Gå til innhold

Problem med pålogging

Anbefalte innlegg

Igår så startet jeg maskinen på nytt. Alt fungerte bra til jeg kom til påloggingsskjermen, jeg skrev inn riktig passord osv, men når det står sånn: "Laster inn personlige innstillinger" så gjør det det i cirka 3-4 sekunder før den logger meg av igjen. Da står det: "Lagrer personlige innstillinger" og "Logger av".

Jeg har prøvd å resette BIOS.

Er det noen kloke hoder der ute som kan hjelpe meg?

Endret av thisischris
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, jeg har dessverre ikke XP CD'en. Er det sånn at jeg bare kan låne en fra en venn eller lignende? For PC'en min har krasja før og da har jeg bare gitt harddisken til en pc-operatør nede på bentsebrua som reinstallerer XP for 200-300 kroner, og da er selvfølgelig alle filene der fremdeles.

Takk for svaret by the way :thumbup:

Vet du om noe jeg kan gjøre forresten? :blush:

Mvh ChRiZtAh.

Lenke til kommentar
ronnya: post her da, hater "Sign up to see solution"

Det må du bare hate for min del, poenget er at det er mange forslag til løsninger i den tråden, og skal jeg poste alt er det snakk om flere sider (eller ihvertfall en lang side).

Men for å "tilfredsstille" deg litt kan jeg poste ett forslag :

I have just fixed this issue for a client with the same simptoms by doing the following: using ESD commander, I was able to edit the registry and change the HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\Userinit key from a garbled value his broadband provider's software set, to C:\WINDOWS\system32\Explorer.exe, for WinXPPro, home may have a different location for Explorer.exe, but this is almost always the problem with that behaviour. Re-installing windows is almost never necessary in this situation, changing the registry has worked the 5 or 6 times I have seen this problem.

If you have access to another computer to burn a disk, there are several options to modify the registry, such as http://sourceforge.net/projects/austrumi .. google is your friend here.

Good luck! This situation IS recoverable with a little work, without data loss.

Andrew  Quinton

Lenke til kommentar
Tenkte ikke for min del da, jeg finner som regel andre boards som lar meg lese uten å registrere meg, men jeg er nok ikke alene om å bli "skremt" bort fra sider som krever registrering...

Sjekket du i det hele tatt linken før du postet kommentaren din ?

Man trenger ikke å registrere seg i det hele tatt for å lese innholdet i den linken jeg postet... :roll:

EDIT : HINT : se litt lenger ned på siden :whistle:

Endret av ronnyaa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...