakt?

Hvor mye watt trenger jeg egentlig til dette oppsettet?

Er nå oppe og kjører etter å ha montert USB HUB med egen strømforsyning

AMD 64 3500+

MSI k8t NEO2 FIR

2x512 Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM

POV GeForce6 6800GT 256mb

WD Raptor 74GB

Nexus kabinett med 350W PSU

Hitachi Deskstar 7K250 250 GB S-ATA (om 1 dag)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...