Gå til innhold

Thunderbird 0.9 og mailfiltrering (rules)

frejoh

Anbefalte innlegg

Hei!

Håper noen kan hjelpe meg med en litt irriterende ting: Jeg bruker firefox som nettleser, og t-bird som mailklient.

I t-bird henter jeg inn mail fra to POP3-kontoer, og to IMAP-kontoer. Det fungerer fint.

MEN: Jeg vil veldig gjerne ha det slik at jeg kan sette en regel som kopierer (ikke flytter!) alle mail som kommer fra en konto (f.eks. imap.uio.no)

Det er tildels store mangler med filtermulighetene slik jeg ser det, da man kun kan filtrere på adresser/topic, og ikke på hvilken konto den er mottatt på. JEg er på en del mailinglister internt i jobbsammenheng, og da står jo ikke min adresse slik at den kan filtreres.

En annen ting som er utrolig irriterende er det at man kun kan FLYTTE, og ikke kopiere mail. Upraktisk for meg som vil ha alt liggende på serveren, da jeg flytter mye på meg, og har to-tre PC'er jeg jobber fra. Vil jo kunne bruke webmail-løsninger når jeg må også.

Slik det er idag må jeg ha alle 4 kontoene liggende, og sjekke alle 4 manuelt... tungvint.

Outlook har jo denne muligheten, bør ikke t-bird også ha det? Eller er det en extension jeg ikke har funnet?

Håper noen kan opplyse meg på dette! :)

Fredrik.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, og takk for responsen :)

Kan nok si meg enig tildels i den digi-artikkelen. Dog brukes jeg TB i en profesjonell sammenheng (og privat) og den møter mine behov, foruten det jeg startet denne tråden for.

modellmakt: Var det noe i den tråden du mente var interessant? tror jeg leste de fleste innleggene der, og det dreide seg om noe annen problematikk, dog relevant.

Uansett er dette noe som fint lar seg gjøre, uansett om man benytter POP3 (eller 4) eller IMAP-access. Selv liker jeg server-side muligheten man har med IMAP.

Noen som er gode på extensions som føler for å lage en som kan kopiere mail basert på konto den mottas fra, og kopierer, men ikke flytter, mail til en spesifisert mailbox?

Tas imot med takk :)

Fredrik.

Lenke til kommentar
Noen som er gode på extensions som føler for å lage en som kan kopiere mail basert på konto den mottas fra, og kopierer, men ikke flytter, mail til en spesifisert mailbox?

beklager, misforsto trolig ditt innlegg mht til min andre link.

hva angår extensions eller utvidet funksjonalitet er det vel bedre å poste på mozillazine forumet? krever ikke registrering forresten

jeg har selv en imap.uio.no konto hvor jeg manuelt velger kopier -> global inbox :shrug:

Endret av modellmakt
Lenke til kommentar

Hmm.... kopier -> global inbox, mener du da at du høyreklikker på hver melding og kopierer den?

For det ser jeg jo at er en mulighet - derfor er det for meg litt ubegripelig at det ikke er en del av filtersettet... har sett litt rundt på mozillazien, ser ut til at det er flere som etterspø bedre filtermuligheter - kanksje det kommer i ver. 1.0? :)

Lov å håpe iallefall - takk for svarene :)

Fredrik.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...