Tha_Zaynt Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 jeg har en mail som skal sendes når noen registrerer seg på en side, men jeg har litt problemer med å få sendt mailen. Jeg får opp meldingen "mailen er sendt!", men mottar aldri mailen... if($feil != 1) { if(!$url){ $url = 'ingen url'; } $regurl = "http://nisselink.sjurvaage.com/registrer.php?uid=$uid"; $headers = "MIME-Version: 1.0\r\n"; $headers .= "To: $fornavn <$email>\r\n"; $headers .= "From: Registreringsskjema <$email2>\r\n"; $headers .= "Content-type: text/html; charset=iso-8859-1\r\n"; $email2 = 'registrering@nisselink'; $to = $email; //Hvem som skal ta imot mailen $subject = 'Registrering, Nisselink'; //subject i mail $mailinnhold = <<<mail <h3>Velkommen som medlem på Nisselink sine hjemmesider</h3> Denne infoen ble registrert i Nisselinks database: <br></br> <div><strong>Navn:</strong> $fornavn $etternavn</div><br> <div><strong>Alder:</strong> $alder</div><br> <div><strong>E-mail:</strong> $email</div><br> <div><strong>Brukernavn:</strong> $brukernavn</div><br> <div><strong>URL:</strong> $url</div><br> <div><strong>Telefonnummer:</strong> $tlf</div><br> <h3>Viktig!</h3> <div>For å kunne logge deg inn på nisselink sine sider, må du ak1tivere kontoen din ved å trykke på linken nedenfor. Hvis du har hotmail anbefaler vi at du kopierer liken og limer den inn i et nytt vindu og trykker på enter: <br><a href="$regurl">$regurl<a/></br></div> <p></p>Med vennlig hilsen Crewet i Nisselink dataparty mail; if(mail($to, $subject, $mailinnhold, $headers)) { $email = trim(addslashes(strtolower($email))); echo"Mailen er sendt!"; if (mysql_query("INSERT INTO $mySQLtable (fornavn,etternavn,alder,tlf,brukernavn,passord,email,url,dato,uid) VALUES ('$fornavn','$etternavn','$alder','$tlf','$brukernavn','$passord','$email','$url','$dato','$uid')")) { echo "En mail ble sendt til $email. For å kunne logge inn må du aktivere kontoen din, dette gjør du ved å trykke på aktiveringslinken som står i mailen du ble tilsendt"; }} else { echo "Noe gikk galt, prøv igjen senere". mysql_error(); }} } ?> Lenke til kommentar
LoS Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Hvor har du webhotell, og hvor legne har du ventet? Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 hva med å teste mail med et helt banalt skript så du vet om det er mailfunksjonaliteten i seg selv eller skriptet det er noe feil med? Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 hva med å teste mail med et helt banalt skript så du vet om det er mailfunksjonaliteten i seg selv eller skriptet det er noe feil med? En undervurdert feilsøkingsmetode! Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 ak1tivere = aktivere .. Vet det ikke hjelper stort da, men Lenke til kommentar
Tha_Zaynt Skrevet 26. november 2004 Forfatter Del Skrevet 26. november 2004 @ Los: Har webhotel på servetheworld og har venta en dag. Fikk mailen med en gang tidligere, men så gjorde jeg noen forandringer i scriptet, og så funka det ikke lenger...har en anelse om at det kan være webhotellet da...har prøvd med diverse andre script også, emn funker ikke.. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 som jeg etterspurte - fungerer et banalt enkelt mail eksempel? Lenke til kommentar
Tha_Zaynt Skrevet 26. november 2004 Forfatter Del Skrevet 26. november 2004 Prøvde det "innebygde" formmail-scriptet som du bare slår på i kontrollpanelet, men det virket heller ikke.. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 javel hvis du er sikker. jeg mener fortsatt at en helt enkel test er på sin plass men jeg er blir fort paranoid når det kommer til debugging. Lenke til kommentar
Tha_Zaynt Skrevet 26. november 2004 Forfatter Del Skrevet 26. november 2004 noen eksempel på et helt banalt enkelt mailscript da? Lenke til kommentar
LoS Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 <?php mail("[email protected]", "My Subject", "Line 1\nLine 2\nLine 3"); ?> Lenke til kommentar
Tha_Zaynt Skrevet 26. november 2004 Forfatter Del Skrevet 26. november 2004 funka ikke det heller, men jeg tipper jeg får en haug med meldinger om et par dager...hehe Lenke til kommentar
audunr Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 mail() burde jo funke i seg selv, men om du først vil sende mail kan du like gjerne bruke en bedre funksjon: http://phpmailer.sourceforge.net/ Mer fleksibilitet, og gjør det lettere å flytte scriptet fra et sted til et annet. En personlig favoritt. MVH Audun Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 hvis ikke det går, ville jeg sendt en mail til admin på systemet og fått han til å se på det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå