andjoha Skrevet 29. mai 2002 Del Skrevet 29. mai 2002 Har hatt et _mindre_ problem med min forholdsvise nye pc de siste ukene. Problemet kommer bare ved oppstart av pc'en, altså når den først er igang, kan den godt gå i dagesvis, uten noe problem. Det som skjer når jeg starter den er, man hører viftene begynner å gå, men det virker som visse komponenter ikke får strøm(?).. siden skjermen mottar ingen signaler, hd'en starter ikke, lysene under musa(dual-optical) går ikke på, lysene på tastaturet derimot lyser heletiden. De første problemene pleier løse seg etter 2-3omstarter(må da skru av pc'en med knappen bak på strømmforsyningen, siden den foran ikke gir noen respons når dette pågår). Men det siste, med tastaturet, henger alltid lenge igjen, må ofte ta opptil 10-20 ommstarter, før tastatur-lysene slukker, og tastaturet virker som normalt. Derfor virket det logisk på førsten at det var tastaturet det var noe galt med. Men når jeg prøver dette tastaturet på en annen pc, så virker det helt normalt både i oppstarten og under bruk. Prøvde så et litt eldre tastatur på min pc. Det som skjedde nå var at, plugga til tastaturet, startet den, når jeg plugget ut tastaturet, skrudde pc'en seg av!?!.. akkuratt som tastaturet funkgerte som en av-på knapp, tastatur koblet til=på, koblet fra=av. (...men også dette tastaturet virker uten noe som helst problemer på den andre pc'en) Tilslutt prøver jeg med mamma sitt enda eldre keytronic-tastatur. Med dette tastaturet har jeg ingen problemer. Selv om jeg fortsatt må ha disse 2-3omstartene av pc'en før skjerm, disken osv starter, slipper jeg ihvertfall å vente på at tastaturet skal virke som normalt.. Det bør også sies at, jeg kjører pc'en uten hovedkort-vifta, siden den startet å bråke så mye at det ikke var til å holde ut. +Strømmforsyningen har alltid vært litt "merkelig". Hver gang pc'en kun er skrudd av kun med av/på knappen foran, har den pipet/summet med en høyfrekvens-lyd, (slik som kommer når en skrur på blitzen på visse eldre fotoapperat). Pc'en er en; amd xp 1600, epox 8kha+, WD 80gb hd, asus gf3 ti200. Så det jeg lurer på, hvis noen vet, er.. hva er det egentlig som er gåent? hva må byttes ut? Regner vel selv først&fremst med at det er strømmforsyningen(?), men jeg har ikke så mye peil på dette.. så kanskje noen her har noen forslag det ligger noe mer bak enn ren tipping? :smile:.. det som fortsatt får meg til å undre veldig.. er at de 3 tastaturene som virker helt fint på en annen pc, "virker" så forskjellig fra hverandre på min.. -Andreas Johansen Lenke til kommentar
EddIe Skrevet 29. mai 2002 Del Skrevet 29. mai 2002 kor stor er strømmforsyninga di då? Lenke til kommentar
andjoha Skrevet 29. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2002 350watt er den på.. har prøvd å koble fra alt "unødvendig" utstyr også, men det hjelper ingenting. Det skal også være sagt at jeg har plukket hele pc'en fullstendig fra hverandre, og satt den sammen igjen, uten at det hjalp noe. Lenke til kommentar
xthal Skrevet 29. mai 2002 Del Skrevet 29. mai 2002 den derre "blitzelyden" du hører er sannsynligvis kondensatorene i psu som lades opp! Lenke til kommentar
andjoha Skrevet 29. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2002 ..men skal den lades opp heletiden? i flere dager om jeg lar den stå så lenge? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå