RottePostei Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Jeg prøver å installere ndiswrapper, men når jeg prøver å kjøre modprobe eller modconf så får jeg bare "operation not permitted". Noen ide om hva som kan være galt? Jeg har kernel 2.6.7 Lenke til kommentar
fjotten Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Forskjellig versjon på ndiswrapper utils og ndiswrapper kjerne modul kan gi denne feilen. Hvilken distro bruker du? Lenke til kommentar
RottePostei Skrevet 25. november 2004 Forfatter Del Skrevet 25. november 2004 Debian woody med ndiswrapper-0.12 (2.6.7-kjerne fra backports) Har ikke lasta ned noe separat ndiswrapper utils Lenke til kommentar
fjotten Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 (endret) gå inn i i ndiswrapper mappen i /usr/src/modules og skriv : fakeroot debian/rules binary-utils og så fakeroot debian/rules binary-modules da får du to fine .deb pakker som du innstaller med dpkg -i filnavn kilde: http://ndiswrapper.sourceforge.net/wiki/in...p/InstallDebian Endret 26. november 2004 av fjotten Lenke til kommentar
RottePostei Skrevet 26. november 2004 Forfatter Del Skrevet 26. november 2004 (endret) Fikk endelig installert skiten men nå får jeg: loadndisdriver: loadndisdriver: load(341): unable to load system files: Invalid argument loadndisdriver: loadndisdriver: loadall(415): couldn't load driver 'bcmwl5' kernel: ndiswrapper (import:235): Unknown symbol: ntoskrnl.exe:_allmul kernel: ndiswrapper (import:235): Unknown symbol: ntoskrnl.exe:WRITE_REGISTER_USHORT kernel: ndiswrapper (import:235): Unknown symbol: ntoskrnl.exe:WRITE_REGISTER_ULONG kernel: ndiswrapper (import:235): Unknown symbol: ntoskrnl.exe:strncpy <og mange mange flere Unknown symbol linjer> kernel: ndiswrapper (load_driver:2034): unable to prepare driver 'bcmwl5' Endret 26. november 2004 av RottePostei Lenke til kommentar
fjotten Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Når du prøver å innstallere/loade driveren, skriver du da ndiswrapper -i fil.inf ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå