Gå til innhold

Feil ved oppstart etter formatering

Anbefalte innlegg

Jeg er ganske ny her og har fått et problem etter at jeg formaterte pcen min.. Etter formateringen var ferdig, restartet PC-en seg og jeg fikk en melding om jeg ville starte opp i sikkermodus etc. Jeg har prøvd hver og en av dem men ingenting funker. Ved valg av "Siste fungerende konfigurasjon" eller "Start Windows på vanlig måte" får jeg en blå skjerm feilmelding som varer i et halvt sekund før den forsvinner og PC-en restarter seg igjen. Blir veldig takknemlig hvis noen kan hjelpe meg her.

Obs! PC-en er ikke overklokket.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

La oss ta en liten oppsummering her.

1. Du har formatert (slettet disken betyr det) ?

2. Du får ikke til å starte fra windows xp cd-rom'en ?

Ut fra den siste feilmeldingen kan det tyde på at cd-rom'en ikke er tilkoplet, eller konfigurert riktig.

Du MÅ ha cd-rom og windows plate dersom du skal kunne reparere installasjonen din.

Jeg har lite tro på at du har formatert, så kan du forklare hva du gjorde når du "formaterte" ?

Lenke til kommentar
Jeg tok Windows XP CD-en i og startet den opp fra Boot Device Menu. Jeg trykket "Installer Windows XP" og den begynte å "reparere" Windows XP.. tror det var sånn..

Før eller etter du "formaterte" ?

Hva skjedde når du hadde reparert ferdig da ?

Du blir nesten nødt til å forklare deg litt bedre eller så har jeg ikke muligheten til å hjelpe deg.

Blir litt vanskelig å gjette gangen gjennom hele prosessen her.

Lenke til kommentar

Da må du gjøre det som jeg tidligere har nevnt.

1. gå i bios, endre boot rekkefølge (selv om det egentlig virker som den er ok), trykke enter for å boote fra plate.

2. Velg i menyen fra installasjonsprogrammet at du skal installere på første alternativ, deretter velger du å reparere på neste alternativ.

Lenke til kommentar
Selvfølgelig, men ingenting skjedde. Jeg tror jeg har slettet alle driverene fordi på bios på både 'CD-ROM device' og 'USB device' står det (not installed) :blush:

Det lar seg nok ikke gjøre å "slette drivere" slik at BIOS ikke finner cd-rom.

Du bør kanskje ta en liten titt på strømkontaktene til cd-rom'en, og ide kabelen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...