Graphic_Slut Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Jeg har slitt en stund nå med å få til fildeling mellom mine to pc'er til å fungere. De er koblet sammen med en krysset nettverkskabel og begge pc'ene har 10/100 nettverkskort samt Windows XP Home editon med avinstalert SP2. Jeg har satt IP og DNS til automatisk og dette pleide å fungerte fint etter å ha kjørt "Hjemmenettverksveiviseren" til Windows XP,men da jeg gjorde dette igår fikk ikke pc'ene kontakt med hverandre og jeg klarte ikke ikke finne de mappene jeg har delt på nettverket. Jeg har gått igjennom innstillingene på begge pc'ene og satt de til standard som de alltid har vært. Jeg har søkt litt på forumet og prøvd noen triks som for. eks. skrive "ping ipadresse" i cmd men får ikke kontakt da heller. Når eg går inn på statusen til nettverkskortene ser jeg at begge driver og sender pakker men de klarer ikke å motta noen. Når jeg prøver og trykke "reparer" så får jeg opp at den ikke klarer og fornye ip adressen Noen som har peiling på hvordan jeg fikser dette? Takker for alle svar Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Du blir nødt til å sette fast ip-adresse og subnettmaske på begge maskinene. f.eks : maskin 1 ip : 192.168.1.10 subnettmaske : 255.255.255.0 maskin 2 ip : 192.168.1.11 subnettmaske : 255.255.255.0 Lenke til kommentar
Graphic_Slut Skrevet 25. november 2004 Forfatter Del Skrevet 25. november 2004 Greit det skal jeg prøve ,takker for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå